پیش نمایش بازی Far Cry 5؛ حذب‌المجانین!

یکی از برترین شوتر‌های اول شخص تاریخ در سال ۲۰۱۸ به صفحه‌ی روزگار باز خواهد گشت. با پیش‌نمایش بازی Far Cry 5 همراه ما باشید تا به بررسی اطلاعات منتشر شده از این بازی مورد انتظار بپردازیم.

بازی‌های ویدئویی برای بسیاری از بازیکنان فقط معنای «شوتر اول شخص» را می‌دهد. محبوبیت فوق‌العاده زیاد این سبک باعث شده تا طرفداران بازی‌های شوتر، سالانه با عناوین باکیفیت زیادی تغذیه شوند. از سری بازی‌های Call of Duty و Wolfenstein گرفته که شاخه‌ی Run & Gun شوتر را دنبال می‌کنند تا مجموعه Battlefield و نسخه‌ی جدید Rainbow که حالتی تاکتیکی دارند، اما به جرات می‌توان ادعا کرد که مجموعه‌ی Far Cry همیشه حکم «تافته‌ی جدا بافته» را در سبک شوتر داشته‌ است. به شخصه هرگز نتوانستم آن حس و حال متفاوت و دلنشین این سری را در عنوان شوتر دیگری تجربه کنم. یک نقشه‌ی جنگلی وسیع با تعدادی روستای کوچک که انگار ساکنانش از قطار سریع‌السیر زمان جا مانده‌اند و شناختی از مدرنیته ندارند. همین یک جمله می‌تواند بهترین تعریف برای این مجموعه باشد. به یاد نمی‌آورم که قبل از سری Far Cry این فرمول را در بازی دیگری دیده باشم. همین موضوع باعث شده تا همیشه، فارغ از سایر عناوین شوتر برای هر نسخه‌ی جدید از Far Cry هیجان‌زده شویم؛ چون می‌دانیم که این سری در نوع خود بی‌همتاست. اکنون و بعد از یک نسخه‌ی فرعی و احتمالا ضربه مغزی شده از سری Far Cry با نام Primal، یک بار دیگر شاهد یک Far Cry اصیل هستیم. به نظر می‌رسد روز‌های خوشی که با Far Cry 3 داشتیم، تکرار خواهند شد …

مجنونِ معجونِ جنون!

بازی Far Cry 5 بوی تازگی و طراوت می‌دهد. آخرین باری که یکی از نسخه‌های سری Far Cry توانسته بود تا این اندازه ما را هیجان‌زده‌ کند، نسخه‌ی سوم این سری بود که با یک خانه‌تکانی حسابی به استقبال طرفداران آمده بود. Far Cry 5 هم دقیقا در چنین شرایطی پا به عرصه گذاشته است. بعد از Far Cry 4 که یک کپی متوسط و تکراری از نسخه‌ی سوم بود و Primal که هیچ سنخیتی با دی‌ ان‌ ای سری Far Cry نداشت و نام این فرانچایز را فقط برای فروش بیشتر یدک می‌کشید، این فرانچاز نیاز به یک تحول بزرگ داشت (البته نه تحولی از جنس Primal!). معرفی Far Cry 5 به وضوح نشان می‌داد که سازندگان هم، نیاز به تحول در این سری را احساس کرده‌ بودند و اینگونه بود که Far Cry 5 متولد شد.

بهتر است از لوکیشن بازی شروع کنیم. برای اولین‌بار در سری Far Cry برروی زمین‌های آمریکا قدم خواهیم گذاشت. منطقه‌ی «Hope Country» از ایالت مونتانا جایی است که داستان بازی به وقوع می‌پیوندد. شاید برایتان سوال باشد که چرا سازندگان، این ایالت را انتخاب کرده‌اند و به سراغ مناطق شناخته‌شده‌تری از آمریکا نرفته‌اند. طبق گفته‌ی «دن هی» (Dan Hay) کارگردان بازی Far Cry 5 دلیل انتخاب ایالت مونتانا، قوانین ایالتی منحصربه‌فرد آن است. برخلاف سایر ایالت‌های آمریکا که قوانین سفت‌ و سختی را برای شهروندان وضع کرده‌اند، در مونتانا نظارت و کنترل دولت بر امور این ایالت بسیار محدود است؛ به همین دلیل مونتانا تبدیل به بهشتی برای آزادی‌طلبان آمریکایی شده است؛ البته تصویری که از این ایالت در Far Cry 5 می‌بینیم، کاملا متفاوت است. یک گروه مذهبی با نام Eden’s Gate و به رهبری Joseph Seed که خود را «پدر» می‌نامد، یک دیکتاتوری در این منطقه‌ به راه انداخته‌ است. این فرد به همراه خانواده‌اش با سوءاستفاده از مذهب و به بهانه‌ی نزدیک بودن روز رستاخیز، مردم آزادی‌طلب Hope Country را به زنجیر کشیده و هرکس را که از او و به اصطلاح مذهب‌اش پیروی نکند، مانند گوسفند سلاخی می‌کند. اینجاست که شخصیت اصلی وارد داستان می‌شود. پروتاگونیست بازی که فعلا با نام The Junior Deputy شناخته می‌شود، یک افسر پلیس است که به همراه دو تن از همکارانش و به قصد دستگیری «جوزف سید» پا به این منطقه می‌گذارد، اما شرایط از کنترل خارج شده و دو همکارش توسط افراد جوزف سید دزدیده ‌می‌شوند. به همین دلیل شخصیت اصلی بازی مجبور می‌شود تا برای مقابله با فرقه‌ی Eden’s Gate به گروه مقاومت منطقه، ملحق شود و این‌گونه منطقه‌ی Hope درگیر یک جنگ داخلی تمام عیار می‌شود.

امان از روزی که گرگ معتبر شود!

سوءاستفاده از مذهب و کنترل مردم به وسیله‌ی آن، چیزی است که قبلا در بازی موفق Bioshock Infinite شاهد آن بوده‌ایم. جالب است بدانید که سرپرست نویسندگان بازی Far Cry 5، درو هولمز (Drew Holmes) است؛ همان کسی که در کنار کن لوین (Ken Levine) داستان بازی Infinite را نگاشته بود. اینجاست که متوجه می‌شویم یوبی‌سافت، چقدر حساب‌شده به سراغ چنین موضوع حساس و بزرگی رفته‌ است. تجربه‌ی بالای هولمز در این زمینه باعث می‌شود تا امیدوار شویم که در بازی Far Cry 5 برخلاف نسخه‌های قبلی این سری با داستان خام و پرداخت‌نشده‌ای روبه رو نخواهیم شد. حتی طرفداران دو آتشه‌ی Far Cry هم قبول دارند که همواره این سری از ضعف داستانی رنج می‌برده است، اما طبق اطلاعات و نمایش‌های منتشرشده از Far Cry 5 به نظر می‌آید که قرار است این تابو شکسته شود و بالاخره داستان آبرومندانه‌ای را در این مجموعه شاهد خواهیم بود. حتی کارگردان بازی هم در یکی از مصاحبه‌های خود به اهمیت بخش داستانی Far Cry 5 اشاره کرده و آن را بهتر از نسخه‌های پیشین دانسته است. او ادعا کرده که روایت و شخصیت‌پردازی این بازی با سایر نسخه‌های این مجموعه متفاوت خواهد بود. از زمانی که به یاد داریم، همیشه در سری Far Cry، نظاره‌گر تقابل دو شخصیت بوده‌ایم که معروف‌ترین آن‌ها به تقابل جیسون برودی، شخصیت اصلی Far Cry 3 و واس، آنتاگونیست همین بازی برمی‌گردد. تمرکز برروی دو شخصیت، همواره باعث شده تا سایر کاراکترهای این سری، شخصیت‌هایی به شدت تک‌بُعدی و کلیشه‌ای از آب در بیایند که فقط وسیله‌ای برای پیشرفت داستانی هستند. ۹۰ درصد از کاراکتر‌های فرعی در این مجموعه، پرداختی شدیدا متظاهرانه دارند که تنها هدفشان جلب‌توجه مخاطب است، اما با نگاهی عمیق به این کاراکترها به راحتی متوجه می‌شوید که چقدر از درون، خالی و پوچ هستند.

گویا این شکنجه در نسخه‌ی پنجم به پایان خواهد رسید. بازی Far Cry 5 پر از کاراکتر‌های مختلف خواهد بود که هر کدام با ظرافت و دقت خاصی پرداخت شده‌اند. اگر به تماشای سه تریلر منتشر شده از کاراکتر‌های همراه بازی بنشینید، متوجه می‌شوید که با شخصیت‌های قابل‌ باورتری روبه رو هستید که پیشینه‌ی داستانی پر و پیمانی دارند. مهم‌ترین کاراکترهای این بازی Mary ،Nick ،Jerome هستند. این سه کاراکتر به همراه سگی دوست‌داشتنی به نام Boomer کاراکتر‌های همراه بازیکن خواهند بود. غیر از چهار مورد ذکرشده، حیوانات و انسان‌های دیگری برای کمک به شما وجود دارند که بعید است به اندازه‌ی کاراکتر‌های بالا، در داستان بازی نقش داشته باشند. احتمالا کاراکترهای همراه Far Cry 5 شما را به یاد Fallout 4 می‌اندازد که کاراکتر‌های همراه‌ آن، به یکی از بهترین ویژگی‌های بازی تبدیل شد. این کاراکتر‌ها می‌توانند ابعاد جدیدی به گیم‌پلی Far Cry 5 اضافه کنند و گیم‌پلی بازی را به تجربه‌ای جدید و منحصربه‌فرد در این سری تبدیل کند. البته اگر درست طراحی شده باشند. ممکن است کاراکتر‌های همراه در Far Cry 5 مانند Skyrim به کابوسی وحشتناک برای بازیکن تبدیل شوند و دست‌وپای بازیکن را ببندند یا به کارآمدی کاراکتر‌های Fallout 4 باشند که دلتان نمی‌خواهد حتی یک لحظه هم از آن‌ها جدا شوید. امیدواریم که کاراکترهای همراه Far Cry 5 شبیه مورد دومی باشند. به شخصه تحمل کابوس دیگری را ندارم!

در ادامه به معرفی بعضی از کاراکترهای Far Cry 5 می‌پردازیم.

Mary May Fairgrave 

«مری» و خانواده‌اش سال‌ها در Country Hope زندگی کرده‌اند. بعد از ورود Eden’s Gate به این منطقه، پدر مری حضور این گروه در منطقه را قبول می‌کند، اما طولی نمی‌کشد که اعضای این گروه چهره‌ی واقعی خود را نشان می‌دهند. خواهر و برادر مری توسط اعضای این گروه کشته می‌شوند و پدر مری هم به خاطر عذاب وجدان، دست به خودکشی می‌زند. به همین دلیل مری مجبور می‌شود تا به تنهایی، رستوران خانوادگی‌شان با نام The Spread Eagle را اداره کند، اما تلاش گروه Eden’s Gate برای تصرف رستوران او باعث می‌شود تا خون مری به جوش بیاید و به همین دلیل به گروه مقاومت می‌پیوندد تا انتقام خانواده‌اش را بگیرد.

اگه قرار نیست چوپان‌شان باشم، پس گرگ‌شان خواهم بود.

Jerome Jeffries

جروم که یک سیاه‌پوست آمریکایی-آفریقایی است به مدت ۱۵ سال، کشیش منطقه بوده و پیش از آن هم یک سال در جنگ خلیج فارس برای آمریکا جنگیده است. وقتی جوزف و گروهش پا به منطقه گذاشتند، جروم پیشنهاد دوستی با جوزف را قبول و به گروه آن‌ها پیوست، اما بعد از اینکه متوجه شد به چه مزدورانی پیوسته، به مخالفت با جوزف پرداخت. جوزف و افرادش هم او را تا سر حد مرگ کتک زدند و سپس برای عبرت گرفتن بقیه، او را در جنگل رها کردند تا بمیرد. اما جروم از این قضیه، جان سالم به در برد و برای انتقام از جوزف به جبهه‌ی مقاومت پیوست.

Nick Rye

«نیک» به عنوان خلبان سم‌پاشی در منطقه، امرار معاش می‌کند و اکنون به همراه همسرش، منتظر تولد اولین فرزندش است. پدر و پدربزرگ نیک سال‌ها در ارتش به عنوان خلبان جنگی فعالیت کرده‌اند، اما نیک ترجیح داد تا راه اجدادش را ادامه ندهد. همین موضوع باعث شد تا نیک از چشم پدرش بیافتد، اما با ورود Eden’s Gate به منطقه و تهدید شدن خانواده‌اش، نیک با کمال میل به گروه مقاومت ملحق شد تا به نوعی شغل خانوادگی‌اش را از سر بگیرد و آسمان‌ها را به آتش بکشد.

Joseph Seed

آنتاگونیست اصلی بازی Far Cry 5، اهل شهری کوچک از ایالت جورجیا است. او تا مدت‌ها زندگی پوچ و بی‌هدفی را دنبال می‌کرد، اما صبحی فرا رسید که همه چیز تغییر کرد. او نجوایی شنید که خبر از نزدیک بودن روز رستاخیز می‌داد. آن نجوا فقط یک وظیفه به جوزف محول کرد: «هرچقدر که می‌توانی، انسان‌های بیشتری هدایت کن؛ چه خودشان خواهان نجات باشند و چه نباشند.» بعد از این قضیه، جوزف شروع به کمک و حمایت از محرومان، افراد ضعیف و طرد شده از جامعه کرد و طولی نکشید که به همراه دو برادرش Jacob ،John و خواهرش Faith گروه خود را به پا کرد. او و گروهش برای ساختن بهشت موعود به مونتانا مهاجرت کردند تا برای روز رستاخیز آمده شوند. گفته می‌شود که جوزف تنها به صدای درونش، گوش فرا می‌دهد و خود را «تنها امید بشریت» می‌داند.

Boomer یکی از همراهان شما در Far Cry 5 است. گویا این سگ به اندازه‌ی Dog Meat از Fallout 4 به‌دردبخور است.

تغییر لوکیشن بازی علاوه‌بر اینکه از لحاظ داستانی حائز اهمیت است، تغییرات گسترده‌ای هم در گیم‌پلی بازی Far Cry 5 ایجاد کرده است. همانطور که در مقدمه‌ی مقاله ذکر شد، محیط جنگلی و بافت روستایی کلاسیک، همیشه از شاخصه‌های سری Far Cry بوده، اما در نسخه‌ی پنجم، بیشتر از اینکه با محیط جنگلی سروکار داشته باشیم، وقتمان را در مزرعه‌ها، دشت‌ها و علفزارهای Hope County می‌گذرانیم. ضمن اینکه مناطق مسکونی موجود در Far Cry 5 هم مدرن خواهند بود و در این بازی، بیشتر از هر نسخه‌ی دیگری شاهد آهن‌پاره و آسفالت و آجر خواهیم بود. همین موضوع می‌تواند بازی Far Cry 5 را به تجربه‌ی متفاوتی بدل کند. حالا دیگر مجبور نیستید تا ماشین‌های قراضه و فرسوده برانید. ماشین‌های مدرن و عضلانی برای جولان دادن در جاده‌های Hope Country در اختیارتان است. این‌ها فقط بخشی از نوآوری‌های این بازی هستند. یکی از مهم‌ترین نوآوری‌های این بازی، پرواز با هواپیماها است، اما کاربرد هواپیما در Far Cry 5 فقط در حمل‌و‌نقل خلاصه نمی‌شود؛ بلکه در مبارزات و انجام بعضی ماموریت‌ها مانند نابود کردن تاسیسات دشمن هم سودمند خواهد بود. از نمایش‌های بازی مشخص است که مبارزات هوایی یکی از ارکان مهم گیم‌پلی به حساب می‌آید. قطعا اضافه شدن نبرد‌های هوایی به این بازی، تنوع بی‌نظیری به گیم‌پلی آن خواهد داد. از مبارزه برروی زمین خسته شده‌اید؟ کافی است سوار هواپیمای خود شوید و دشمنان را با بمب و تیربار، قلع و قمع کنید.

در هواپیماها می‌توان از دو سلاح تیربار و راکت‌های انفجاری استفاده کرد.

حذف برج‌های رادیویی و «مینی‌مپ» (Mini Map) هم جزو بهترین تغییرات این بازی به حساب می‌آیند. بالا رفتن از برج‌های رادیویی یکی از خسته‌کننده‌ترین کارها در سری Far Cry است که پیش از این و در مجموعه Assassin’s Creed از آن سیراب شده‌ایم. گفته می‌شود که دلیل اصلی حذف این برج‌ها و مینی‌مپ از بازی، افزایش عنصر گشت‌وگذار در محیط است. از نسخه‌ی سوم به بعد عادت داشتیم که با ورود به هر منطقه‌ی جدید، اول از برج‌های رادیویی بالا برویم و بعد از اینکه همه‌ی مناطق مختلف، مانند لقمه‌ی جویده شده برایمان مشخص شد، به بررسی آن‌ها بپردازیم. این روند خطی و خالی از هیجان باعث می‌شد تا این بازی‌ها فاقد عنصر غافلگیری باشند. عنصری که برای هر بازی جهان‌باز یک نعمت است و بازیکن را تشویق به گشت‌وگذار در محیط و سرک کشیدن به هر نقطه می‌کند. شاید برای بعضی‌ها این توضیحات قابل‌درک نباشد، به همین دلیل به مثالی که سازندگان برای این تغییرات زده‌اند اشاره می‌کنم. فرض کنید که بنزین ماشین‌تان رو به اتمام است. نقشه‌ای وجود ندارد که مکان دقیق پمپ بنزین مشخص شود، اما قاعدتا وقتی شهری در کار باشد، پس پمپ بنزینی هم وجود دارد. پس به سمت شهر رانندگی می‌کنید. همین تغییر به ظاهر کوچک باعث می‌شود تا بازیکن، نگاه عمیق‌تری به بازی داشته باشد و آن را جدی بگیرد.

ضمنا سازندگان ادعا کرده‌اند که بازی، دارای «گیم‌پلی تعاملی» خواهد بود. یعنی محیط به کارهایی که انجام می‌دهید واکنش نشان می‌دهد. فرض کنید که یکی از پایگاه‌های Eden’s Gate را با خاک، یکسان کرده‌اید و حالا در حال رانندگی در جاده هستید و ناگهان، بَنگ! یکی از برادران جوزف به همراه افرادش به شما هجوم می‌آورد تا نشان دهد که نتیجه‌ی در افتادن با آن‌ها مرگ است و اینگونه یکی از مراحل اصلی بازی برای شما آغاز می‌شود. این ویژگی نه تنها ارزش تکرار بازی را بالا می‌برد؛ بلکه باعث می‌شود تا با دنیای پویا و داینامیکی روبه رو باشیم که به کنش‌های بازیکن، واکنش نشان می‌دهد و اعمال بازیکن را بدون عواقب نمی‌گذارد. قابلیتی که در سری Far Cry و سایر عناوین یوبی‌سافت بی‌سابقه است. اگر این ویژگی همانطوری باشد که سازندگان ادعا می‌کنند، پس باید گفت که با انقلابی‌ترین Far Cry تاریخ سروکله داریم که می‌تواند برگ جدیدی در تاریخ این مجموعه باشد.

ماهی‌گیری برای اولین بار به سری Far Cry می‌آید. احتمالا از پوست ماهی‌ها برای ساخت تجهیزات استفاده خواهد شد.

درباره‌ی عناصر نقش‌آفرینی Far Cry 5 چیز زیادی نمی‌دانیم، اما یوبی‌سافت طی سال‌های اخیر نشان داده که علاقه‌ی زیادی به پررنگ‌کردن عناصر نقش‌آفرینی در بازی‌هایش دارد. در نسخه‌های قبلی Far Cry ویژگی‌هایی مانند «Craft کردن» و کسب XP برای ارتقای شخصیت وجود داشت و سلاح‌ها هم تا حدودی قابل سفارش‌سازی بودند. اما سازندگان در Far Cry 5 پا را از این هم فراتر گذاشته‌اند و به بازیکن اجازه خواهند داد تا نژاد و جنسیت شخصیت اصلی را تعیین کند. هنوز اطلاعات تکمیلی درباره‌ی سازوکار و دلیل حضور این ویژگی در دسترس نیست، اما احتمال می‌رود که در کات‌سین‌های بازی، شخصیت اصلی که خودتان آن را خلق کرده‌اید، قابل‌مشاهده خواهد بود و دوربین مثل قبل در حالت اول‌شخص باقی نخواهد ماند. ضمنا سازندگان تایید کرده‌اند که سفارش‌سازی اسلحه‌ها، کامل‌تر از همیشه در این بازی حضور خواهد داشت. با این اوصاف، انتظار می‌رود که مشابه Assassin’s Creed Origins با یک بازی «شبه‌نقش‌آفرینی» سروکار داشته باشیم. تمام موارد جدید را در کنار ویژگی‌های همیشگی سری Far Cry مثل گان‌پلی روان و بی‌نقص قرار دهید تا متوجه شوید که Far Cry 5 چقدر بازی جذاب هیجان‌انگیزی به نظر می‌آید.

نسل هشتمی؛ گرافیک Far Cry 5 لایق این عبارت است.

درمورد گرافیک بازی، کاملا خیالمان راحت است، چراکه شرکت یوبی‌سافت در این چند سال هرگز در مبحث گرافیک فنی، ناامیدمان نکرده. تریلر‎‌های بازی هم مهر تاییدی بر این ادعاست. دشت‌های وسیع Hope Country به قدری استادانه طراحی شده‌اند که نمی‌توان از تریلر‌های بازی چشم برداشت. تنها نگرانی به بحث باگ و مشکلات فنی برمی‌گردد که تقریبا تمام بازی‌های یوبی‌سافت، اسیر این بلای خانمان‌سوز هستند! البته Far Cry 4 از باگ‌های کمی رنج می‌برد و می‌توان خوشبین بود که این نسخه هم در بدترین حالت، مانند نسخه‌ی چهارم باشد. بحث تریلر‌های Far Cry 5 به پیش آمد. جدا از تصاویری که در این تریلرها پخش می‌شوند و شدیدا دلمان را برای Hope County ضعف می‌برد، چیز دیگری که در تمام تریلرها نظرتان را جلب خواهد کرد، موسیقی‌ بی‌نظیر بازی است. سازندگان اعلام کرده‌اند که ساخت موسیقی‌ این بازی برعهده‌ی «دن رومر» (Dan Romer) آهنگساز باسابقه و برنده‌ی جایزه‌ی گرمی است. بی‌جهت نیست که موسیقی‌ تریلرها تا این حد تاثیرگذار و هماهنگ با حس‌وحال بازی است. کافی است تریلر معرفی Jerome را مشاهده کنید تا با شنیدن موسیقی‌ آن، قند در دل‌تان آب شود! آهنگ‌های وسترن و کانتری (Country) بازی، مخاطب را به یاد فیلم‌های «کلینت ایستوودی» می‌اندازد و با توجه به لوکیشن بازی که پر کابوی و هفت‌تیرکش است، نه تنها کوچک‌ترین تناقضی در فضاسازی ایجاد نمی‌شود. بلکه موسیقی، افسار احساسات بازیکن را به زیبایی در دست می‌گیرد و در اتمسفر بی‌نظیرش غوطه‌ور می‌کند. چیزی شبیه به اتمسفری که در Call of Juarez: Gunslinger شاهدش بودیم و با موسیقی آن، روح‌مان را نوازش می‌دادیم! خوشبختانه موسیقی در Far Cry 5 نقش برجسته‌ای را ایفا خواهد کرد.

Far Cry 5 به راحتی می‌تواند موفقیت‌های نسخه‌ی سوم این مجموعه را تکرار کند و حتی موفق‌تر هم ظاهر شود.

مشخص است که یوبی‌سافت قمار بزرگی برروی Far Cry 5  انجام داده است. تغییراتی که در بازی ایجاد شده، کاملا مثبت به نظر می‌آیند و به سختی می‌توان نکته‌ی منفی در تریلرها مشاهده کرد. شکی نیست که گیم‌پلی Far Cry 5 مانند برادرهای بزرگتر‌اش سرگرم‌کننده و کم‌نقص خواهد بود (اگر مکانیزم‌های جدید، درست طراحی و پیاده‌سازی شوند)، اما نگرانی اصلی ما به بخش داستانی بازی و شخصیت‌پردازی‌ها برمی‌گردد که همیشه کُمیَت‌اش در این فرانچایز می‌لنگد! البته با حضور نویسنده‌ی کارکشته‌‌‌ی Bioshock Infinite در تیم نویسندگی Far Cry 5، می‌توان به داستان این بازی خوشبین بود. یکی دیگر از نگرانی‌هایی که نسبت به این بازی وجود دارد، حضور پررنگ عناصر نقش‌آفرینی است که احتمال دارد بازی را دچار بحران هویت و بی‌وفایی به ریشه‌هایش کند. این نگرانی درمورد Assassin’s Creed Origins هم وجود داشت، اما منجر به یک تغییر مثبت در این فرانچایز شد. این موضوع درباره‌ی Far Cry می‌تواند حتی گسترده‌تر هم باشد و جلوه‌ای انقلابی به خود بگیرد. با تمام توضیحات ذکر شده، می‌توان به راحتی ادعا کرد که Far Cry 5 یک دنباله‌ی معمولی برای این مجموعه نیست و هدف‌های بزرگ‌تری را دنبال می‌کند. پس اگر Far Cry 5 بعد از انتشار سروصدای زیادی به‌پا کرد، چندان تعجب نکنید؛ چون با عنوانی طرفیم که می‌خواهد زیربنای سبکی را که خودش پایه‌ریزی کرده، از نو بنا کند و استاندارد‌های آن را ارتقا ببخشد. 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *