نکاتی که تاثیر ماسک‌های پوستی را بیشتر می‌کنند

نکاتی که تاثیر ماسک‌های پوستی را بیشتر می‌کنند

نمی‌توان منکر نقش انواع ماسک‌‌ها در درمان و ترمیم انواع پوست‌ها شد. بنابراین به همین دلیل است که روز به روز به تعداد خانم‌هایی که به این شیوه درمانی رو می‌آورند بیشتر می‌شود اما قبل از هر اقدامی باید خانم‌ها از تاثیر این ماسک‌ها بر پوست خود آگاهی پیدا کنند. مطلب حاضر به این موضوع اختصاص دارد.

یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های زنان، پوست صورت آنان است. خانم‌ها حاضر هستند هر کاری را بکنند تا پوست صورت آن‌ها خوب و عاری از کک و مک و هر چیز دیگری باشد و پوستی صاف و شفاف داشته باشند.

خراب شدن پوست صورت به چندین عامل بستگی دارد. لوازم آرایشی، آب و هوا، غذاها، داروها، استرس‌های روزانه و حتی عامل وراثت هم در خراب شدن پوست دخیل است. ماسک‌های صورت، بهترین راه برای درمان پوست هستند. این ماسک‌ها دو نوع هستند؛ ماسک‌هایی که باعث آرامش و نشاط پوست می‌شوند و ماسک‌هایی که باعث باز شدن منافذ پوست صورت و باعث درمان جوش‌ها و آکنه‌ها می‌شوند.

نکاتی که تاثیر ماسک‌های پوستی را بیشتر می‌کنند

بعضی‌ها با آرایش غلیظ تلاش می‌کنند تا جوش‌ها و آکنه‌های صورت خود را بپوشانند اما شاید بتوانند تا حدودی با آرایش کردن روی مشکلات سرپوش بگذارند اما به محض شستن صورت و یا بعد از بیدار شدن از خواب نه تنها مشکل حل نشده است بلکه همان لوازم آرایشی که باعث بهتر جلوه دادن صورت شده بودند این‌بار باعث بدتر شدن پوست صورت شده‌اند.

زنان باید یک نکته‌ی بسیار مهم را بدانند که تمام لوازم آرایشی، بعد از استفاده بر روی پوست صورت باید بعد از یک و یا حداکثر دو ساعت شسته شوند؛ زیرا لوازم آرایشی در صورتی که دیر از روی پوست صورت پاک شوند باعث تجمع انواع بیماری‌ها و عفونت‌های خطرناک می‌شوند. میکروب‌ها بعد از این که به پوست صورت جذب می‌شوند به دنبال راه نفوذ می‌گردند و بهترین راه برای ورود میکروب‌ها، زخم‌های سطحی و جوش‌های صورت هستند. لوازم آرایشی بد نیستند اما قبل از استفاده از لوازم آرایشی باید بدانیم که مانند تمام چیزهای دیگر لوازم آرایشی هم عمر محدودی دارند و باید هر چه سریع‌تر از روی صورت پاک شوند.

نکاتی که تاثیر ماسک‌های پوستی را بیشتر می‌کنند

لوازم آرایشی حتی بعد از استحمام نیز بر روی پوست باقی می‌مانند. شاید با چشم دیده نشوند، اما همان مقداری که باقی مانده‌اند بسیاری از منافذ پوست صورت را می‌پوشانند و اجازه نمی‌دهند تا پوست صورت به قول معروف نفس راحت بکشد.

در این هنگام بهترین راه برای تمیز کردن باقی مانده‌های لوازم آرایشی ماسک‌های صورت هستند. ماسک‌های صورت شاید نتوانند در همان لحظه معجزه کنند اما به مرور زمان متوجه تغییر پوستتان می‌شوید. بهترین ماسک برای برطرف کردن این مشکل، ماسک‌های بازکننده‌ی منافذ پوست هستند اما به یاد داشته باشید که قبل از استفاده از هر نوع ماسک باید پوست صورت را با آب و صابون شست‌وشو دهید تا ماسک بتواند بهترین تاثیرش را بر روی پوست صورت بگذارد. می‌توان از ماسک‌های میوه‌ای و یا ماسک‌های بهداشتی پمپی استفاده کرد.

نکاتی که تاثیر ماسک‌های پوستی را بیشتر می‌کنند

دکتر رضا یعقوبی، متخصص پوست و مو، با اشاره به تاثیر ماسک‌های میوه‌ای بر روی پوست اظهار می‌کند: «اسیدهای موجود در میوه‌ها، این قابلیت را دارند که لایه‌های سطحی پوست را جدا کرده و به بخش‌های عمقی پوست نیز نفوذ کنند و ضمن ایجاد تغییر در پوست، موجب حفاظت از پوست نیز می‌شوند.»

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در عین حال گوشزد می‌کند: «البته همه میوه‌ها برای ماسک صورت مناسب نیستند. میوه‌هایی مانند هلو، انگور، آب لیمو ترش یا لیمو شیرین، موز و مرکبات برای این کار مناسب‌اند. این میوه‌ها الیاف کلاژن پوست را ترمیم کرده و با تحریک این الیاف، موجب ساخت کلاژن بیشتری برای بافت پوست می‌شوند.»

نکاتی که تاثیر ماسک‌های پوستی را بیشتر می‌کنند

آب و هوا یکی دیگر از دلایل خراب شدن پوست صورت است. در جوامع شهری دود انواع ماشین‌ها و کارخانه‌ها باعث آلوده شدن آب و هوا می‌شوند و هنگامی که پوست صورت در معرض آب و هوای آلوده قرار می‌گیرد باعث بروز انواع بیماری‌های پوستی می‌شوند. همان طور که گفتیم شاید بتوان با حمام کردن و شست‌وشو پوست صورت را تا حدودی تمیز کرد اما انواع بیماری‌های میکروسکوپی هنوز بر پوست باقی می‌مانند و باعث به وجود آمدن انواع بیماری‌ها می‌شوند. بهترین راه برای جلوگیری از بیماری‌ها ماسک‌های صورت هستند.

تاثیرات منفی آب و هوای آلوده بر روی پوست صورت بیشتر از لوازم آرایشی هستند. قبل از استفاده از ماسک‌های صورت باید پوست صورت را به خوبی با انواع شوینده‌های پوست تمیز کرد چون در صورتی که پوست بسیار آلوده باشد ماسک‌های صورت نه تنها تاثیر مثبت بر روی پوست نمی‌گذارند بلکه باعث می‌شوند خود ماسک هم تاثیرات منفی بر روی پوست صورت بگذارد حتما به یاد داشته باشید که بعد از استفاده از ماسک‌های صورت پوست صورت را نشویید زیرا شست‌و‌شو باعث از بین رفتن خواص ماسک می‌شود.

نکاتی که تاثیر ماسک‌های پوستی را بیشتر می‌کنند

انواع غذاهای چرب و پر کالری باعث چرب شدن پوست صورت می‌شوند و چرب شدن پوست صورت باعث به وجود آمدن جوش‌های پوستی و آکنه‌ها می‌شود. غذاهای ناسالم به جز چاقی، باعث بروز انواع بیماری‌های پوستی به خصوص در زنان می‌شوند. افرادی که بر اثر چاقی، پوست چرب دارند قبل از استفاده کردن از ماسک‌های صورت باید همان‌طور که گفتیم پوست صورت را شست‌وشو بدهند. البته افرادی که پوست چرب دارند می‌توانند قبل از استفاده کردن از ماسک‌های صورت، کمی آب لیموی ترش را به پوست صورت‌شان بمالند، زیرا آب لیمو باعث می‌شود که ساختار مولکولی چربی‌های صورت شکسته شوند و تا زمان طولانی اجازه نمی‌دهد پوست صورت چرب شود و این بهترین فرصت برای تاثیر ماسک‌های صورت است. افرادی که پوست صورتشان چرب است می‌توانند به جای استفاده کردن از صابون‌های معمولی برای شست‌وشوی صورت از صابون‌های گوگرد استفاده کنند؛ زیرا گوگرد، مانند آب لیموی ترش می‌تواند چربی‌های صورت را تا حدود زیادی پاک کند تا بتواند پوست صورت شما را برای استفاده کردن از ماسک‌های صورت آماده کند.

نکاتی که تاثیر ماسک‌های پوستی را بیشتر می‌کنند

به طور حتم تمام داروها دارای عوارض هستند و بیشترین تاثیرات مخرب داروها بر روی کبد است. کبد ارتباط تنگاتنگی با پوست بدن دارد و کبد آسیب دیده باعث تخریب پوست می‌شود. البته می‌توان با مراجعه به پزشک کبد را درمان کرد اما پوست صورت بسیار حساس است و مانند پوست‌های دیگر نقاط بدن به راحتی درمان نمی‌شود. داروها باعث به وجود آمدن خشکی پوست صورت و جوش‌های زیرپوستی دردناک می‌شوند، اما نگران این موضوع نباشید چون می‌توان با ماسک‌های صورت، پوست صورت را به حالت قبل بازگرداند. کسانی که بر اثر استفاده از داروها پوست صورت آنان دچار مشکل شده است قبل از شست‌وشو و استفاده از ماسک‌های صورت باید از انواع میوه‌ها و سبزیجات میل کنند تا بتوانند با اثرات مخرب داروها مقابله کنند و بعد از آن اگر متوجه شدند که هنوز پوست صورتشان درمان نشده است می‌توانند مانند همان‌طوری که گفتیم از ماسک‌های صورت استفاده کنند. البته شست‌وشوی پوست صورت برای جواب‌دهی بهتر ماسک فراموش نشود.

یکی از مخرب‌ترین عواملی که باعث تخریب پوست، به ویژه پوست صورت می‌شود استرس است. در طول روز ممکن است بر اثر خستگی ناشی از کار و استرس بر اثر رانندگی و سر و کله زدن با افراد مختلف پوست صورت دچار مشکلاتی نظیر چروک‌های عمیق و افتادگی غبغب شود. بهترین راه برای درمان استرس های پوستی ماسک‌های مرطوب کننده هستند. این ماسک‌ها باعث نشاط پوست صورت می‌شوند و تفاوت عمده‌ای با ماسک‌های ترمیم کننده و ضد عفونی کننده‌ی پوست دارند. این ماسک‌ها تنها برای تازه کردن سلول‌های پوستی هستند و در طول روز پوست صورت میلیون‌ها بار تازه می‌شود و سلول‌های قدیمی بر روی پوست صورت می‌مانند. این ماسک می‌تواند باعث سرعت بخشیدن به سلول‌های پوستی صورت شوند. ماسک‌های مرطوب‌کننده جدا از این که باعث جداسازی سلول‌های مرده‌ی پوست می‌شوند، باعث درمان بافت‌های فرسوده‌ی پوست نیز می‌شوند. فراموش نکنید که باید از ماسک‌های صورت، طبق دستورالعمل استفاده کنید تا پوست صورتتان همیشه شاداب و باطراوت باشد.

نکاتی که تاثیر ماسک‌های پوستی را بیشتر می‌کنند

یکی دیگر از دلایل تخریب پوست صورت عامل وراثت است. افرادی که پدر و یا مادرشان پوست چرب و یا بسیار خشکی دارند باید در رژیم غذایی‌شان بیشتر دقت کنند. این افراد قبل از استفاده کردن از ماسک‌های صورت باید به پزشک متخصص پوست مراجعه کنند تا پزشک بتواند ماسک‌های متناسب با پوست صورت آنان را تجویز کند. همان‌طور که گفتیم برای بهتر جواب گرفتن از ماسک‌های صورت باید پوست صورت را به خوبی با آب و صابون شست‌وشو داد تا بتوان بهترین نتیجه را از ماسک‌های صورت گرفت. هنگامی‌که پوست صورت به خوبی شسته شود ماسک‌های صورت به خوبی به پوست صورت می‌چسبند و به راحتی باعث ترمیم پوست صورت می‌شوند. به یاد داشته باشید که حتی ماسک‌های صورت در صورت استفاده‌ی بیش از حد، خودشان عاملی برای تخریب پوست صورت می‌شوند. بهترین زمان برای استفاده از ماسک‌های صورت شب است؛ زیرا هنگامی‌که به پوست صورت ماسک می‌زنید نباید کوچک‌ترین فعالیتی در پوست صورت به وجود آید چون هنگامی‌که بدن و پوست صورت ساکن است ماسک بهترین تاثیر را بر روی پوست می‌گذارد.

دکتر محمدعلی نیل‌فروش‌زاده، پزشک متخصص پوست و مو، با اشاره به نقش عامل وراثت در پوست می‌گوید: «بسیاری از افراد معتقدند ژنتیک حرف اول را در زیبایی پوست می‌زند اما امروزه اثر متقابل ژنتیک بر تغذیه و تغذیه بر ژنتیک نیز مطرح است و تحقیقات این موضوع را به اثبات رسانده است. یعنی به نظر می‌رسد حتی اگر فردی از نظر ژنتیکی پوست مناسبی نداشته باشد، می‌تواند با تغذیه اوضاع آن را بهبود دهد.»

وی تصریح می‌کند: «تغذیه‌ی متعادل و متناسب در درجه‌ی اول برای داشتن پوست سالم و شاداب ضروری است اما مصرف برخی مواد نقش پررنگ‌تری در سلامت پوست دارند که از آن جمله می‌توان به اسیدهای چرب ضروری که در روغن زیتون و روغن کانولا موجود است، آنتی‌اکسیدان‌ها، به خصوص ویتامین Cو E و مواد معدنی، مثل روی و سلنیوم اشاره کرد.»

منبع : mybenita

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *