ورود به غار هروئین برای ترک اعتیاد

غار هروئین

در یک تحقیق تازه برای کمک به معتادان به هروئین، بیماران به داخل یک «غار هروئین» مجازی برده می‌شوند.

محققان در جستجوی یافتن پاسخ این پرسش هستند که آیا تمرین نه گفتن به مواد مخدر به آنها کمک می‌کند که اعتماد به نفس بیشتری را در زمینه ترک اعتیادشان پیدا کنند یا نه.

به گزارش رویترز، یکی از محققان این پروژه می‌گوید از مراحل عمده ترک اعتیاد، تمرین با فرد معتاد برای نه گفتن به مواد است: «ما با هم این نقش‌ها را بازی می‌کنیم، اما این خیلی با مشاوره فرق دارد. در مطب، بیمار می‌داند که در نزد روانپزشک هست و موادی هم در کار نیست.»

اما در «غار هروئین» تمام فضا‌های یک مهمانی که در آن افراد به مصرف مواد مخدر وسوسه می‌شوند، بازسازی شده است.

محققان دانشکده مددکاری اجتماعی دانشگاه هیوستون در تکزاس، از یک سیستم پیشرفته واقعیت مجازی در طراحی این «غار» بهره برده‌اند.

در طراحی این فضا، جزییاتی مثل جعبه باز مانده پیتزا، زیرسیگاری‌های پر و پول نقدی که دست به دست می‌شود …طراحی شده‌ تا حس بودن در یک فضای واقعی به معتادان دست بدهد.

پاتریک بوردنیک، یکی از مسئولان این پروژه می‌‌گوید ما نیاز داریم با بیماران در یک فضای واقعی تمرین نه گفتن را انجام دهیم. فضایی که آنها با آن آشنا هستند و می‌دانند که در آن مواد وجود دارد.

در گذشته تحقیقاتی در خصوص ترک سیگار و تکنولوژی واقعیت مجازی انجام شده بود که نشان می‌داد که تمرین در یک فضای مجازی به سیگاری‌ها اعتماد به نفس بیشتری برای نه گفتن به سیگار در فضای واقعی می‌دهد.

حالا محققان امیدوارند که نتایج این تحقیقات برای کمک به بیماران معتاد به مواد مخدر دیگر هم استفاده کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *