۹ عادت بد در سئو سایت

۹ عادت بد در سئو سایت را بشناسید و با پرهیز از آن ها سعی کنید که سئو و بهینه سازی سایت را بهتر انجام دهید. عادت ها و روش های قدیمی تغییرات زیادی کرده اند و شما باید از جدیدترین روش ها برای کارتان استفاده کنید تا به نتیجه ی دلخواهتان برسید. در زیر به بررسی ۹ عادت بد در سئو سایت می پردازیم.

یک صفحه یک کلمه کلیدی!

با به میان آمدن جستجوی معنایی دیگر عقلانی به نظر نمی رسد که بخواهیم وقت و انرژی خودمان را برروی انتخاب یک کلمه ی کلیدی برای هر صفحه تلف کنیم! تمرکز اصلی باید برروی کیفیت محتوای صفحه و همچنین دقت عمل در انتخاب عنوان و تگ عنوان باشد.

با بررسی تعدادی از وب سایت ها مشخص شد که یکی از رایج ترین مشکلات در رابطه با صفحات فرود محلی است که به صورت روبرو هستند: [city name] + [service A] و [city name] + [service B]

چنین صفحاتی نشان از عدم اهمیت به کاربران دارند که در نتیجه ی آن موجب عدم کسب امتیاز مثبت و حتی دریافت امتیاز منفی در سئو خواهند شد!

لینک سازی های بد

احتمالا شما هم مثل من از شنیدن در این باره خسته شده اید! با وجود تمام مشکلاتی که در رابطه با لینک ها وجود دارد اما همچنان گوگل اهمیت زیادی به آن ها می دهد چرا که وقتی به یک سایت لینک داده می شود به معنای با کیفیت و مفید بودن محتوای آن است.

مسئله زمانی به مشکل تبدیل خواهد شد که لینک ها به صورت بد و غیرطبیعی ایجاد شوند. دایرکتوری های بی اعتبار، لینک های مصنوعی و … مواردی هستند که می توان آن ها را به عنوان یکی از ۹ عادت بد در سئو سایت به حساب آورد.

مطالب حاشیه ای

تا زمانی که محتوا نداشته باشیم نمی توانیم سئو انجام دهیم! سئو و محتوا در هم آمیخته هستند و نمی توان آن ها را از هم جدا کرد. اگر شما محتوای سایتتان را بهینه سازی نکنید کاربران شما را پیدا نخواهند کرد پس شکی نیست که چرا به محتوا نیاز داریم! در این میان باید توجه داشته باشید که داشتن هر محتوایی هم خوب نیست و استفاده از مطالب حاشیه ای و غیرمرتبط به وب سایت که معمولا به منظور جذب کاربران به سایت انجام می شود، نمی تواند چندان خوب و مفید واقع شود.

به طور کلی ارتباط مطالب و محتوا با کلیت و موضوع سایت و همچنین کیفیت مطالب را باید در نظر گرفت!

عدم توجه به مشکلات تکنیکی!

عدم توجه به این مشکلات و اقدام نکردن برای حل کردن آن ها آسیب بزرگی به شما و سایتتان خواهد زد. محتوای با کیفیت و لینک سازی ها بسیار عالی و تاثیرگذارند اما تا زمانی که این مشکلات تکنیکی وجود داشته باشند همچنان شما در رتبه بندی از رقیبان عقب خواهید ماند! این مشکلات شامل موارد زیر می شوند:

  • ریدایرکت های نادرست! (مثلا اشتباه در ریدایرکت های ۳۰۱ و ۳۰۲)
  • پایین بودن سرعت بارگذاری صفحات
  • ارورهای مربوط به موبایل
  • مسائل مربوط به محتوای تکراری
  • صفحاتی که ناخواسته بلاک و مسدود شده اند!

بهینه سازی نکردن تصاویر

سئوی تصاویر امری بسیار مهم در سئو و بهینه سازی سایت است که توسط بسیاری از مدیران سایت ها نادیده گرفته می شود. تصاویر هم از نظر حجم و هم از نظر نام و خصیصه ی alt می بایست بهینه سازی شوند. حجم تصاویر به این دلیل مهم است که در سرعت بارگذاری صفحات تاثیر می گذارد! از طرفی برای تشخیص آن که هر تصویر درباره چه موضوعیست باید نام مناسبی داشته باشد و معمولا نام آن را با نام عنوان و کلمه ی کلیدی اصلی هر صفحه یکسان در نظر می گیرند تا بیشترین میزان تطابق را داشته باشد و برروی سئو تاثیر بگذارد.

عدم بهینه سازی تصاویر در میان مدیران سایت ها و وبمسترها بسیار رایج است و رعایت این نکته توسط شما می تواند کمک زیادی به رقابت با سایرین کند.

لینک های زیاد بین وب سایت های خودتان!

به نظر می رسد که اگر شما دارای چند سایت باشید و در هر یک از سایت هایتان به سایر سایت ها لینک دهی کنید می توانید یک ساختار خوب و قوی برای بک لینک ها ایجاد کنید اما اینطور نیست!! این کار بیشتر تاثیر منفی برروی سایت شما و سئو خواهد داشت پس از آن پرهیز کنید.

گول زدن گوگل!

سئوی خوب به معنای دریافت و کسب رنکینگ خوب است، نه بهره برداری از موتورهای جستجو! گوگل و سایر موتورهای جستجو دارای ملاک هایی برای رتبه بندی هستند و حرکت کردن در چارچوب معیارهای آن ها مفید و درست است اما نباید از آن ها سوء استفاده کرد. شما نمی توانید با استفاده از اقدامات مصنوعی (لینک ها یا کامنت های مصنوعی) سودی به دست آورید چرا که گوگل هوشمندتر از آن است که با این ترفندها فریب بخورد! تمام مسئله ای که در اینجا مطرح است، مسئله ی زمان است. شما نمی توانید راه ۱۰۰ ساله را یک شبه بروید!

در نظر گرفتن کلمات کلیدی به عنوان تنها عامل موفقیت

در دنیایی که جستجوی معنایی، جستجوی صوتی، سئوی محلی، تاریخچه ی جستجو و … خودشان را در میان سایر عوامل جا داده اند نمی توانیم کلمات کلید را تنها عامل تعیین کننده در نظر بگیریم. ابدا نمی خواهم بگویم که کلمات کلیدی بی اهمیت هستند و آن ها را کنار بگذارید! منظور از این مورد این است که مجموعه ای از فاکتورها هستند که موفقیت شما را نمایش می دهند و تایید می کنند. برای فهمیدن آن که موفق شده اید یا نه باید پاسخ مناسبی برای پرسش های زیر داشته باشید:

  • چه نوعی از ترافیک و بازدیدکنندگان را دریافت می کنید؟
  • آیا کاربران به سایت شما جذب می شوند؟
  • نرخ تبدیل در سایت شما چقدر است؟!

فراموش کردن تغییرات

شما که اکنون در حال مطالعه ی این مطلب هستید به دنبال یادگیری سئو و نکات مربوط به آن هستید. همواره به یاد داشته باشید که ابزارها و ملاک ها و روش های سئو روز به روز در حال تغییر هستند و شما برای موفقیت در این زمینه می بایست از این تغییرات و به روز رسانی ها آگاه باشید. از همین امروز به صورت هفتگی (اگر می توانید روزانه) زمانی را برای مطالعه ی اخبار و تازه های سئو در نظر بگیرید تا پروسه و نقشه ی خوبی را داشته باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *