نیکون دی ۵۰۰؛ بهترین دوربین سال از نگاه وب‌سایت «دی‌پی‌ ریویو»

نیکون دی ۵۰۰

نیکون دی ۵۰۰

سایت معتبر دی‌پی‌ ریویو از میان دوربین‌های معرفی شده در سال ۲۰۱۶ بهترین دوربین سال را نیکون دی ۵۰۰ معرفی کرد.

دوربین نیکون دی ۵۰۰ از میان تمام محصولات معرفی شده در سال ۲۰۱۶ میلادی انتخاب شده است.این محصول علاوه بر فیلم‌برداری فور کی دارای حسگر۲۰ مگا پیکسلی APS-C ، یک سیستم فوکوس فوق‌العاده سریع و امکان عکس‌برداری ۱۰ فریم در ثانیه است. این دوربین بسیاری از خصوصیات خود را از گران ترین دوربین نیکون یعنی مدل دی ۵ گرفته است. برای فیلمبرداری در دی ۵۰۰ نوعی سیستم لرزش گیر سه محوره (عمودی و افقی و دورانی) در هنگام فیلم‌برداری با این دوربین وجود دارد که در حین کار با هر کدام از لنز‌های نیکون فعال می‌شود. پردازشگر داخل این دوربین با گران ترین محصول نیکون یعنی مدل دی ۵ یکی است به همین دلیل سرعت عکاسی این دوربین بسیار بالا است.

برای انتخاب بهترین دوربین سال متخصصان عملکرد دوربین را با توجه به قیمت آن ارزیابی کرده اند. قطعا دوربین های بسیاری در شرکت ها مختلف قابلیت های بسیار بیشتری نسبت به نیکون دی ۵۰۰ دارند اما با توجه به قیمت و سطح امکانات این دوربین انتخاب شده است. این دوربین با توجه به قیمت ۱۵۰۰ یورویی می تواند گزینه مناسبی برای روزنامه نگارانی باشد که در کنار تهیه گزارش به ثبت تصاویر می پردازند.

در قسمت بهترین دوربین برای موبایل رقابت اصلی بین گوگل پیکسل ایکس ال و آیفون هفت پلاس بود که برنده نهایی در این بخش گوگل پیکسل بود. دوربین گوشی گوگل پیکسل عملکرد مناسبی برای اتو فوکوس دارد همچنین عکس های اچ دی آر آن هم در بهترین حالت قرار دارند. هماهنگی نرم افزار و سخت افزار در حالت عکاسی هم بسیار مناسب است. این گوشی می تواند به عنوان یک مکمل مناسب برای دوربین عکاسی برای روزنامه نگاران و عکاسان باشد.

در بخش بهترین پهباد برای فیلم و عکس برداری هم مویک شرکت دی جی آی بهترین شده است. این پهباد به گونه ای ساخته شده که با جمع شدن بازو هایش می تواند به راحتی در یک کیف دستی جا بگیرد. وزن ۸۰۰ گرمی و دوربین ۱۲ مگا پیکسلی در کنار قابلیت فیلم برداری فور کی با بیت ریت ۶۰ مگا بیت در ثانیه و همچنین مداومت پرواز ۲۷ دقیقه ای و برد هفت کیلومتری در کنار داشتن قابلیت تعقیب سوژه و سنسور جلوگیری کننده از برخود با موانع و خلبان اتوماتیک سبب انتخاب این پهباد شده است.

در بخش دوربین‌های کامپکت، دوربین لومیکس ال ایکس ۱۰ بهترین محصول سال شناخته شده است. این دوربین از از سنسور بزرگ یک اینچی با رزولوشن ۲۰ مگاپیکسلی برای افزایش کیفیت عکس‌های خروجی بهره می‌برد. لنز به کار رفته در این دوربین با دیافراگم ۱.۴ در شرایط نوری کم عملکرد قابل قبولی دارد. این دوربین خانگی کامپکت از لرزشگیر پنج‌محوره بهره برده است.

این محصول همچنین قابلیت ضبط ویدئو با کیفیت فوری در سی فریم در ثانیه را دارد. قیمت این محصول حدود ۷۰۰ دلار است.

در بخش بهترین دوربین برای عکاسان مبتدی، دوربین فوجی X-A۳ بهترین محصول سال شناخته شد. این دوربین بدون آینه به یک سنسور ۲۴ مگاپیکسلی APS-C مجهز است. بازه ایزو مناسب و قابلیت فیلم برداری فول اچ دی در کنار یک لنز ۱۶ -۵۰ میلی متر و قیمت ۶۰۰ دلاری سب شده این دوربین در این رده به عنوان بهترین انتخاب شود.

در بخش عکاسان نیمه حرفه ای هم مدل لومیکس جی ۸۵ به عنوان بهترین دوربین معرفی شده است.

این دوربین بدون آینه از سنسور ۱۶ مگاپیکسلی میکرو چهارسوم بهره می‌برد. بدنه‌ مقاوم در شرایط محیطی نامساعد یکی از مزایا این محصول است که از ورود گرد و غبار جلوگیری می‌کند. سیستم لرزشگیر دوگانه‌ی پنج محوره‌ انحصاری پاناسونیک و سیستم فوکوس و تعقیب سوژه‌ی پیشرفته از دیگر بهبود‌های صورت گرفته در جی ۸۵ هستند. پاناسونیک جی۸۵ نیز همانند نسل پیشین خود توانایی ضبط ویدیوهایی با رزولوشن فور کی را دارد. قدرت فوکوس بالا و قیمت ۹۰۰ دلاری سبب شده این دوربین بهترین انتخاب برای بخش نیمه‌حرفه ای باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *