چیپس کدو، خوشمزه کم کالری

من هم مانند بسیاری از شما چیپس و تنقلاتی از این دست را دوست دارم. برای من هم نشستن جلوی تلویزیون، دیدن یک فیلم خوب در حالی که چیپسم را در ماست فرو می‌کنم و به دهان می‌برم دلچسب است. ولی بد نیست گاهی وقت‌ها به جای این تنقلات خوشمزه ولی ناسالم  از تنقلات خوشمزه، ولی سالم مانند چیپس کدویی استفاده کنیم.

اگر با من هم عقیده‌اید، پس اول ببنید در آشپزخانه‌تان کدو، پودر نان سوخاری، پنیر پارمسان تازه، پودر سیر، شیر کم چرپ و بالاخره نمک و فلفل دارید یا خیر. اگر دارید که دست به کار شوید و اگر نه، کامپیوتر را همین جا رها کنید و بعد از خرید مواد اولیه برگردید و ادامه دهید.

قبل از هر کاری مطمئن شوید یک فیلم خوب برای تماشا دارید و پس از آن به سراغ دو کدو سبز و تازه‌ای که کنار گذاشته‌اید، بروید. کدوها را با پوست و نازک ببرید، حداقل نصف سایزی که من در ویدئو بریدم. کدوهایی که من استفاده کرده‌ام بسیار زود گریل می‌شوند به همین دلیل کلفت بریدم، شما نازک‌تر ببرید تا پیش از گریل شدن کدو‌ها، مواد روی آن نسوزد.

حالا یک پنجم لیوان پودر نان سوخاری، یک ششم لیوان پنیر پارمزان تازه رنده شده، یک چهارم قاشق غذاخوری پودر سیر، کمی نمک و فلفل را با هم مخلوط کنید. مواد را چنان مخلوط کنید تا یک دست شود.

در نظر داشته باشید به طور معمول دو نوع پنیر پارمسان تازه و کهنه در بازار وجود دارد. برای این دستور آشپزی از پنیر پارمسان تازه استفاده کنید، چرا که پنیر پارمسان کهنه خشک و پودری شکل را بیشتر در انتها به غذا یا سالاد اضافه می‌کنند تا حرارت نبیند. چون حرارت زیاد باعث سوختن آن می‌شود.

پس از آماده شدن مخلوط‌تان، شیر را داخل یک کاسه بریزید و کنار مخلوط بگذارید. کدوها را در شیر فرو کرده و سپس داخل مخلوط بغلتانید.

وقتی همه کدوها را آماده کردید آن‌ها را در طبقه وسط فر که از قبل روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد یا۳۵۰ درجه فارنهایت آماده کرده‌اید، قرار دهید و ۲۰ دقیقه به حال خود رها کنید.

در این ۲۰ دقیقه می‌خواهم اطلاعات کوچکی را با شما به اشتراک بگذارم. در برخی از کشورهای دنیا میزان کالری مواد غذایی در پشت بسته‌بندی آن درج شده است. اگر به پشت بسته چیپس مراجعه کنید می‌بینید هر بسته آن بیش از ۴۰۰ کالری دارد. با توجه به این که بدن هر انسان بالغ به طور متوسط بین دو هزار تا دوهزار ۶۰۰ کالری در روز احتیاج دارد، هر بسته چیپس یک پنجم آن را تامین می‌کند. این حالی است که این میزان چیپس کدو که تا دقایقی دیگر باید آن را از فر درآورده و نوش جان کنید کمتر از صد کالری انرژی دارد.

لازم نیست در این زمان اندک تمام کالرهای روزانه را مرور کنید چرا که ساعت فرتان به صدا درآمده، پس به سراغ کدوها بروید و همان طور که فیلم مورد نظرتان را می‌بینید،  نوش جان بفرمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *