نقشه ایی ده هزار ساله ! کهنترین نقشه جهان نما از کره زمین یک نقشه ایرانی است!

نقشه ایی ده هزار ساله !
کهنترین نقشه جهان نما از کره زمین یک نقشه ایرانی است!
من پیشتر نقشه های فراوانی از قرون وسطی چه اروپایی و چه ایرانی و حتی چینی را منتشر ساخته ام و در آن نشان داه ام که جلوتر از کریستف کلمب نقشه های کهنی در دست است که قاره آمریکا را نشان داده است و از آنجا که این نقشه ها جزایر و خشکیهای بسیار باستانی مانند قطب شمال زمین که اکنون از میان رفته را نشان داده میابیم که اصل و اساس این نقشه ها باید مربوط به هزاران سال پیش بوده باشد. !

photo_2016-06-23_05-48-47
اما مهم است که بدانید اصل و قدیمی تر از همه اینها یک نقشه ایرانی است. که آن بصورت توضیحی و نه ترسیمی از هزاره های دور در متون کهن ایرانی از گزند حوادث محفوظ و برای ما مانده است متن هزار ساله کتاب بندهشن و اعلاق النفیسه ابن رسته اصفهانی که بر مبنای تابش دیاگرام آفتاب ۱، کره زمین را تقسیم بندی نموده آنقدر دقیق است که میتوان بر مبنای آن نقشه جهان را ترسیم نمود. این حقیر برای نخستین بار این دیاگرام را ترسیم وقاره های زمین را بر آن نشان داده ام و در کتاب جغرافیای کهن مشخص ساختم …اما چگونه در هزاره های دور بشر توانسته بوده به دانشهای بسیار پیچیده دست پیدا کند.؟!
ناگفته نماند که این دانشها فقط در پیرامون جغرافیا نبوده چرا که دست یافتن به قاره های زمین، دانشهای دیگری را نیز بدنبال داشته است دانشهایی مانند ریاضی، زمین شناسی، ستاره شناسی، ساخت انواع زمان سنجهای دقیق، توانایی ساختن وسایل ارتباطی و ماشینهای پیشرفته نقلیه، و حتی دانش پزشکی و زیست شناسی و غیره که متاسفانه امروز اثری از این دانشهای کهن باقی نمانده است.
با ملاحظه نقشه های دوره رنسانس در اروپا که از روی نقشه های کهن کپی و متاسفانه اصل نقشه ها را هم از بین برده اند. (سیاست انحصار علمی) به نظر میرسد نه تنها اروپاییان دانش جغرافیا و نقشه کشی و دریانوردی را از روی کتابهای کهن و به راهنمایی اساتید غیر اروپایی آموختند. بلکه دور نیست که اصول دانشهای دیگر را نیز از همین کتابها آموخته و باز اصل کتابها را از میان برده باشند .!
اما اینکه این کتابها و نقشه ها چگونه به دست آنها افتاده است هنوز ازاسرار دانش است.! برخی این کتابها را از غارت کتابخانه های بیت المقدس در جنگهای صلیبی دانسته اند و برخی نیز این کتابها را در کتابخانه های واتیکان جستجو میکنند. وبرخی هم آثار یونانی ۲ را دخیل دانسته اند به هر حال هر چه هست اروپاییانی که تا همین چند قرن اخیر گرفتار تعصب و خرافه و سیاهی دوران قرون وسطی بودند نمیتوانستند یکباره وبدون داشتن الگوهای دانشی به رشد علمی مافوق تصور دست یابند. البته ما از نظر دور نمیداریم که آزادیخواهی و دموکراسی و خصوصا» کشف آمریکا توانست در رشد علم و دانش اروپایی تاثیرات مهمی داشته باشد اما دور نیست منشاء این دانشها از روی کتابهای کهن مشرق بوده باشد.

۱- در تصویر دیاگرام خورشیدی بر مبنای متون کهن هزارساله ایرانی ترسیم شده که نه تنها قاره های زمین را به دقت توضیح و توجیه نموده بلکه با رسم این دیاگرام به دانشهای تسطیح نقشه، ریاصیات پیشرفته، دانستن کرویت زمین، انحراف ۲۳٫۵ درجه زمین، گردش زمین به دور خورشید و دهها دانش پیچیده در هزاره های دور آگاه میشویم (باید دانست که ترسیم این دیاگرام بسیار مشکل تر از ترسیم نقشه جهان یوده است. چرا که میابیم ایرانیان کهن علاوه بر دانش نقشه برداری مجهز به انواع وسایل رصد خورشیدی نیز بوده اند ! ) اما هنوز مشخص نیست که در آن سالهایی که به قول دانشمندان بشر باید در غارها زندگی میکرده است آنان چگونه به این دانشها دست یافته اند!
۲- نباید از نظر دور داشت که بنا به دستور اسکندربعد از غارت کتابخانه های هخامنشی کتابهای ایرانی ترجمه و به یونان فرستاده شده بود.و آن ترجمه ها اساس دانش یونانیان گشت اما با این وجود در جغرافیا همچنان یونانیان به ربع مسکون اعتقاد اشتند و همه زمین را نمیشناختند. واین عقیده بار دگر در زمان مامون از متون یونانی ترجمه و به عربی نگاشته شد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *