کارت‌ ۶۴ ‌گیگابایتی نینتندو سوئیچ تا سال ۲۰۱۹ تاخیر خورد

نینتندو سوئیچ

در حال حاضر کارت‌های بازی نینتندو سوئیچ، ۳۲ گیگابایت ظرفیت دارند که این مقدار از حافظه برای بعضی از عناوین این کنسول اندک و محدود است.

همین موضوع باعث شده بود تا شرکت نینتندو به فکر عرضه‌ی کارت بازی ۶۴ گیگابایتی در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۸ بیافتد، اما طبق گزارشی که اخیرا منتشر شده، مشخص شده است که این کارت‌ها با تاخیر عرضه خواهند شد.

در این گزارش ادعا شده که شرکت نینتندو در تولید این کارت‌های جدید با مشکلات تکنیکی مواجه شده است و به همین دلیل قصد ندارد تا سال ۲۰۱۹ این کارت‌های ۶۴ گیگابایتی را روانه‌ی بازار کند.

برای مقایسه‌‌ی این کارت با سایر محصولات باید بیان کنیم که دیسک‌های بلوری (Blue-Ray) که برای پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان منتشر می‌شوند، توانایی ذخیره‌ی ۵۰ گیگابایت داده را دارند.

به نظر می‌رسد که هدف نینتندو در استفاده از این کارت‌های بازی کوچک، پایبند ماندن به سیاست‌های خود مبنی بر قابل‌حمل بودن نینتندو سوئیچ و بازی‌های آن است، اما این سیاست، محدودیت‌هایی هم به همراه آورده است.

با اینکه دانلود بازی‌ها و تجربه‌ی دیجیتالی آن‌ها روز به روز در حال افزایش است، اما به نظر می‌رسد که هنوز بعضی از مخاطبین، علاقه دارند تا بازی‌ها را به صورت فیزیکی تهیه کنند. در گزارشی که به تازگی منتشر شده، گفته شده است که بعضی از شرکت‌های آمریکایی با شنیدن این خبر، احتمالا بازی‌های حجیم خود را تا زمان انتشار کارت بازی ۶۴ گیگابایتی به تاخیر بیاندازند.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است که همه‌ی شرکت‌ها از عرضه‌ی این کارت بازی هیجان‌زده نیستند. بعضی از شرکت‌ها معتقد هستند که بعضی از بازی‌های سنگین، توانایی عرضه برروی این کنسول را ندارند؛ مگر اینکه کارت‌های بازی ۶۴ گیگابایتی منتشر شوند.

حتی در بین بازی‌هایی که هم‌اکنون برای نینتندو سوئیچ در دسترس قرار دارند هم می‌توان نمونه‌هایی از ضعف این کارت‌ها مشاهده کرد. برای مثال دو تا از بهترین بازی‌های این کنسول، یعنی The Legend of Zelda: Breath of The Wild و Super Mario Odyssey حجمی حدود ۱۶ گیگابایت دارند و با اشغال بخش زیادی از حجم کارت‌های ۳۲ گیگابایتی فعلی، دارندگان این کنسول را به مشکل انداخته‌اند.

کنسول نینتندو سوئیچ در ماه مارس امسال روانه‌ بازارهای جهانی شد و با استقبال فوق‌العاده‌ای هم روبه رو شد، به طوری که تاکنون به فروش ۱۰ میلیون دستگاه در سراسر جهان دست یافته است.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *