کوچکترین مدار مجتمع بی سیم برای بلوتوث

شرکت سوئیسی EM Microelectronic یکی از کوچکترین مدارات مجتمع بی سیم برای بلوتوث نسخه ۴٫۲ با توان مصرفی پایین را رونمایی کرد

مدار مجتمع بی سیم برای بلوتوث

چیپ EM9304 در کنار یک میکروکنترلر بسیار کوچک و یک واحد مدیریت مصرف انرژی عرضه می شود که به طور اتوماتیک باتری های بین ۱٫۵ تا ۳ ولت را پشتیبانی می کند. همچنین این چیپ دارای تنظیمات مختلف مصرف حافظه و مصرف انرژی می باشد. یک اسیلاتور مجزا برای حالت Sleep در این چیپ در نظر گرفته شده است که در حالت بیکاری مصرف را به حداقل می رساند. این میکروکنترلر اختصاصی به نام ARC EM4 است که در فرکانس ۲۴ مگاهرتز کار می کند. مدار فرستنده و گیرنده برای فرکانس بلوتوث یعنی ۲٫۴ گیگاهرتز با کمترین مصرف توان ممکن طراحی شده است.

این چیپ از استاندارد بلوتوث ورژن ۴٫۲ استفاده می کند که می تواند ارتباطی امن بین حداکثر ۸ دستگاه مختلف به طور همزمان برقرار کند. وسایل جانبی میتوانند تحت پروتکل های سریال SPI و I2C به این چیپ متصل شوند.

این چیپ دارای یک حافظه ROM می باشد که درون آن برنامه مورد نیاز برای اجرای Bluetooth v4.2 به همراه اینترفیس کنترل هاست ( Host Controller Interface ) ، برنامه اختصاصی برای کنترل برنامه ( Application Controller Interface ) ، تعدادی پروفایل ذخیره شده و برنامه بوت لودر ابری ( Firmware over-the-air ) وجود دارد.

این تراشه با بسته بندی های WLCSP-21 در سطح بسته بندی ویفر سیلیکونی و QFN-28 در سطح بسته بندی پلاستیکی عرضه می شود. به علت طراحی محدوده عملکرد دمایی مناسب از این چیپ در کاربردهای صنعتی نیز میتوان استفاده کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *