گزارش عجیبی را از قرن هجدهم میلادی

گزارش عجیبی را از قرن هجدهم میلادی

۱۹۷۵،دانشمند فرانسوی در آرشیو آکادمی علوم فرانسه،گزارش عجیبی را از قرن هجدهم میلادی می یابد….. گوی بزرگ مشتعل در آسمان یک شهر کوچک در فرانسه و اتفاقات عجیب….

در سال ۱۹۷۵ دانشمندی فرانسوی بنام جاکوس وایل اجازه می یابد برای یک تحقیق به آرشیو آکادمی علوم فرانسه دسترسی یابد .او در آنجا گزارشی قدیمی از قرن ۱۸ میلادی سال ۱۷۹۵ پیدا می کند که در آن حادثه ای بسیار عجیب توسط برخی از دانشمندان آن زمان مورد تحقیق و بررسی قرار گرفته بود و در نتیجه گزارش مفصلی از حادثه تنظیم شده بود. گزارشی که او مطالعه می نمود کاملا مشخص بود که حادثه ای بوده که اتفاق افتاده و تعداد کثیری شاهد داشته است.اما ماجرا از این قرار بوده که در سال ۱۷۹۵ افسری بنام لیابف دستور می گیرد که به شهری بنام النکون در غرب فرانسه برود و حادثه ای عجیب را که باعث وحشت اهالی آن شهر شده است را بطور کامل تحقیق نماید.او بعد از بررسی چنین گزارشی را تنظیم می کند. در ساعت ۵ صبح ۱۲ ژوئن ۱۷۹۵ کشاورزانی که برای کار به مزارع شان رفته بودند در آسمان یک گوی بسیار بزرگ را مشاهده می کنند .

اطراف این گوی مملو از اتش بوده است.در ابتدا آنها فکر کردند شاید ان یک بالون باشد که آتش گرفته اما شتاب و صدای عجیبی که آن گوی داشت این حدس را رد نمود. این گوی سپس حرکتش آرامتر شد و نوساناتی داشت و کم کم ارتفاعش را بطرف دامنه یک تپه جنگلی کم نمود .بمحض اینکه با درختان در تماس قرار گرفت حرارت بالایش باعث شد تا اتش درختان و علف ها را در بر گیرد.کشاورزان که مات و مبهوت به آن نگاه می کردند وقتی اتش را دیدند سریع دست بکار شده و برای جلوگیری از سرایت اتش به بقیه جاها شروع به خاموش کردن آتش شدند و بعد از چند ساعت موفق به کنترل آتش شدند.اما گوی مشتعل همچنان در ارتفاع کم ایستاده بود. خبر این ماجرا باعث جمع شدن عده کثیری از مردم شد.شهردار همراه با دو دکتر و مهندس نیز به محل حادثه امدند .در این هنگام در برابر چشمان حیرت زده مردم ،دری از این گوی باز شد و یک انسان مانند من و شما ار ان خارج شد او لباس ضخیم چسبانی پوشیده بود و سپس یکراست به سمت جمعیت متحیر آمد و شروع به صحبت کردن نمود .

جملاتی که می گفت را هیچ کس متوجه نشد . درست بعد از اتمام حرف هایش با سرعت زیاد بطرف جنگل شروع به دویدن نمود و در کمتر از دقیقه ای در داخل جنگل ناپدید گردید.مردم که از این اتفاق شدیدا وحشت زده شده بودند به تصور اینکه این یک ماجرای اهریمنی است از آنجا فرار کردند اما در حالیکه داشتند آنجا را ترک می کردند ناگهان گوی مشتعل با صدایی وحشت آور ترکید و دود سیاهی از آن خارج شد و به هوا رفت. شهردار بلافاصله عده ای را برای یافتن مرد به داخل جنگل فرستاد اما آنها با وجود جستجوی زیاد اور ا نیافتند. بعد از منتشر شدن این حادثه توسط جاکوس وایل در سال ۱۹۷۵، تعدادی از دانشمندان و یوفولوژیست ها آنرا مورد بررسی قرار دادند .بعنوان مثال دکتر پییر والی یک دانشمند معتبر که قبلا در سازمان ملل نیز سخنرانی کرده بود موضوع را بررسی نموده و می گوید دلیلی وجود ندارد که این حادثه ساختگی باشد زیرا تعداد زیادی شاهد دارد و گزارش بسیار جامع و دقیق نوشته شده است.علاوه بر آن مردمان در آن قرن هیچ اطلاعی از یوفو و فضانورد نداشته اند اما توضیحات ارائه شده توسط شاهدان شباهت زیاد با یوفوها را نشان میدهد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *