نصب نرم افزار Net 3.5

نصب نرم افزار Net 3.5

چگونه در ویندوز ۸ نرم افزار Net 3.5. را نصب کنیم؟

یکی از مشکلات اساسی کاربران ویندوز ۸ بخصوص در زمان نصب این است که برای اجرای بعضی برنامه ها در ویندوز ۸ یا نصب بعضی برنامه ها در این ویندوز با پیغامی مواجه می شوند که میگوید برای نصب یا اجرای برنامه مربوطه باید بسته Net Framework 3.5. را نصب کنید. اما مشکل بدتر اینجاست که وقتی اقدام به نصب این بسته از روی پک های نرم افزاری می کنند باز هم نصب نمیشود و ارور می دهد. پس حالا باید چکار کرد؟ شاید بعضی کاربران از نصب ویندوز ۸ منصرف شده و به سراغ نسخه های دیگر بروند.

اما با روشی که در این پست به شما معرفی میشود، به راحتی و بدون نیاز به هیچ نرم افزار و اینترنت، شما میتوانید به صورت آفلاین، بسته دات نت فریم ورک ۳٫۵ را در ویندوز ۸ خود نصب کنید و برنامه ها و بازی هایی که برای اجرا به این بسته نیاز دارند را اجرا و نصب نمایید.

ابتدا دیسک ویندوز ۸ (همان نسخه ای که ویندوز را از روی آن نصب کردید) رو داخل درایو قرار دهید و برنامه CMD.exe رو به صورت Run as administrator باز کنید.

سپس دستور زیر رو در آن وارد کرده و Enter بزنید و منتظر باشید تا عملیات نصب آفلاین دات نت ۳٫۵ اجرا شده و پایان یابد:

dism.exe /online /enable-feature /featurename:NetFX3 /Source:X:\sources\sxs

به جای X نام درایوری که دیسک را در آن قرار داده اید رو بنویسید.

بعد از پایان عملیلت، باید به بخش Program and Features در کنترل پنل رفته و از آنجا در بخش Windows Features دات نت ۳٫۵ را فعال کنید. هم اکنون دات نت ۳٫۵ روی ویندوز ۸ نصب شده و مشکل نصب و اجرای بعضی برنامه ها رفع خواهد شد.


نکات مهم:

* دستور بالا رو عینا کپی کنید و بعد توی برنامه CMD راست کلیک کنید و Paste رو بزنید تا نیازی به تایپ نداشته باشید.
* حتما برای ویندوز ۶۴ بیتی از دیسک نسخه ۶۴ بیتی استفاده نمایید.
* این روش تست شده است و ۱۰۰% کار میکند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *