۷ دلیل برای شروع وبلاگ نویسی

قبل از هر کاری بهتر است بدانیم که وبلاگ چیست. به گفته ی ویکی پدیا وب‌نوشت یا وبلاگ که به آن تارنوشت یا تارنگار یا بلاگ هم می‌گویند، نوعی از صفحات اینترنتی است با محتوای شخصی که مطالب آن بر مبنای زمانی که ثبت شده گروهبندی و به ترتیب از تازه‌ترین رخداد به قدیم ارائه می‌گردد. اما به نظر من وبلاگ مانند یک دفترچه خاطرات آنلاین است که نویسنده در آن تفکرات، احساسات و دانش خود را با بقیه به اشتراک می گذارد.

در حال حاضر ساخت وبلاگ آن قدر آسان شده است که عجیب است همه ی مردم وبلاگ ندارند! اما همان طور که می دانید میلیون ها نفر هستند که وبلاگ نویس نیستند. اگر در فکر ساخت وبلاگ هستید یا این که مثل من وبلاگ نویس تازه کاری هستید، حتما ادامه ی مطلب را بخوانید. اگر در وب بگردید دلایل زیادی برای وبلاگ نویسی پیدا می کنید که من ۷ تا از محکم ترین دلایل را برای شما گلچین کرده ام.

وبلاگ نویسی

۱٫ وبلاگ نویسی علم شما را زیاد می کند:

وقتی شما در زمینه ی موضوعی که به آن علاقه دارید شروع به وبلاگ نویسی می کنید، اطلاعاتتان در آن زمینه به طور خود به خود بالا می رود. شما مجبورید برای جذب بازدید بیشتر، مطالب جالب تر و تازه تری نسبت به سایت ها و وبلاگ های دیگر بنویسید. به همین دلیل هم شروع به خواندن مطالب و مقاله های بیشتری می کنید و خلاقیت به خرج می دهید و همین باعث بالا رفتن اطلاعات شما می شود.

۲٫ وبلاگ نویسی شما را به نویسنده ی بهتری تبدیل می کند:

یکی از بزرگترین مشکلاتی که یک وبلاگ می تواند داشته باشد، اشکال های نگارشی و املایی است. شما هنگام وبلاگ نویسی بیشتر مراقب نوشته های خود هستید، مطالب خود را مرور و ویرایش می کنید. به همین دلیل هم نویسندگی شما پیشرفت زیادی خواهد کرد.

۳٫ وبلاگ نویسی می تواند منبع درآمد باشد:

اگر تا حالا درباره ی کسب درآمد از اینترنت فکر کرده باشید، بهتر است بدانید که وبلاگ نویسی یکی از بهترین راه های کسب درآمد آنلاین است. شما می توانید خدمات یا اجناس خود را بفروشید، آگهی بگیرید و یا این که پست های ریپورتاژ بنویسید.

۴٫ وبلاگ نویسی شما را مشهور می کند:

شاید برای شما عجیب باشد، ولی با سرعت کنونی گسترش وبلاگ ها تا چند سال دیگر وبلاگ نویس ها چیزی از بازیگران سینما کم نخواهند داشت. یک وبلاگ موفق روزانه هزاران هزار بازدید دارد که مطمئنا در چند سال آینده زیاد تر هم خواهد شد.

۵٫ وبلاگ نویسی به شما خلاقیت می بخشد:

همان طوری که گفتم برای جذب بازدید بیشتر نویسنده نیاز به نوشتن مطالب جدید و بکر دارد. به همین  دلیل هم باید مطالب زیادی بخواند و خلاقیت به خرج بدهد. باید مطالبی را بنویسد که بقیه حتی به فکرش هم نیفتاده باشند.

۶٫ وبلاگ نویسی شما را به روز نگه می دارد:

برای جذب بازدید بیشتر نیاز به نوشتن مطالب تازه دارید و برای نوشتن مطالب تازه نیاز به خواندن مطالب تازه دارید. همین باعث می شود که در حرفه ی مورد نظرتان به روز بمانید و از اخبار تازه آگاه شوید.

۷٫ وبلاگ نویسی لذت بخش است:

اشتراک گذاشتن افکار، احساسات و علم و دانش لذت بخش است. اگر سرگرمی شما منبع درآمتان هم باشد که چه بهتر! وبلاگ نویسی لذت بخش است و کسی هم نمی تواند این حقیقت را زیر سوال ببرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *