وحی از اهرام مصر-هرم ۸ وجهی خئوپس

این داستانی است که همه دانسته های ما از حیات بر روی زمین را به چالش میکشد. هرم بزرگ جیزه با هشت شاهکار مهندسی ساخته شده است. اول,سازندگان هرم جیزه در ابتدا محوطه ای به وسعت ۶۰۰۰ هکتار را تسطیح کردند. دوم,قطعه سنگهایی هر یک به وزن یک اتومبیل را تراش دادند. آنگاه۱۳۰ قطعه سنگ گرانیت به وزن هر یک ۱۷ تن را از ۵۰۰ مایلی به محل هرم منتقل کردند. قطعات سنگ را تا ارتقاع ۲۱۰ پا (۷۰ متر) بالا کشیدند که امروز هم برای مهندسین و سازندگان کار سختی است.هرم سه اتاق در میان داردو هر راهرویی به طول ۳۰۰ فوت و عرض ۳ فوت با دفقت عجیبی به هر اتاق میرسد. این بنا با بیش از دو میلیون قطعه سنگ هر یک با شکل و اندازه ای متفاوت ساخته شده و همین تفاوت کار ساخت را مشکل تر میکند. با این وجود اتاق فوقانی با دیوارهایی کاملا عمودی و افقی ساخته شده است. دقت عمودی و افقی بودن ادیوارهای این اتاق در حد یک پنجاهم اینچ است. و این دقتی است که مایه حسرت و حیرت هر مهندس ساختمان دوره ماست. این هرم از در زلزله هایی دوام آورد که همه بناهای اطرافش را کاملا تخریب کردند. پنچم, بنده هرم با دقت یک پانصدم درجه در جهت شمال قرار گرفته است. حتی تا قرن هفدهم نیز امکان دقتی چندین برابر کمتر از این وجود نداشت. ششم, هرم بزرگ در حثقیقت ۸ بدنه دارد. ساختن یک هرم هشت بدنه از هرم چهار بدنه بسیاد مشکل تر است مخصوصا با دقت در حد میلی متر ساخت این هرم.اگر امروز قصد ساخت چنین بنایی را با این دقت داشته باشم و همه ابزار کنترلی موجود را به خدمت بگیریم باز هم این کار بسیار مشکل خواهد بود. هفتم, این هرم به گفته مصرشناسان در ۲۰ سال ساخته شده است. اگر هر ۳۶۵ روز سال و هر روز به مدت ۱۲ ساعت کار ساخت هرم ادامه داشته, باید هر قطعه سنگ چند تنی در دو و نیم دقیقه تراشیده, بلند و در محل نصب شده باشد.و هشتم این که مصریان باستان که سازندگان این هرم خوانده میشوند تبه فولاد دسترسی نداشته اند و تمام بنا را با چکش فلزی و گویهای سنگی گرانیتی ساخته اند.

وحی از اهرام مصر-هرم 8 وجهی خئوپس

مدارک مکتوب رمی و یونانی تنها تا ۶۸۰۰ پیش از میلاد را پوشش میدهند و هر گونه مطلبی درباره وقایع پیش از آن تاریخ حدس و گمانی بیش نیست. این هرم به عنوان آرامگاه خئوپس شناخته میشود ولی مدارکی دال بر صحت این فرض وجود ندارد. پاپیروسها و دیوارنگاره ها توسط افراد مختلف قرائتهای مختلف داشته اند و اطلاع دقیقی از محتویاتشان در دست نیست.
در دهه ۶۰ میلادی معبد ابو سمبل برای نجات از غرق شدن به محل دیگری منتقل شد.جابجا کردن ۲۲۰۰ قطعه سنگ این هرم برخی به وزن ۳۰ تن نزدیک به ۵ سال زمان برد و دستاورد مهندسی بزرگی برای زمان ما بود. این زمان را با زمان ساخت هرم با بیش از دو میلیون قطعه سنگ مقایسه کنید. ساخت هرم تیهوا تیواکان در مکزیک که تقریبا نصف هرم جیزه است ۱۵۰ سال زمان برده است با این حال مصر شناسان اصرار دارند که هرم جیزه در طول ۲۰ سال ساخته شده است.دلیلشان بر این ادعا این است که هرم مقبره خئوپس بوده است. اگر این فرض را نپذیریم باید کاربرد دیگری برای هرم وجود داشته باشد.
بناهای دیگری نیز در مصر وجود دارند که با سنگهای با اندازه و شکل ناهمگون ساخته شده اند ولی کسی دلیل این ناهمگونی را نمیداند.درز این سنگها چنان باریک و دقیق است که نمی توان یک تیغ ریش تراشی را درمیان شکاف فرو برد. قرار گرفتن این سنگها با این دقت و بدون کمک سیمان و بتن برای مندسین امروز غیر ممکن است . برخی متخصصین تصور میکنند شکل سنگها به این دلیل با هم فرق میکند که سنگها با ارزش بوده اند و از محلی دور آورده شده بودند بنا بر این از همه قطعات با کمترین اتلاف سنگ استقاده شده است. اما این فرضیه با بررسی راهروهای این بناها رد میشود. نحوه قرار گیری و شکل و اندازه متفاوت هر یک از سنگهای یک طرف هر راهرو مانند تصویر دقیق و متقارن سنگهای دیوار مقابل هستندو این به این معنی است که هدف خاصی از تفاوت شکل سنگها مد نظر بوده. این تفاوت در شکل سنگها و درزهای بسیار باریک کمک موثری در حفظ بنا از فشارهای خارجی مانند زلزله بوده است
تصاویری که هنگام اعتدال بهاری و پاییزی از هرم بزرگ گرفته شده به خوبی هشت وجهی بودن آن را نشان میدهد. برخی بر این عقیده اند که هرم در آغاز ۸ وجهی بوده و در اثر فرستایش ۴ وجهی شده اما دیکران با این نظر مخالفند زیرا اگر فرسایش چنین اثری بر روی آن داشت خود هرم تا به حال دچار شکستگیهای بزرگی شده بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *