هابیت های واقعی وجود داشته اند !

هابیت های واقعی وجود داشته اند ! آنها گونه ای به خصوص بوده اند.
انسانی ۹۰ سانتی متری که قد و قامت کوچکش لقب هابیت به او داده است , دانشمندان نظریه فرگشت را با یک معما روبرو کرده است. استخوانهای کوچکش در جزیره ی اندونزیایی فلورس کشف شده اند.
عده ای گمان می کنند این استخوانها متعلق به گونه ی هومو ساپین ( H. Sapien ) هستند که در اثر اختلال اندامی مینیاتوری پیدا کرده است.
اما دندانهای هابیت نشان می دهند به گونه ای خاص تعلق دارد نه انسانی نوین با اختلال رشد. تحقیقات جدید همچنین نشان می دهند که هابیت ممکن است نیاکان مشترکی با انسان امروزی داشته باشد.
فسیل باقی مانده از هابیت هجده هزار ساله در سال ۲۰۰۳ کشف شد. از آن زمان نظر داشمندان مبنی بر این است که این هابیت با مغزی به اندازه ی گریپ فروت شاخه ای از دودمان انسان گونه ای به نام هومو فلورسی ( H. Floresiensis ) است.
در حالیکه پژوهشگران دیگری استدلال کرده اند که هابیت انسانی نوین مبتلا به میکرسفالی ( microcephaly ) بوده است, وضعیتی که منجر به کوچک شدن غیر عادی سر و بدن فرد مبتلا و برخی عقب ماندگی های ذهنی می شود .

b.400.0.16777
دندانهای هابیت به کوچکی دندانهای انسان نوین کوتاه قامت هستند اگرچه ظاهری متفاوت دارند که آنها را از دندانهای انسان نوین متمایز می سازد. با بررسی بیشتر دندانها مشاهده می شود که هر دو ویژگی های انسان نخستین و انسان پیشرفته در آنها وجود دارد. برای نمونه دندانهای نیش و آسیاب کوچک بدوی بنظر می رسند در حالی که دندانهای آسیاب پیشرفته تر هستند و در گونه ی هومو ساپین به چشم می خورند .
نتایج به دست آمده همچنین نشان می دهند هابیت تنها انسانی مبتلا به ناهنجاری نبوده است . مشخصات ظاهری دندانهای هابیت به گونه ی هومو ارکتوس ( H. Erctus ) شباهت دارند که جد مسلم انسان امروزی است.
دانشمندان اظهار می کنند ک گویی اجداد هابیت بر رو جزیره ای مجزا متحمل کوتولگی شده اند . با بدنهایی ک به ۱٫۱ تا ۱٫۶۵ متر و مغزهایی ک به ۴۲۶ سانتی متر مکعب تحلیل رفته اند.
یوسوکه کایفو ( yousuke kaifu ) دیرین انسان شناسی از موزه ی علم و طبیعت توکیو متذکر می شود: » زمانی که انسان عموما به سوی قامت بلندتر و مغز بزرگتر نمو یافته اند, هابیت نشان می دهد که در واقع جدا افتادنش در جزیره می تواند گرایش فرگشت را معکوس کرده باشد.»

منبع: http://www.disclose.tv/news/real_hobbits_existed_they_were_a_separate_species_ancient_chompers_show/124606

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *