۱۰ مدل لباس پوشیدن که شما را چاق نشان می‌دهد

۱۰ مدل لباس پوشیدن که شما را چاق نشان می‌دهد

بدترین چیز برای یک خانم انتخاب مدل لباسی است که به‌جای اینکه بلند و لاغر نشان داده شود،‌ کوتاه و چاق به نظر برسد. اینکه چه چیزی بپوشیم یک بحث مهم است ولی بحث مهم دیگر این است که چیزی که می‌پوشیم ما را همان‌طور نشان دهد که دوست داریم به نظر برسیم. انتخاب‌های غلط می‌تواند شما را از شکل و تیپی که دوست دارید به نظر برسید دور کند؛ اما چطور می‌توان چاق و کوتاه به نظر نرسید؟

چند مدل لباس پوشیدن برای اینکه چاق و کوتاه به نظر نرسید

۱: لباس‌های تنگ چسبان

پوشیدن لباس‌های تنگ و چسبان یک اشتباه بزرگ است اگر می‌خواهید لاغر و بلند به نظر برسید. اگر یک لباس احساس تگ بودن به شما می‌داد،‌ اگر یک لباس چین‌های افقی پیدا کرد یا اگر حرکات بدنتان را می‌شد دید، باید این لباس را از کمد لباستان بیرون بیندازید. لباس‌های خیلی تنگ نه‌تنها احساس ناخوشایندی از پوشیدنشان احساس می‌کنید بلکه می‌توانند شما را چاق و کوتاه هم نشان دهند.

۲: دامن‌های چین‌دار

یک دامن چین‌دار به دلیل این‌که شما را عریض‌تر نشان می‌دهد،‌ می‌تواند قدتان را کوتاه نشان داده و چاق‌ترتان کند. زنانی که حتی کمی اضافه‌وزن دارند باید از پوشیدن این‌گونه دامن‌ها خودداری کنند. این دامن‌ها که دامن‌های پلیسه‌دار هم معروف هستند در دهه ۵۰ میلادی بسیار محبوب بودند و علاقه‌مندان زیادی داشتند اما امروزه در پوشیدن آن‌ها باید به‌شدت دقت کرد.

۳: جین‌های تنگ

این نوع از شلوارها هم به مشکل لباس‌های تنگ دچار هستند و برای زنان بسیار لاغر مناسب است. تنها به این دلیل که شلوارهای تنگ جین در همه سایزها در دسترس قرار دارند دلیل نمی‌شود که کسی هم که دارای اضافه‌وزن است یا پاهایی قطورتر از حالت عادی دارد از آن‌ها استفاده کند.

۴: شلوارهای چهارخانه

انتخاب لباس چهارخانه هم‌ داستان مخصوص به خودش را دارد. لباس‌های چهارخانه با توجه به اینکه طرح و رنگ و خط در دوخت آن‌ها بکار رفته است می‌توانند شما را چاق‌تر و کوتاه‌تر نشان دهند. البته می‌توان یک استثنا در این موضوع قائل شد. اگر پاچه‌های شلوار بلند و کشیده باشند و طرح چهارخانه بسیار نازک و خط‌ها بافاصله از هم باشند می‌توانید باکمی اغماض آن‌ها را بپوشید. البته بازهم باید توجه کنید و از دوستان یا خانواده‌تان که با شما صادق هستند سؤال کنید که این شلوار آیا شما را چاق‌تر نشان می‌دهد یا نه؟

۵: شلوارهای کوتاه

این نوع از شلوارها با توجه به اینکه ازنظر بصری یک شکست در نگاه مخاطب ایجاد می‌کنند می‌توانند شما را کوتاه‌تر آ آنچه هستید نشان دهند؛ بنابراین باید دقت کنید که اگر کمی قدتان کوتاه است یا اضافه‌وزن دارید در استفاده از این نوع شلوارها دقت کنید.

۶- پلیورهای گشاد

این نوع از لباس که طبیعتاً در زمستان استفاده می‌شود با توجه به اینکه از نوع لباس‌های کلفت و پشمی به‌حساب می‌آیند، حجم زیادی دارند و طبیعتاً باعث می‌شوند که شما چاق‌تر به نظر برسید. بعضی از این لباس‌ها یقه‌اسکی هستند که چاق شدن و کوتاه‌تر به نظر رسیدن شما را تشدید می‌کنند. برای اینکه هم گرم بمانید و هم لاغرتر به نظر برسید باید به‌جای پوشیدن لباس‌های کلفت و پشمی، استایل چند لایه پوشیدن را انتخاب کنید و بلند بپوشید.

۷: کاپشن‌های پف‌دار

نوعی از کاپشن‌ها هستند که به قول بعضی‌ها برای اسکی مناسب‌اند تا برای خیابان. این نوع از کاپشن‌ها با حبس کردن هوا در خود و در لایه‌های درونی به‌نوعی عایق تبدیل‌شده و نمی‌گذارند حرارت از آن خارج شود؛ بنابراین هوا گرم مانده و سرما نمی‌خورید؛ اما همین لباس‌ها با توجه به حجمی که پیدا می‌کنند باعث می‌شوند که چاق به نظر برسید.

۸: کفش‌هایی که دور مچ پا را می‌گیرند

بعضی از کفش‌ها دور مچ پا را به‌طور کامل می‌گیرند و با اضافه‌هایی که در طرح و رنگ خود دارند باعث می‌شوند تا مچ پا به‌طور کامل دیده نشود. این اتفاق مانند شلوارهای کوتاه ازنظر بصری باعث شکسته شدن خط نگاه می‌شود و شما کوتاه‌تر و چاق‌تر به نظر می‌رسید؛ بنابراین در انتخاب کفشی که به پا می‌کنید به‌طور کامل دقت کنید که انتخاب مناسبی داشته باشید.

۹: کمربندهای پهن

این نوع از کمربند یک خط افقی بزرگ و پهن به وسط لباس شما اضافه می‌کند که می‌تواند بیشتر به ضرر شما تمام شود تا خوش‌تیپی‌تان. اگر رنگ این نوع کمربند شفاف و تند باشد می‌تواند این عریض بودن را بیشتر نشان دهد و بنابراین شما چاق‌تر به نظر می‌رسید.

۱۰: پوشاندن گردن

یکی از مواردی که می‌تواند بالاتنه شما را کوچک نشان دهد، پوشاندن گردن است. این‌که یقه‌اسکی می‌پوشید یا گردنبند بلند و بزرگی به گردن می‌اندازید یا دستمال‌گردن می‌بندید چندان فرقی نمی‌کند. مهم این است که پوشانده شدن بالاتنه را کوتاه‌تر نشان می‌دهد و این موضوع باعث چاق‌تر دیده شدن شما می‌شود؛ بنابراین در استفاده از مواردی که گفته شد دقت کنید.

درست پوشیدن یک انتخاب و یک هنر است که می‌تواند اندام‌های شما را بهتر نشان دهد. این هنر اگر درست استفاده نشود می‌تواند آنچه برنامه‌ریزی کرده‌اید را از بین برده و نتیجه‌ای معکوس داشته باشد. پس برای درست پوشیدن بیشتر تلاش کنیم و انتخاب‌های بهتری داشته باشیم.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *