چگونه برنج آبکش کنیم؟

چگونه برنج آبکش کنیم؟

قبل از پخت باید مقدار برنجی را که می خواهید بپزید در یک ظرف آب نمک به مدت ۱ ساعت تا یک ساعت و نیم بریزید تا خیس بخورد. البته این مدت زمان نباید بیشتر شود.
یک قابلمه (که گنجایش آن کمی بیشتر از مقدار برنج باشد) انتخاب کنید، داخل آن آب و کمی روغن و نمک بریزید و روش شعله داغ قرار دهید. صبر می کنیم تا به جوش آید و سپس برنج را داخل آن می ریزیم و ۵ دقیقه صبر می کنیم تا برنج کمی نرم شود.
سپس برنج را داخل آبکش بریزید و روی آن آب سرد بریزید و آن را به خوبی به هم بزنید سپس قابلمه را روی شعله می گذاریم، پس از خشک شدن آب آن، کف آن را آغشته به روغن می کنیم و هر نوع ته دیگی که دوست داریم (اعم از نان را سیب زمینی) داخل قابلمه می ریزیم. روی ته دیگ نیز کمی روغن می ریزیم و سپس برنج را داخل قابلمه می ریزیم به طوری که به شکل تپه قرار گیرد. سپس با ته قاشق یا انگشت سوراخ هایی روی آن ایجاد می کنیم. نقداری روغن یا کره روی برنج می ریزیم و سپس درب قابلمه را با یک پارچه (دم کنی) می پوشانیم و روی آن قرار می دهیم. ابتدا شعله را زیاد می کنیم و بعد از اینکه مقدار بیشتر از آن بخار شد شعله را کم می کنیم. سپس ۱ ساعت صبر می کنیم تا آب قابلمه کاملا بخار شود و برنج آماده شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *