هنر صافکاری؛ ترمیم بدنه خودرو با روش های جدید

آرتور توسیک یکی از تعمیرکاران به نام در زمینه صافکاری بدنه خودرو است که در فضای مجازی و به خصوص یوتیوب فعالیت می کند. این صافکار حرفه ای که ویدئو های متنوعی از وسایل نقلیه تعمیر شده توسط خود را در اینترنت منتشر کرده به تازگی کلیپ جدیدی را در کانال guru Arthur Tussik tackling car در یوتیوب قرار داده است.

صافکاری

این ویدئو نحوه صافکاری یک بی ام و x5 آسیب دیده در هر دو سمت راننده و شاگرد را نشان می دهد. به نظر می رسد که بدنه این شاسی بلند آسیب سختی دیده و تصادف سنگینی را تجربه کرده است.

مشکل ترین بخش کار آرتور برای صافکاری چکش کاری، خراشیدن و صیقل دادن نواحی اطراف باک بنزین خودرو به دلیل جایگزینی قطعه جدید و سازگاری قطعات قبلی با آن است. شاید این فرآیند به نظر عجیب و پیچیده باشد اما برای ترمیم بخش آسیب دیده و ایجاد هماهنگی و سازگاری بیشتر قطعات لازم و ضروری است.

صافکاری

همانطور که شما در ویدئو می بینید علاوه بر ابزار و تجهیزات خاص، روش های متفاوتی نیز برای تعمیر نقاط آسیب دیده و بیرون کشیدن و شکل دادن مجدد نواحی مختلف خودرو وجود دارد.

شاید از دیدگاه شما صرف ۱۰ روز برای صاف کاری و نقاشی این خودرو بسیار زیاد باشد اما اگر تکرار مراحل طولانی و مختلف چکش کاری را برای هر ناحیه آسیب دیده خودرو را در نظر گرفته و نگاهی دقیق نیز به بی ام و X5 ترمیم شده بیاندازید آرتور را تحسین کرده و صرف این زمان را منطقی می بینید.

صافکاری

در انتها ما بی ام و  x5 را می بینیم که فارغ از هرگونه برآمدگی و تفاوت سطح بدنه به حالت اولیه برگشته و ترمیم آن تمام شده است.

در مجموع اگر قرار به مقایسه این مراحل با نحوه بازسازی خودروهای آسیب دیده در ایران باشد، می توان گفت که صافکاری خودروهای جدید علاوه بر مهارت به ابزارآلات مخصوصی نیاز دارد که متاسفانه کمتر در کشورمان مورد استفاده قرار می گیرند و همین امر هزینه تعمیرات خودرو در ایران را بسیار افزایش داده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *