نشانه های چند ساعت قبل از زایمان

 

نشانه های چند ساعت قبل از زایمان

بعد از آنکه علائم چند روز قبل از زایمان را متوجه شدید وقت آن رسیده است که علائم فوری زایمان را نیز مرور کنید علائمی که نشان میدهد که کودک شما هر لحظه ممکن است به دنیا بیاید.

برخی علائم زایمان مختص ساعتهایی است که نزدیک به تولد نوزاد است، اگر تا به حال با هر علامتی نزد پزشک میرفتید و فکر میکردید که در حال زایمان هستید و پزشک شما را مطمئن میکرد که هنوز زمان قطعی فرا نرسیده است، حالا باید به این علائم توجه خاصی داشته باشید چون وجود هر کدام از این نشانه ها باید مورد توجه قرار بگیرد و اقدام لازم در مورد آن انجام شود.

تغییر رنگ ترشحات واژن

در آخرین روزهای بارداری و قبل از زایمان ترشحات واژن افزایش پیدا میکند و غلیظ تر میشود. همچنین ممکن است شلی موکوس از بین برود و به بیرون ترشح نشود اما این احتمال وجود دارد که در یک قطعه بزرگ یا مقداری زیادی تکه های کوچک خارج شود. این ترشح مانند مخاط بینی است اما رگه های کم نوری از خون هم دارد. هرچند اگر ترشحات زیاد باشد شما اصلا متوجه شکل آن نخواهید شد اما به طور کلی ترشح غلیظ و مایل به صورتی که نشانه دهنده خون است، علامت قریب الوقوع بودن زایمان است. هرچند که انقباضی در کار نباشد یا اتساع ۳ تا ۴ سانتی متر باشد.

انقباضات مکرر میشود

انقباضها از جمله نشانه های اولیه زایمان فعال سات به جز زمانی که واقعا انقباض نباشند! ممکن است انقباضات برکستون هیکس را از چند هفته یا حتی چند ماه قبل از زایمان احساس کنید. شما احساس میکنید که عضلات رحم را نیشگون میگیرند و آماده میشوند برای لحظه بزرگ و مهم که همان فشار برای تولد نوزاد است. چطور میتوانید تفاوت بین انقباضات واقعی و کاذب را بفهمید؟ چند علامت مهم میتواند به شما کمک کند از جمله اینکه انقباضها به جای کمتر شدن، قوی تر میشوند یا اگر موقعیتتان را تغییر دهید انقباضها بهتر نمیشود، درد کمر و پایین شکم شروع میشود و احتمالا به پاها هم کشیده میشود و در نهایت اینکه انقباضها الگوی منظم پیدا میکنند.

کیسه آب میترکد

یکی از آخرین نشانه های نزدیک بودن زایمان به خصوص در ساعتهای آخر پاره شدن کیسه آب است. این اتفاق را به هیچ عنوان نباید به تاخیر بیندازید. اما به این نکته دقت داشته باشید که این اتفاق تنها در کمتر از ۱۵ درصد از زایمانها اتفاق می افتد بنابراین آن را تنها نشانه زایمان ندانید چون ممکن است برای شما اتفاق نیفتد.

هنوز هم مطمئن نیستید که زمان زایمان فرا رسیده است؟ شک نکنید، حالا وقتش است، خودتان را برای تولد فرزندتان آماده کنید. سعی کنید استرس نداشته باشید چون شما در هفته های پایانی دسترسی کامل به پزشکتان خواهید داشت و او در مورد علائم مهم و حیاتی قطعا به شما کمک خواهد کرد.

آیا باید با پزشک تماس بگیرید؟

اگر با توجه به علائم ذکر شده فکر میکنید به زمان زایمان نزدیک شده اید پزشک احتمالا در مورد زمان و نظم انقباضها توصیه هایی به شما خواهد کرد. پزشک به شما خواهد گفت اگر انقباضها ۵ بار در ساعت شد، تماس بگیرید. انقباضها زمان دقیق و فاصله زمانی مشخصی در ابتدا نخواهد داشت و رفته رفته منظم خواهد شد. اگر فکر میکنید به زمان زایمان نزدیک شده اید اما مطمئن نیستید حتما با پزشکتان تماس بگیرید، او بدون شک بهتر شما را راهنمایی خواهد کرد. اما در صورتی که دچار خونریزی یا ترشح قرمز روشن شدید، کیسه آبتان ترکید و مایع قهوه ای یا سبز بود، سردرد، تورم شدید و ناگهانی شدید حتما باید هرچه سریعتر به پزشک مراجعه کنید چون نادیده گرفتن هرکدام از این علائم میتواند به شدت خطرناک باشد.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *