هیچ چیز آنچنان که به نظر میرسد نیست

متن زیر از مصاحبه صوتی ریچی الن با جردن مکسول در ژوئن ۲۰۱۵, با حذف مقدمه, خوشامدگویی مصاحبه کننده, برخی توضیحات شخصی, و سخن پایانی, پیاده و ترجمه شده است. در بخش پاسخگویی به سوالات شنوندگان این برنامه رادیویی, گستره وسیعی از موضوعات تاریخی, دینی و موضوعات معاصر مورد بحث قرار گرفته که ترجمه برجسته ترین آنها برای آشنایی بیشتر خوانندگان با نظرات جردن مکسول در زیر آمده است.

جردن مکسول

جردن مکسول

ریچی الن– یکی از شنوندگان نظر شما را درباره آنچه درون ماه میگذرد و عملکرد ماه پرسیده است.

جردن مکسول– همیشه گفته ام هیچ چیز آنطور که شما فکر میکنید نیست, و ماه مثالی عالی برای این ادعا است. من با دانشمندان ناسا و افراد نظامی درباره ماه گفتگوهایی داشته ام. از آنچه که گرد آورده ام چنین نتیجه میگیرم که ممکن است ماه توخالی باشد و به احتمال بسیار زیاد ساختاری مصنوعی از جنس فلز باشد. دانشمندانی هستند که با ابزار زلزله نگاری ماه را بررسی کرده اند و میگویند که وقتی چیزی به سطح ماه برخورد میکند, ماه مانند یک دیاپازون مرتعش میشود و صدایی که از آن طنین افکن میشود تنها در صورتی قابل توجیه است که ماه از جنس فلز باشد. با سرخپوستان آمریکایی صحبت کرده ام که معتقدند زمانی بوده که ماه وجود نداشته است. اما نکته بسیار مهم درباره ماه این است که اندازه و موقعیت مکانی و فاصله آن از زمین نمیتواند اتفاقی باشد. اندازه و فاصله ماه دقیقاً برای پوشش دادن کامل قرص خورشید در مواقعی خاص کفایت میکند. من ساعتهای طولانی با ریچارد هوگلند صحبت کرده ام و نظر او این است که بدون ماه حیات بر روی زمین غیر ممکن می بود. ماه میدانهای جاذبه زمین را متوازن میکند, میدانهای انرژی دریافتی از خورشید را متعادل میکند. حضور ماه برای حیات گیاهان و حیوانات زمین ضروری است. هر کس که ما را خلق کرده ماه را در محل خودش قرار داده است.

سطح ماه پوشیده از دهانه هایی است که از برخورد شهاب سنگها ایجاد شده است. ماه از کجا آمده که در مقایسه با زمین این تعداد دهانه دارد؟ به خاطر داشته باشید که رومی های باستان معتقد بودند که ژوپیتر خدایی خیرخواه است که زمین را محافظت میکند. ژوپیتر با میدان جاذبه خود خورشید را به ملایمت به طرف خود میکشد. این میدان چنان قوی است که حتی خورشید را تحت تاثیر قرار میدهد. میدان جاذبه ای با چنین قدرتی هر شی خارجی را به دام می اندازد. چند سال پیش شهاب سنگی با چنان ابعاد عظیمی رو به سوی منظومه شمسی ما داشت که مردم را به وحشت انداخته بود. این شهاب به دام میدان جاذبه ژوپیتر افتاد. رومی های باستان درست میگفتند: ژوپیتر با میدان مغناطیسی ش واقعاً محافظ ما است. ژوپیتر چنان بزرگ است که این اشیا در برخورد با سطحش تاثیر قابل توجهی بر آن نمیگذارند.

من با این عقیده که بیشتر سیارات منظومه ما, و شاید تمام آنها, تو خالی هستند نیز موافقم. نه به شکلی که طرفداران نظریه زمین توخالی میگویند؛ نه کاملاً توخالی, اما باید نوعی تخلخل درون سیارات منظومه ما وجود داشته باشد.

ریچی– نظر شما درباره احتمال وجود حیات هوشمند درون زمین چیست؟

جردن– سوال جالبی است. ما میدانیم که تمدنهایی باستانی وجود داشته اند که ساکنانشان زیر زمین زندگی میکرده اند. همچنین میدانیم که در بسیاری از نقاط جهانی شهرهایی وجود دارند که زیر سطح زمین کنده شده اند, غارهایی عمیق و دست ساز که مردمی در آنها زندگی میکرده اند. اما سوال این است که چرا مردم چنین شهرهایی را زیر زمین حفر کرده اند و در آنها زندگی میکرده اند. من فکر میکنم احتمالاً از چیزی بر روی سطح زمین میترسیده اند و از ترس این نیروی وحشت آور زیر زمین مخفی شده بوده اند, شاید موجوداتی بدخواه و فرازمینی, شاید موجوداتی بیرحم و خشن که انسان نمیتوانسته با آنها تعامل کند.

من معتقدم غولها در زمین زندگی میکرده اند. من همچنین معتقدم پیامهایی مخفی در کتاب آفرینش تورات درباره کسانی که ما را خلق کردند و جایی که از آن آمده ایم وجود دارد. آنچه ادیان امروزی درباره کتاب آفرینش می آموزند هیچ ارتباطی با این پیام پنهان ندارد.

ریچی– کتاب مقدس پر از داستانهای حیرت انگیز است. آنچه در داستانها نوشته شده هرگز واقعاً اتفاق نیفتاده اما در عین حالی چیزی بسیار نزدیک به این روایتها اتفاق افتاده. نظر شما چیست؟

جردن– اگر با خاخامهای یهودی صحبت کنید به شما خواهند گفت بین دوازده تا سیزده کد مخفی در تورات, منظور نسخه اصلی و قدیمی تورات است, وجود دارد, کدهایی بر اساس اعداد. برای مثال تعداد تمام زنان نام برده شده در این کتاب مضربی از هفت است, همچنان که تعداد تمام مردان, و تمام حیوانات.

در دنیایی حیرت انگیز زندگی میکنیم که همه چیز مقابل چشمانمان است اما نمی بینیم. در انجیل آمده مسیح میگوید با چشمانتان نگاه میکنید اما نمیبینید. با گوشهایتان گوش میدهید اما نمیشنوید. با قبلتان حس نمیکنید.

ریچی– شنوندگان درباره انرژی مجانی و آنچه بر سر نیکولا تسلا آمد پرسیده اند.

جردن– من دانش تکنیکی چندانی در اینباره ندارم اما آنچه میدانم این است که نیکولای تسلا یکی از بزرگترین مغزهایی بود که بشریت به خود دیده است. نیکولای تسلا مخترع رادیو بود و نه مارکونی. مارکونی نزد تسلا رفت, نسبت به کارهای او ابراز علاقه کرد و درخواست کرد برای او کار کند. تسلا که مرد شریفی بود به او شغلی داد, مارکونی پنهان از تسلا ایده و اطلاعات رادیو را از تسلا دزدید و به نام خود ثبت کرد. مخترع رادیو مارکونی نیست, تسلا است.

مردی که گفته میشود نظریه تکامل را به بشریت معرفی کرده است, چارلز داروین, پدر تکامل, هرگز هیچ چیزی درباره تکامل ننوشت. او که از خانواده ای ثروتمند بود هزینه مطالعات مردی به نام والاس را متقبل شد. والاس تمام عمر خود را به تحقیق درباره حیوانات و حشرات و ماهی ها پرداخت و به دنبال رد پای تکامل در این موجودات گشت. تمامی آنچه که والاس نوشت توسط داروین تامین هزینه شده بود. والاس در اواخر عمر به داروین اطلاع داد که زندگیش رو به پایان است. داروین به مناطق کارائیب سفر کرد تا پیش از مرگ والاس او را ببیند و تمام تحقیقات و نمونه های جمع آوری شده توسط والاس را پس از مرگ او با خود به کشورش بازگرداند, نام خود را بر آنها نهاد و از آنجا که مردی ثروتمند بود و میدانیم پول در انگلستان چه قدرتی میداده است, همه نوشته های والاس را به نام خود منتشر کرد. چارلز داروین یک دروغگو و شارلاتان بود.

ریچی– یکی از شنوندگان پرسیده نظر شما درباره اینکه کشاورزان کاشت محصولات خود را با تابش ماه هماهنگ میکرده اند, و اینکه امواج دریاهای روی زمین در اثر جاذبه ماه ایجاد میشود چیست؟

جردن– اقیانوسهای زمین تحت تاثیر میدان جاذبه ماه هستند. در این صورت شما که بین ۷۰ تا ۸۰ درصد از آب تشکیل شده اید چطور ممکن است تحت تاثیر ماه قرار نگیرید؟ یکی از کلماتی که برای افراد مجنون استفاده میشد لونتیک* است که از لون به معنای ماه مشتق شده است. قاعدگی زنان با ماه ارتباط دارد. ماه بر حیات بر روی زمین تاثیر میگذارد. کاشت و برداشت محصولات هماهنگ با تابش ماه انجام میشده است. در زبان انگلیسی به روز دوشنبه ماندی** گفته میشود: روز ماه. به روز یکشنبه ساندی*** گفته میشود: روز خورشید. به همین دلیل است که طلا و نقره در دنیای بانکداری امروز چنین با ارزشند و در طول تاریخ نیز با ارزش بوده اند. خورشید طلایی رنگ و ماه نقره ای رنگ است. ارتباط بین سمبلهای زندگی روزمره ما و سیارات و ستاره ها بسیار جالب است ولی ما از آنها غافلیم.

ریچی– آیا هنگام نوشته شدن کتب مقدس کسی وجود داشته که این سمبلها و کدهای مخفی را برای ما نسلهای بعدی در متن بگنجاند؟

جردن– نه یک نفر, ولی فکر میکنم انجمنی وجود داشته, انجمنی بسیار کوچک از مردمی بسیار باهوش و دانا که هنگام نوشتن تورات و انجیل دقیقاً میدانسته اند به چه چیزی اشاره دارند. انجیل و به طور خاص تورات از تمدنهایی بسیار قدیمی تر گرفته شده اند.

یهودیت در اصل هندوییسم است و به هند باستان بازمیگردد. اگر تمام آموزه های دین هندو را بشکافید خواهید دید که چگونه در تورات منعکس شده اند. هندوها هزاران سال پیش بر جهان تاثیر بزرگی گذاشته اند و قدرتی بزرگ بر روی زمین بوده اند. منظور زمانی است که به عصر گاو (تاروس) معروف است. مسیحیت نیز از هندوییسم مشتق شده است. اولین باری که کلمه خداوند (لُرد) به کار رفته در مسیحیت نیست, بلکه اولین مورد استفاده از آن لُرد کریشنا بوده است. کریستوس از کریشنا آمده. کرایست**** از کریشنا آمده. تنها کافی است در فرهنگهای لغت معنی و سابقه این کلمات را ببینید.

داستان ابراهیم و سارا در واقع داستان کشیشان والامرتبه هندی بوده که برهمن خوانده میشدند. در آیین برهمنی یکی از مقدس ترین دارایی ها رودی به نام سارا سوازی بوده است. به شباهت کلمات ابراهیم و برهمن توجه کنید. در تورات نام او را ابراهام نوشته اند و نه ابراهیم.

ریچی– بعضی خواننده ها درباره بخش هایی از کتاب مقدس که از آن حذف شده است پرسیده اند.

جردن– دقیقاً به یاد ندارم چه تعداد, ولی فکر میکنم از ۲۸ بخش در کتاب مقدس نام برده شده است ولی این بخشها نه در تورات و نه در انجیل دیده نمیشوند. این بخشها کجا هستند؟ وقتی کتب مقدس در اروپا تدوین میشند تصمیم بر این شد که مردم نباید بسیاری از این مطالب را بخوانند.

ریچی– بعضی از خواننده ها پرسیده اند چرا هنوز بعد از سال ۱۹۶۹ به ماه برنگشته ایم؟ بعضی افراد معتقدند تصاویری که از فرود انسان بر ماه دیده ایم در صحرای نوادا فیلم برداری شده اند.

جردن– فقط میگویم که بزرگترین استودیوی فیلمسازی دنیا استودیوی برادران وارنر نیست, بلکه در سن برناردینو در صحرای کالیفرنیا واقع شده است. به من گفته شده که این استودیو متعلق به نیروی هوایی ایالات متحده است. بسیاری از تصاویری که به خورد ما داده میشود در همین استودیو فیلم برداری شده است.

جردن مکسول

جردن مکسول

*Lunatic

**Monday

***Sunday

****Christ یکی از نامهای  مسیح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *