گوشی ZTE اکسون M اولین هندست تاشو از میان چند طرح موجود در ذهن تولیدکنندگان است

سال گذشته کمپانی ZTE اسمارت‌فونی مجهز به ۲ صفحه نمایش را با نام اکسون M عرضه کرد. این گوشی در میان نمایشگرهای خود دارای یک لولای تاشونده است که امکان تا شدن هندست، مشابه با یک گوشی چنگک مانند را فراهم می‌کند.

ZTE این هندست را یک گوشی تاشو نام‌گذاری کرده است؛ اگرچه تعریف تاشو را به صورت کامل معنا نمی‌کند. اکسون M دارای ۲ نمایشگر است و ازیک نمایشگر تاشوی انعطاف‌پذیر که هدف اصلی برخی تولیدکنندگان گوشی است، بهره نمی‌برد. شرکت ZTE گفته که اکسون M تنها اولین نمونه در میان هندست‌های تاشو این کمپانی است.

سوی جف یی، معاون ارشد بخش بازاریابی شرکت ZTE می‌گوید: ZTE اسمارت‌فون اکسون M را به عنوان یک گوشی تاشو و نه یک هندست با نمایشگری دوگانه در نظر می‌گیرد؛ اگرچه به لحاظ فنی یک گوشی با نمایشگری دوگانه به شمار می‌آید. همچنین وی اشاره می‌کند که ZTE قصد عرضه اسمارت‌فون جانشین اکسون M را دارد؛ دستگاهی که احتمالا دارای حواشی بسیار باریکی خواهد بود.

ظاهرا این تنها آغازی بر جاه‌طلبی‌های کمپانی ZTE در زمینه گوشی‌های تاشو است؛ چرا که این شرکت نهایتا قصد دارد تا به جای استفاده از ۲ صفحه‌نمایش مجزا در یک گوشی، هندستی تاشو با یک نمایشگر انعطاف‌پذیر را عرضه نماید. احتمالا در نسل بعدی گوشی اکسون M شاهد استفاده از یک نمایشگر انعطاف‌پذیر منفرد نخواهیم بود؛ اما نسبت به این موضوع می‌توان امیدوار بود.

چندین سال پیش شرکت سامسونگ طرح مفهومی یک گوشی تاشوی انعطاف‌پذیر را در معرض دید عموم قرار داد و در این مدت شاهد نمایش انواع مختلفی از پنل‌های انعطاف‌پذیر از سوی این کمپانی و سایر شرکت‌ها بودیم. طی ماه‌های اخیر تعداد فزاینده‌ای از پتنت‌ها رونمایی شدند که نشان‌دهنده طرح‌های مفهومی مختلفی از گوشی با محوریت یک پنل انعطاف‌پذیر بودند.

مشخص نیست آیا هندستی که با باز شدن شکلی مشابه یک دستگاه تبلت پیدا می‌کند، نهایتا مورد پذیرش کاربران قرار خواهد گرفت یا خیر؛ اما درک این‌که ویژگی تاشوندگی در چه شرایطی می‌تواند مفید واقع شود، کار آسانی خواهد بود. این دستگاه در زمان استفاده به عنوان گوشی می‌تواند تا شده و حالتی فشرده به خود بگیرد. اما به عنوان مثال زمانی که کاربر قصد پخش فیلم یا ویرایش یک تصویر را دارد، گوشی با باز شدن می‌تواند به دستگاهی بزرگ‌تر تبدیل شود.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *