یک راه ساده برای کنترل گرسنگی شما

 

کنترل گرسنگی

غذا خوردن فقط در زمانی که گرسنه هستید،سخت تر از چیزی است که بنظر می رسد.اما می توانید این کار را انجام دهید و این مدیتیشن گرسنگی به شما کمک می کند.

 یک جزء اصلی خوردن آگاهانه این است که یاد بگیرید به سیگنالهای فیزیکی گرسنگی از بدنتان توجه کنید و سپس بتدریج این نشانه ها را از علل دیگر خوردن مثلا علل احساسی،محیطی با اجتماعی متمایز کنید.

کلید استفاده از مدیتیشن برای جلوگیری از پرخوری،پرورش خرد درونی است که از گوش دادن به سیگنالهای گرسنگی بدنتان بدست می آید(نه اینکه فقط تلاش کنید آنها را نادیده بگیرید).شاید این مفهوم برای شما کاملا ناآشنا باشد زیرا بسیاری از برنامه های رژیم غذایی فقط سعی می کنند که از گرسنگی شما جلوگیری کنند یا بجای روبرو شدن با آن،سرکوبش کنند.با کمی تمرین و مقدار زیادی توجه،بصیرت شما در طول زمان،پرورش می یابد.

برای تقویت بصیرت درونی تان،شما باید چالشهایی را که با سیگنالهای بدنتان تداخل دارند،تشخیص دهید مانند خستگی و اضطراب.هر دوی اینها می توانند شما را فریب دهند تا فکر کنید گرسنه اید.شاید وسوسه شوید که برای جشن گرفتن،یک مارگاریتا و یک سبد بال مرغ سفارش دهید،بعد از یک روز سخت،نیم لیتر بستنی بخورید یا دومین و سومین تکه پیتزا را بخورید فقط به این خاطر که همراه دوست دختر خوش هیکلتان غذا می خورید.

کار کردن با یک مقیاس گرسنگی می تواند به شما کمک کند که بطور عینی،نیازتان به خوردن را ارزیابی کنید و به احساساتی که اغلب،سیگنالهای بدنتان را خنثی می کنند،توجهی نکنید.این تمرین مدیتیشن را برای گرسنگی انجام دهید.بهتر است آنرا قبل از وعده های غذایی معمولتان و سپس چند ساعت بعد از هر وعده انجام دهید.

  1. در حالیکه ستون فقراتتان صاف است و پاهایتان را بطور مستقیم روی زمین گذاشته اید،روی یک صندلی بنشینید.به نفس کشیدنتان توجه کنید و اگر دوست دارید چشمتان را ببندید.
  2. چند بار هنگام دم و بازدم،نفس کشیدنتان را دنبال کنید.سپس با اعداد ۰ تا ۱۰ تعیین کنید که از نظر جسمی چقدر گرسنه اید.۱۰ برای حداکثر گرسنگی و ۰ برای گرسنه نبودن است.هیچ پاسخ درست یا غلطی وجود ندارد.
  3. هنگامیکه عدد مورد نظرتان را انتخاب کردید،از خودتان بپرسید که چه احساس یا معیاری به من کمک کرد تا این عدد را تعیین کنم؟
  4. دوباره روی تنفستان تمرکز کنید.سپس به فضای عادی برگردید و وقتی آماده بودید،چشمانتان را باز کنید.

تکرار این تمرین در زمانهای مختلف روز ــ قبل از یک وعده غذایی،۲ ساعت بعد از غذا،۵ ساعت بعد از غذا ــ به شما کمک می کند که مقیاس گرسنگی شخصی خود را بسازید.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *