توییتر به تجربیات شخصی افراد نزدیک تر می شود

دیک کاستولو مدیرعامل اجرائی توییتر به Wall Street Journal اعلام کرده است که سایت میکروبلاگینگ توییتر قصد دارد نقش بیشتری در اتفاقاتی داشته باشد که افراد در زندگیشان تجربه می ند .

شبکه های اجتماعی این روز ها بخش انکار ناشدنی زندگی افراد شده اند. با ورود گوشی های هوشمند و رقابتی که بین آنها برای نزدیک تر شدن به زندگی شخصی افراد و تاثیر روی لحظه لحظه جاهایی که آنها حضور دارند، شبکه های اجتماعی هم در کنار آنها در هر لحظه رشد می کنند و از این قاعده مستثنی نیستند.

فیسبوک تقریبا بخش جدایی ناشدنی زندگی خیلی از افراد شده است و هر لحظه با تولید هر تکنولوژی جدید ارتباط با این شکبه اجتماعی هم نزدیک تر می شود. از گوشی های هوشمندی که تکنولوژی های جدید خودشان را (منظورم سیری اپل و S Voice سامسونگ و سایر رقباست) با این شبکه اجتماعی همپارچه می کنند، بگیرید تا آینه دستشویی که فید داستان های تازه فیسبوک افرادی را که جلوی آینه قرار می گیرند را نمایش می دهد تا تلویزیون های هوشمند و غیره و غیره .

و البته سیاست جدید فیسبوک و تبدیل پروفایل افراد به Time Line هم به این شبکه اجتماعی کمک بزرگی می کند تا در هر لحظه ای از زندگی افراد شریک باشد. از عادت غذایی جدید آنها گرفته تا اولین تجربیات آنها و یا شکست ها و پیروزی ها و غیره. به طوری که هر Time Line نمایش نامه ای از آغاز تولد هر فرد تا لحظه مرگ او را درست خواهد کرد.

گوگل پلاس هم از فیسبوک عقب نمیماند و پا به پای این غول شبکه اجتماعی خودش را برای حضور پررنگ تر در زندگی افراد حاضر و آماده تر می کند. مثلا با یکپارچه شدن کامل سرویس های اندروید گوگل و حتی امکانات بالایی که در خدمت کاربران محصولات apple قرار می دهد و یا سیاستهای دیگر.

در اینجا از شبکه اجتماعی یا در واقع میکروبلاگینگ قدیمی توییتر کمتر حرفی به میان می آید. هرچند که این سرویس با ساختار ساده خود توانسته تا حد قابل قبولی به افراد کمک کند تا دوستان، شرکت های تجاری و حتی کارمند های شرکت های مختلف را تعقیب ( Follow ) کنند و از آخرین اتفاقات باخبر شوند.

توییتر نیز مانند بقیه رقبای خود بیکار ننشسته و برای نزدیک شدن به تجربیات افراد تلاش خود را میکند. همانطور که مدیرعامل اجرائی شرکت گفته است که میخواهند به کاربران اجازه بدهند تا بتوانند تجربیات زندگی خودشان را بدون دردسر تر و راحت تر به اشتراک بگذارند. جالب است بدانید ۳۹% از کاربران توییتر گفته اند که اخباری که در ماه ژانویه از طریق این میکرو وبلاگ دریافت کرده اند را در جای دیگر به دریافت نکرده اند و در حال حاضر نزدیک به ۱۱ میلیون کاربر توییتر اخبار خود را از طریق این سرویس دریافت می کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *