نشانه های انسان های نابغه

 

نشانه های افراد باهوش

آیا شما یک فرد نابغه هستید؟ در صورتی که پاسخ تان منفی است بهتر است خوشحال باشید چراکه افراد نابغه ممکن است نسبت به افراد معمولی کمتر از زندگی لذت ببرند.

چون نابغه ها دارای توانایی بالای حل مسائل هستند و خیلی سریع می‌توانند راه حل ارائه دهند، دارای احترام ویژه‌ای هستند، اما نوابغ هم با مشکلات خودشان سروکله می زنند. مهم نیست یک نفر تا چه حد دارای نبوغ است، چرا که او هم در نهایت یک انسان است.

نابغه ها با مشکلاتی درگیر هستند که شاید شبیه به مشکلات بقیه‌ی مردم نباشد، اما سخت و چالش انگیز است. شما هم اگر نابغه هستید، این کشمکش ها را دارید و چون از سوی اطرافیانتان درک نمی شوید ممکن است به شما احساس تنهایی دست دهد، ولی ما دراین مقاله می خواهیم بگوییم شما را کاملا درک می کنیم که با چه چالش هایی در زندگی دست و پنچه نرم می کنید.

برخی از این چالش ها را می‌توانید در ادامه مطالعه کنید:

حرفهای سطحی شما را خسته می کند

یکی از مشکلات شما بعنوان یک نابغه این است که نمی‌توانید وارد گفتگوهای معمولی در مورد چیزهای معمولی شوید، چرا که مغز شما سرشار از ایده های بزرگ است و حرفهای معمولی را تحمل نمی‌کند. موضوعاتی که مورد علاقه ی مغز شما ست می تواند موضوعات علمی، هنری یا فلسفی باشد که در حرفهای سطحی به ندرت دیده می شوند. اینکه مجبور گردید وارد یک گفتگوی سطحی شوید، این احساس به شما دست می دهد که دارید وقتتان را هدر میدهید. هنگامیکه در میان یکسری حرفهای بی پایان و کوچه بازاری گیر افتاده اید، همه ی آنچه که می خواهید این است که بروید سراغ حرفها و ایده های مهم.

شما بیشتر فکر می کنید و کمتر حرف می زنید

در مقایسه با کسانی که از نبوغ معمولی برخورداند و مرتبا حرف می‌زندد و نظر می‌دهند، شما زمان بیشتری را برای فکر کردن صرف میکنید تا حرف زدنچون مغز شما به طور عجیبی در حال کشف و حل مسائل است. شما تا وقتی مطمئن نشوید حرفی که می زنید صحیح است یا نه سکوت می‌کنید. اکثر اطرافیانتان با این ساختار مغز شما آشنا نیستند و درنتیجه ممکن است شما یک آدم عجیب غریب، درونگرا یا غیر علاقه مند، به نظر برسید.

شغل شما به راحتی می تواند برایتان خسته کننده شود

چون مغز شما بعنوان یک نابغه، احتیاج دارد مرتبا با ایده های جدید و چالشی روبرو شود، یک پروژه ای که شاید قبلا برایتان دارای هیجان بود حالا می تواند تبدیل به یک کار خسته کننده شود و حوصله تان سر برود. اما این مورد برای رئیس شما قابل درک نیست و تنها چیزی که از شما می خواهد این است که همان کار خسته ی هر روز را انجام دهید.

گاهی دچار کم کاری می شوید

سخت است یک فرد ایده پردازی باشید در جهانی که بیشتر به انجام دادن کارها اهمیت می دهند تا به ایده پردازی. و چون شما بیشتر ایده پردازی می کنید، گاهی کارهایتان به تعویق می‌افتد و متاسفانه مردم این مورد را به حساب تنبلی شما می‌گذارند و این احساس به شما دست می‌دهد که از سوی دیگران درک نمی شوید.

از نظر اجتماعی فردی خجول به حساب می‌آیید

مورد شماره ی ۵، نتیجه‌ی چهار مورد قبلی ست. یعنی وقتی راحت نیستید وارد گفتگوهای سطحی شوید، یا وقتی از حرف زدن در مورد چیزی که مطمئن نیستید، خودداری می کنید. یا وقتی فکرهای قدیمی شما را خسته می کند. یا اگر بیشتر تمایل به ایده پردازی دارید تا کار اجرایی. در نتیجه مردم شما را بعنوان یک شخصیت غیر اجتماعی به حساب می‌آورند.

عاشق شدن برای شما کار سختی است

درخواست و نیاز شما برای عشق، نسبت به مردم معمولی کمتر است. چرا که شما هشیار تر، متفکرتر و مستقل تر از بقیه ی مردم هستید. و چون شما خودتان به خودتان انگیزه می‌دهید، درنتیجه موضوعی مثل عشق برای شما انگیزه دهنده نیست. برای همین شاید نابغه ها از نظر مردم معمولی، عجیب به نظر بیایید.

هر چند این چالش ها،سخت هستند اما نباید اجازه دهید شما را از حرکت به سمت اهدافتان بازدارند. می‌توانید به دیگران توضیح بدهید که چه جور شخصیتی دارید تا شما را بهتر درک کنند و شاید هم زمینه های مشترکی با دیگران بیابید.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *