کمپانی مایکروسافت دست بردار ایده موبایل و تبلت تاشو نیست !

پتنت های اخیر ، نشان میدهد که رموندی ها هنوز ایده موبایل و تبلت تاشو را دنبال میکنند و اینطور که پیداست دست بردار این ایده نیستند ! و میخواهند تا اجرایی شدن آن تلاش خود را انجام دهند . در ادامه همراه با اینفو باشید .

microsoft-edge-monitor

ماه گذشته، منابع خبری از پتنت‌هایی رونمایی کردند که تمرکز اصلی‌ آن‌ها بر دستگاه‌های تاشو و قابل انعطاف بود. حال پتنت جدیدی از مایکروسافت توسط اداره ثبت اختراع و نشان تجاری آمریکا منتشر شده است که نشان‌ می‌دهد ردموندی‌ها هنوز ایده‌ی گوشی‌ و تبلت‌ تاشو را دنبال می‌کنند. همان‌طور که در تصاویر مشخص است، با استفاده از آهنربا و لولا می‌توان دستگاه را باز و بسته کرد.

تیم توسعه‌ی سخت‌افزاری سرفیس ممکن است از این ایده‌ها و پتنت‌ها برای محصولات خود استفاده کند؛ البته این امکان نیز وجود دارد که ردموندی‌ها حق استفاده از این پتنت‌ها را در اختیار شرکای خود بگذارند. یکی دیگر از پتنت‌های مرتبط با دستگاه‌های انعطاف‌پذیر که اخیرا منتشر شده است، یک نمایشگر نواری را نشان می‌دهد؛ در این پتنت که به سامسونگ تعلق دارد صفحه‌نمایش دستگاه دور اجزای غلتک‌شکلی می‌پیچد.

لولاهای استفاده‌شده در پتنت مایکروسافت زیر سطح اصلی دستگاه قرار گرفته‌اند. تصویر دیگر این پتنت محل قرارگیری لولاها و آهنرباها را به‌خوبی نمایش می‌دهد. این پتنت نوامبر سال ۲۰۱۵ با شماره‌ی ۲۰۱۷۰۱۴۵۷۲۵ ثبت شده و هفته‌ی گذشته برای نمایش عمومی توسط اداره ثبت اختراع و نشان تجاری آمریکا منتشر شده است.

پتنت‌های منتشرشده از سامسونگ علاقه‌‌ی این شرکت به دستگاه‌ها و گوشی‌های رول‌شونده را نشان می‌دهند. پیش از این سه پتنت از سامسونگ در مورد چنین دستگاه‌هایی رسانه‌ای شده بود؛ با این حال هفته گذشته پتنت دیگری از سوی این غول کره‌ای برای دستگاهی با نمایشگر رول‌شونده منتشر شده است. کاربر به کمک دستگاه نشان داده‌شده در پتنت مذکور قادر به رول کردن نمایشگر از دو طرف است. این پتنت پتانسیل استفاده در گوشی‌ هوشمند، تبلت‌، تلویزیون‌ همراه و مواردی از این دست را دارد.

منبع : patentlyapple

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *