چند زبان مختلف بر روی زمین وجود دارد؟

زبان

وقتی کتاب‌های مقدس را مطالعه می‌کنیم، مشخص نیست آدم‌وحوا به چه زبانی صحبت می‌کرده‌اند. اولین اشاره به زبان‌های مختلف، در رابطه با شهر بابِل است که ظاهراً زبان‌های مختلفی در آن رواج داشته است.
امروزه ٢.٧٠٠ زبان مختلف در دنیا در حال استفاده است؛ با بیش از ٧.٠٠٠ لهجه‌ی مختلف. فقط در اندونزی ٣٧۵ زبان در حال استفاده است و در آفریقا ١.٠٠٠ زبان مختلف وجود دارد. دشوارترین زبان برای یادگیری، زبان باسکی است که در شمال غربی اسپانیا و جنوب غربی فرانسه صحبت  می‌شود و به هیچ زبانی در دنیا ارتباط ندارد. اسپانیولی دومین زبان اصلی پرکاربرد در جهان بعد از زبان انگلیسی است.

در اوایل قرن بیستم، زبان آریکانس از زبان هلندی و آلمانی ایجاد شد و به زبانی تمام عیار با دیکشنری مخصوص خودش تبدیل شد. اکنون این زبان، سومین زبان پرکاربرد در جنوب آفریقا است.

زبان‌های جدید از ملاقات و آمیزش فرهنگ‌های مختلف ایجاد می‌شوند. به طور مثال ٧٠٠ زبان مختلف در لندن صحبت می‌شود. در بعضی از حومه‌های شهرهای بزرگ لندن و نیویورک، انگلیسی زبان دوم است. همچنین در شهرهایی مثل لوس‌آنجلس و میامی آمریکا و سنگاپور، زبان انگلیسی به چندمین زبان اصلی تبدیل شده است.
کوچک‌ترین کشور در جهان واتیکان است و تنها جایی است، که لاتین زبان رسمی آن است. همچنین سومالی تنها کشوری است، که تمامی شهروندان آن تنها با زبان سومالیایی صحبت می‌کنند.
منبع: didyouknow.org

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *