۷ مورد از بهترین‌های طراحی داخلی خودرو در جهان

طراحی داخلی خودرو یکی از نکات مهم در هنگام خرید اتومبیل توسط مشتریان است. اما در این بین، خودروهایی وجود دارند که دارای طراحی داخلی عجیب و در عین حال، باکیفیت، لوکس و گران قیمت هستند.

امروزه نوآوری خاصی در صنعت خودروسازی جهان مشاهده نمی‌شود؛ اما یکی از مواردی که می‌تواند به جذابیت اتومبیل ها برای کاربران منجر شود، بحث طراحی های داخلی خودروها است. برخی از سازندگان، سعی دارند طراحی داخلی ماشین های تولیدی خود را کاملا لوکس و سطح بالا انجام دهند. اما در این بین، برخی نیز دست به کارهای عجیبی زده‌اند و مشتریان خاصی را هدف قرار داده‌اند. در ادامه، شما را با ۷ مورد از بهترین‌های طراحی داخلی خودرو در جهان آشنا می‌کنیم.

۱- طراحی داخلی Bentley Bentayga Falconray

این طراحی داخلی ویژه، مخصوص خودرو لوکس بنتلی بنتایگا است و با هدف عرضه به شکارچیان و پرورش‌دهندگان شاهین‌ها طراحی شده است. در این خودرو، هرآنچه مورد نیاز شاهین‌بازهاست وجود دارد. در بین صندلی‌های جلو پایه‌ای جهت ایستادن شاهین در نظر گرفته شده است. علاوه بر این موارد، محفظه‌ای ویژه به منظور قراردادن وسایل مورد نیاز شکار شاهین دیده می‌شود؛ این جعبه شامل وسایلی نظیر GPS رهگیری پرنده، دوربین شکاری و روپوش تمام‌چرم جهت پوشاندن صورت شاهین است.

کابین بنتلی بنتایگا فالکنری توسط ۴۳۰ منظره بیابانی تزیین شده که کار طراحی آنها ۹ روز به طول انجامیده است.

۲- طراحی داخلی VLF Force 1

طراحی داخلی خودرو لاکچری فورس وان توسط طراح معروف، Henrik Fisker به بهترین شکل ممکن انجام شده است. صندلی‌های این خودرو لوکس کاملا از جنس چرم بوده و آیتم‌هایی نظیر نگه‌دارنده‌ی بطری، شارژر گوشی در کنسول مرکزی و محفظه‌ای ساخته شده از چرم و جیر جهت نگهداری عینک در داخل کابین دیده می‌شود. قیمت خودرو Force 1 حدود ۲۳۰ هزار دلار است.

۳- طراحی داخلی Rolls Royce Phantom

طراحی داخلی رولز رویس فانتوم پر از درخشندگی و زیبایی چشم‌نوازی است که دل هر خریداری را با خود همراه می‌کند. داشبورد این خودرو خاص، طراحی کلاسیک خود را به بهترین شکل ممکن حفظ کرده است.

۴- طراحی داخلی Bentley Mulsanne

در طراحی داخلی اتومبیل بنتلی مولسان امکان انتخاب از بین بیش از ۲۰ رنگ جهت هماهنگی داخل با بدنه خارجی اتومبیل وجود دارد. همه قطعات داخلی ماشین از جنس چوب، چرم و فلز دست‌ساز است و محفظه‌هایی جهت نگه‌داشتن بطری نوشیدنی وجود دارد.

صندلی‌های بنتلی مولسان به صورت الکتریکی قابل جابه‌جایی هستند و گزینه‌هایی برای سرگرمی سرنشینان در کنار آنها تعبیه شده است.

۵- طراحی داخلی Mercedes Maybach S Class

در طراحی داخلی مرسدس میباخ اس کلاس، نهایت راحتی برای سرنشینان در نظر گرفته شده است. بر روی هریک از صندلی‌های برقی این خودرو، یک بالشتک قرار داده شده و دارای امکاناتی نظیر گرمایش، تهویه مطبوع و ماساژور هستند.

بر روی داشبورد اتومبیل، دو عدد صفحه نمایش ۱۲ اینچی عریض، دکمه‌های قابل تنظیم و یک نمایشگر مرکزی وجود دارد. نورپردازی اطراف داشبورد به گونه‌ای طراحی شده که می‌تواند به ۶۰ رنگ مختلف درآید. قیمت مرسدس میباخ اس کلاس حدود ۲۰۰ هزار دلار است.

۶- طراحی داخلی Rolls Royce Wraith

طراحی داخلی رولز رویس ریس با نام بلک بج Black Badge، بدنه خارجی چشم‌نواز خودرو را حفظ کرده و طراحی داخلی آن نیز کاملا قابل شخصی‌سازی است. تودوزی خودرو ۶ رنگ متفاوت دارد که تماما با دست جلا داده شده و در ساخت آنها از مواد به کار رفته در ساخت هواپیماهای رادارگریز، استفاده شده است.

در طراحی داخلی رولز رویس ریس نهایت راحتی سرنشینان لحاظ شده و ابزارهای مختلفی جهت سرگرمی آنها در نظر گرفته شده است. به عنوان مثال، می‌توان به اسپیکرهای باکیفیت و رده‌بالای ساخت کمپانی Bespoke Audio اشاره کرد. در صندلی‌های این خودرو لوکس، امکاناتی نظیر گرمایش و ماساژور دیده می‌شود و از تودوزی و بالشتک‌های باکیفیتی برخوردار است.

۷- طراحی داخلی Range Rover SVAutobiography

رنجرور SV اتوبیوگرافی را می‌توان قدرتمندترین و گران‌قیمت‌ترین خودرو رنجرور دانست. طراحی داخلی اتومبیل لوکس رنجرور با دو نمایشگر ۸ اینچی HD TV، صدای فراگیر و DVD پلیر، کاملا سرگرم‌کننده است. همه این امکانات، قابلیت شخصی‌سازی کامل توسط کاربر را دارند.

علاوه بر سیستم سرگرمی این خودرو، صندلی‌ها نیز دارای ماساژورهای داخلی و سیستم گرمایشی هستند تا احساس آرامش را به سرنشینان هدیه دهند. قیمت این خودرو لوکس حدود ۲۰۸ هزار دلار است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *