جن شناسی و تاریخچه آن

جن شناسی علمی است نا شناخته بر عموم و شامل شاخه های متعددی می باشد. این اطلاعات و دانشهای غریبه از هزاران هزار سال پیش در دسترس بشر بوده اند و در نزد نژادها و خاندانهای خاص محفوظ مانده اند. تا قرن هجدهم میلادی علومی از قبیل کیمیا – جادو و جن شناسی  بدون هیچ محدودیتی در دانشگاهها تدریس می شدند و با ارزشترین دانشنامه ها مانند » دایره المعارف جن شناسی» اثر » کولین دپلانسی» و  ترجمه ها از کتب دانشمندان کیمیا و جادو مانند بوعلی سینا و جابر بن جیان در این زمان نوشته شد. اما متاسفانه پس از روی کار آمدن نظام جدید تحصیلی این علوم به کتابخانه های زیر زمینی منتقل گشت و اطلاعات و دانش مردم عامی از این حقایق تنزل یافت تا جایی که ترس و وحشت و خرافه جای علم و دانش را در میان مردم گرفت. علمی مانند ریاضی با فرمولهای پیچ در پیچ آن که هیچ کاربردی در زندگی روزانه ما ندارد و حتی در شغلهایی مانند مهندسی بسیاری از فرمولهای آن بی استفاده هستند در اصل یکی از زیر شاخه های جادوگری می باشد که برای رسم جداول و نقوش دقیق احضار جن و همچنین برای رسم دقیق نقوش کیمیاگری  کاربرد دارد.  پس از پایه گذاری دنیای جدید طراحان آن تصمیم گرفتند علوم را شاخه شاخه کنند تا دیگر کسی با مطالعه آنها در مدارس نتواند به حقیقتی که پشت آنها نهفته است پی ببرد و به نظر من این علوم جدید بیشتر جنبه گمراهی و بیزار کردن دارند تا راهنمایی انسان ها.

تمام شاخه های علم با یکدیگر پیوسته هستند و مطالعه هیچ کدام به تنهایی نمی تواند ذهن انسان را بگشاید و او را برای پذیرفتن حقایق جدید آماده کند. جن شناسی نیز با علومی مانند تاریخ – کیمیا و جادوگری پیوند نزدیکی دارد. علم کیمیا شامل تمام علوم موجود در دنیای جدید از قبیل شیمی- داروسازی- فیزیک و ژنتیک و پزشکی می باشد و از خدای باستان «تت» به ما رسیده است. » تت» یکی از ۹ نفری بود که از سرزمین آتلانتیس وارد دنیای ما شد و این دانشها را به انسانهای مستعد آموزش داد. زمان این اتفاق بر طبق گزارشات پاپیروسهای مصری بیش از ده هزار سال قبل از میلاد بوده است.

بنابراین جن شناسی خود مرتبط با تمام شاخه های علم است و ارتباطی با خرافات رایج ندارد. این مقدمه برای آن بود که بتوانیم با هم نگاهی به ظهور و تکامل جنیان در تمدنهای بشری بیندازیم و ببینیم شخصیتهایی که امروز به عنوان شیاطین و فرشتگان  می شناسیم از چه زمانی وارد ذهن بشر شده اند و آیا اصلا کسی به نام شیطان واقعا وجود داشته یا شخصیتی است که به مرور تکامل پیدا کرده و به صورت امروزی در آمده است. . لازم به ذکر است که این نوشته ترجمه کوتاه و مختصری از منابع زیر می باشد.

Ashurbaipal’s library’s Creation from about 650 B.C. There are other versions from Berosus (280 B.C.) and Damiscius (6th century A.D.)

Flying Serpents and Dragons by R.A. Boulay

Encyclopedia Mythica

Hammurabi’s Code of Laws Translated by L.W King

Yahweh-Elohim’s Historical Evolution by Walter Reinhold Warttig Mattfeld de la Torre ( March (2009

(Sabbath Origins by Walter Reihold ( April 1999

Genesis› genesis by Walter Reinholds

جن شناسی بابل و سومر

فرهنگ بین النهرینی خصوصا غنی از جنیان است چرا که مردم این ناحیه خودشان را مداوم در خطر حملات این موجودات می دیدند. جنیان غالبا ارواح نیروهای طبیعت مانند آتش – طاعون – خشکسالی- سقط جنین و…هستند که قابلیت تغییر شکل سریع به موجودات مختلف مانند عقرب- مار-شیر- باز و …را دارند. برای مثال » پوزوزو» Puzuzu یکی از معروفترین جنیان در سومر -که در فیلم جن گیر از نام او استفاده شد- یک جن بیماری زا است با چهار بال و پنجه هایی مثل عقاب و صورتی مانند شیر.

2mwxlx2

تنها راه برای خنثی کردن قدرت جنیان استفاده از جادو بود. مردم کاسه های مخصوصی را با نقش ها و لغات سحرآمیز وارونه زیر بنای ساختمانهای خود می گذاشتند. همینطور لوحه های فلزی با آیات و اوراد ضد جن – ضد چشم زخم -ضد سقط جنین و…استفاده می کردند.

در این دوره بود که یهودیان توسط بابلیان به اسارت گرفته شدند و به بابل آورده شدند و فرهنگ و باورهای آنها را وارد کتب و دین خود نمودند به طوریکه پس از چند هزار سال این جنیان کاملا تبدیل به جنیان دین یهود گشتند- مانند لیلیث (جنی که بچه ها را خفه می کند و مردان مجرد را در خواب وسوسه به رابطه جـنـسـی می کند). در حالیکه لیلیث یکی از جنیان بابل بود و به نام » لیلیتو» شناخته می شد.

نام خدایان اصلی :

 + آن ( آنو)  AN – ANNU : خدای پدر -خدای آسمان- پدر آفرینش به همراه خدایان اصلی » آپسو» – «تیامات» و » مامو» سایر خدایان و جنیان را به وجود آوردند- پدر انکی و انلیل و اینانا سه خدای درگیر در پروژه آفرینش آدم.

آنو  خودش پسر »  آنشار» و » کیشار» و شوهر » نینتو» ( نامو) است.

– انکی ENKI  : فرمانروای» آب زو » (در زبان سومری آبزو به معنی » اعماق آب و همچنین اسپرم » است) . خدای عقل و نگه دارنده قوانین الهی. او کسی است که آدم و حوا را از گل خلق کرد.

 – ئه آ EA:  نام دیگر « انکی » پسر  » آنو » و شوهر » دامکینا» و پدر » مردوک» است.

– انلیل ENLIL  : خدای جو و اتمسفر و سرکرده ی خدایان پس از ۲۵۰۰ قبل از میلاد تا کنون. انلیل خدای آسمان و زمین است. برادر انکی و دشمن انسانها . انلیل پسر » آنو» و « کی» . انلیل جانشین آنو گشته است.

– اینانا INANNA : خدای شهوت و عشق و جنگ. نام دیگر او ایشتر است. خواهر انکی و انلیل و دختر آنو . اینانا دانشمندی بود که به انکی در خلق نژادی از انسان هوشمند که قادر به تولید مثل باشد کمک کرد. به پیشنهاد او عمل خلقت را در ظرفی ساخته شده از گل زمینی انجام دادند و آدم و حوا را به وجود آوردند.

 –تیامات TIAMAT : الهه اژدهای بزرگ . توسط فرزندانش نابود شد تا انرژی برای ایجاد زمین به وجود بیاید. تیامات با خلقت این دنیا مخالف بود و در نهایت با حیله گری مردوک نابود شد.

– آپسو APSU : فرمانروای خدایان و زیر زمین و اقیانوس ها. شوهر تیامات و پدر « لاهمو» – » لاهامو«- » آنشار» و » کیشار» .

– مامو MAMMU : پسر تیامات و آنو – خدای مه – در داستان خلقت یکی از خدایان اصلی است که به همراهی و کمک مامو و تیامات سایر جنیان و خدایان را به وجود می آورند. تیامات جانب بدی را گرفت و انکی و پیروانش جانب خوبی را و سرانجام تیامات به دست آنها نابود شد.

– نی نورتا Ninurta  : خدای باران و باروری و سیل و باد و طوفان. پسر انلیل . شوهر » گولا«.

جن شناسی آشور و آکاد:

1445tn4

بر مبنای چند کتیبه شناخته شده که جنبه دینی دارند چنین به نظر می رسد که علاوه بر دین اصلی (که متشکل از دوازده ایزد بزرگ و مشاوران و همکاران آنها بوده است) آشوریها دست بر جادوگری و سحر نیز داشته اند. کتیبه ها و متون دینی به همراه تعدا زیادی طلسمات و سمبلهای سنگی و فلزی کشف شده این مطلب را اثبات می کنند که آشوریها جن شناسی بسیار تکامل یافته و دقیقی داشته اند. پس از خدایان بزرگ و خدایان متوسط دسته بزرگی از ارواح قرار داشتند که برخی از آنها بد و برخی خوب بودند. همچنین این ارواح دقیقا با جزئیات توصیف و طبقه بندی شده اند که برخی از آنها یادآور نظام فرشتگان کنونی و نامهای آنها نیز می باشند.

قدمت و اهمیت این اسرار دینی به همراه جادو ها و وردها و دعاهای مخصوص جنیان خوب و بد از اینجا مشخص می شود که به دستور شاه آشور » آشوربانیپال» تاریخ نگاران و نویسندگان کپی ها و نسخه های متعددی از این اطلاعات را تهیه کردند چرا که این اطلاعات خود از زمان بسیار کهنتری در مدرسه جادوگری «ارک» در کلده باقی مانده بودند.

10s4uq0

این متون شامل سه کتاب است که اولین آنها حاوی اوراد – احضار جن و مصونیت از جنیان خطرناک است. این کتابها به خط میخی آشوری بوده و بر لوحه های گل پخته شده نگاشته شده اند. همه این کتب با یک جمله ختم می شوند –» از جنیان شرور»–

لغات آشوری استفاده شده در اینجا » کولولو» Kulullu به معنی نفرین شده یا شرور و » اودوکو» Udukkuبه معنی روح می باشند. علاوه بر این عبارت لغات دیگری که مشخصا به معنی جن هستند » اکیمو » Ecimmu و » مسکیمو » Maskimmu می باشند.

2nm3jv6

یکی از گروههای خاص جنیان » سدو «Sedu  نام دارند که همان » گاو آسمانی» است و تصویر آشنای موجودی با سر گاو – بدن انسان و پاهای سمدار است و بسیار در سنگ نوشته ها و تصاویر آشور دیده می شوند.سدوهای آشوری در اکثر مواقع جنیانی با نیت خوب هستند….جزئیات جن شناسی آشور ادامه خواهد یافت.

خدایان اصلی:

ال EL :  خدای رعد و برق- پدر آفرینش در نزد کنعانی ها . نام دیگر او  » آنو» در نزد سومری ها است. پدر سایر خدایان  الهه ها و جنیان و آدم.  ظاهر او را به صورت گاو ترسیم می کنند. یا جنی با سر گاو نر. ال پدر بعل و یهوه. خدایی شرابخوار است.

بعل  BAAL : پسر » ال» . بعل خدای خورشید در نزد کنعانی ها و فنیقی ها بود و پرستش او در میان یهودیان بسیار متداول بود. در عهد عتیق نامش » بعل زبوب» ذکر شده است. بعل در نزد آشوریها خدای طوفان بود و معنی نامش »ارباب » و » مالک» است. نام دیگر او به زبان سومری » انلیل» است. بعل کسی بود که مخالف خلقت آدم بود و بعد از آنکه آدم خلق شد بعل او را فریب داد تا از میوه دانش بخورد. در عوض این گناه خدایان آدم  را از نعمت عمر جاودانی محروم کردند.

یهوه  Yahweh : پسر «ال» و برادر » بعل» . یهوه به دلیل علاقه اش به آدم مورد پسند پدرش نبود و تا چند هزار سال حق و قدرتی در زمین نداشت. سرانجام با وساطت مادرش توانست قراردادی ببندد که از آن پس به نام خدای اصلی بر زمین حکم کند. یهوه جنی است که بر کوه سینا بر موسی و قوم او پایین آمد و آنها را بسیار مورد رحمت خود قرار داد(  به سبب قراردادی که با موسی بسته بود). نام دیگر او » انکی» است و خلقت زوجی که به امور باغ عدن برسند و مطیع او باشند ایده او بود.

ایشتر Ishtar : نام دیگر الهه اینانا دختر آنو و خواهر انکی و انلیل. خدای شهوت و عشق و جنگ. همکار انکی در خلقت آدم و حوا.  نام دیگر او » نین هورسگ» و » نین ماه» نیز می باشد.

شمش Shamash : خدای گناه و خدای خورشید که فقرا و مسافران را حفاظت می کند.

سین SIN : خدای ماه و پدر شمش . نام سومری او « ناننا» است.

جن شناسی ایرانی

متون اوستایی غنی ترین منابع جن شناسی در جهان پس از وداها هستند. اوستا کتاب مقدس دین مزدایی و زرتشت است. سه اصل اولیه دین مزدایی به دینی- پارسی گری و آتش پرستی هستند.

mtp3f8

جامعه پارسی اعتقاد بر جنگ ابدی بین خوب و بد – تاریکی و نور دارند که در جانب نور دسته ای از خدایان به نام «اهوراها» قرار دارند به رهبری » مزدا» و در جانب تاریکی دسته ای از خدایان به نام » دیوها» قرار دارند به رهبری » انگرمینو» . باید توجه داشت که این خدایان از سیستم چند خدایی آریایی ها آمده اند که بعد ها به یونان نیز راه یافتند.

بسیاری از این اطلاعات توسط عرفای یونان مورد استفاده قرار گرفتند.( افلاطون به تئوری خالق جهان دست یافت که او را » دمیورگ » Demiurge نام نهاده بود و این فلسفه عارفان باستان را به این نتیجه رسانید که این دنیا توسط خدایان (جنیان) نادرستی اداره می شود که دینهای مختلف را به بشر وحی می کنند. این عارفان معتقد شدند که گناهان انسان او را زیر یوغ » دمیورگ» و لشکر فرشتگان نادرست او نگه می دارد که در کل» آرکن»  Archon نامیده می شوند.)

دوگانگی در دین مزدایی به گونه ای است که دو خدا به صورت دو نیروی عظیم و مستقل جهانی با هم مقابل می شوند. هیچ کدام از آنها قادر به شکست دیگری نیست بنابراین ایندو فعالیت یکدیگر را محدود می کنند. در این دو دستگی یک اصل یگانه و الهی نمی تواند به وقوع بپیوندد.

سیستم آموزش های زرتشت از آنجا حائز اهمیت است که بر خلاف باور عامه اصل یکتایی و یگانگی را انکار می کند و به جای آن اصل دو گانگی نیروهای جهانی و نبرد دائم آن ها را افشا می کند. از یک سو اورمزد خدای خوبی و از سوی دیگر اهریمن خدای بدی  – هر دو برادر دوقلو و متولد شده از رحم یک مادر.

اهریمن توسط جنیان زیادی پرستش می شود که نامهایشان بعد ها توسط دانشمندان یهودی ثبت و استفاده شد مانند : ازازیل – لیلیث – رهاب – له ویاتان و..

زرتشت تشویق به پرستش کمال خوبی می کرد و معتقد بود در انتهای زمان این اهریمن است که توسط اهورا شکست خواهد خورد.

اگرچه تفاوتهای زیادی بین مشخصات جنیان اوستا با جنیان یهود و مسیحیت وجود دارد اما اصل تئوری نبرد بین خوب و بد هنوز هم در این ادیان باقی مانده است.

نقش عمده جنیان در اوستا را می توان در بخش کهن » وندیداد» که یکی از کاملترین و طولانی ترین بخشهای اوستا است یافت.

 نام خدایان اصلی:

میثرا : معادل آریایی برای اهرمین– میترا نیز نام سردسته گروهی از جنیان است که با نام » میتراها » در یونان و روم شناخته شده اند و با نام انگرمی نیو در ایران. این گروه از جنیان جزو نژاد درخشندگان یا » دیوها» هستند که اگرچه در ابتدا مورد احترام و علاقه آریایی ها بودند اما محبوبیت خود را به مرور در ایران از دست دادند. تاثیر عمیقی که نام میترا یا » مهر» بر فرهنگ ایران داشته است خود نشان از نفوذ بالای این گروه در دوران باستان است.

اهورا: سرپرست گروه بزرگی از جنیان به نام » اهوراها» ( سنسکریت : اسوراها) این گروه از جنیان در نزد مردم هند بسیار پست و خوار شدند اما در عوض در ایران مورد احترام بسیار قرار گرفتند تا جایی که تحت تاثیر اسلام اهورا مزدا عنوان خدای یگانه به خود گرفت اگرچه چنین مفهموی با آیین اصلی زرتشت بسیار تفاوت دارد. «وارونا» معادل آریایی برای اهورا- وارونا نام آریایی خدایی است که بعدها به عنوان » اهورا» مورد پرستش قرار گرفت.

مردوک Marduk : پسر انکی و دامکینا . داناترین میان خدایان که فرمانروای خدایان شد. مردوک نگهدارنده لوحه های سرنوشت بود . مردوک یکی از خدایانی است که ناگهانی در همان زمان باستان ناپدید گشت و دیگر نام یا خبری از او نرسید. برخی محققان مدارک غیر مستندی دارند که ادعا می کند مردوک در حادثه انفجار سفینه اش در فضا کشته شد.

ارتباط جنیان با انسان و جن زدگی در سومر و آشور :

معروفترین و بزرگترین موارد جن زدگی در دوران باستان در منطقه بین النهرین اتفاق افتاده است. بسیاری از این موارد در ٢٠٠٠ سال قبل از میلاد توسط نویسندگان و محققان باستانی ثبت گشته و برخی از‌ این لوحه ها در عصر جدید یافت و ترجمه شده اند.

بر طبق اسناد انتشار یافته در کتبی مانند «پارپولا» Parpola جزئیات دقیقی از این موارد جن زدگی و ارتباط با خدایان داده شده است که در اینجا به اختصار به آن می پردازیم.

خدایان همیشه به پادشاهانی که مورد عنایتشان بودند کمک می کردند و این پادشاهان مانند حمورابی و اسرحدون معمولا ارتباط قوم و خویشی با نژاد خدایان داشتند و از همین رو برای پادشاهی برگزیده می شدند. هیچ کس بدون داشتن لطف خدایی در کنار خود نمی توانست به مقامات مملکتی یا پادشاهی برسد. حمورابی در کد و قانون خود علنا از ارتباط با خدایان بزرگ » آنو» و » مردوک » سخن می گوید و اعتراف می کند که بدون عنایت و کمک آن ها نمی توانسته است به قدرت سیاسی در این جهان دست یابد. این خدایان معمولا از طریق واسطه با فرد برگزیده خود صحبت می کردند- اگرچه در بسیاری از مواقع خود شخصا بر انسان ظاهر گشته و فرمانی را صادر می نمودند.

باید به خاطر داشت که دربار خدایان نیز دارای مقامات و جایگاه های متفاوت و متعدد است و خدایان بزرگی مانند » آنو» و یا » انلیل» هرگز به خود زحمت سخن گفتن با بشر ( حتی بشر برگزیده) را نمی دهند. این وظیفه بر عهده خدایانی است که مداوم به زمین رفت و آمد دارند و کار آن ها پیام رسانی است.

259ljqr

«دینگیر ایشتر» ( الهه ایشتر ) یکی از این خدایان بوده است. اگرچه امروز به فراوانی گذشته با بشر ارتباط ندارد اما در سومر » ایشتر» یکی از مهمترین و بزرگترین خدایان بود و معابد او در سرتاسر خاورمیانه تا امروز پابرجا مانده اند. » ایشتر» همچنین با نامهای  اشتر –  اشتراغوث – اینانّا –  نینتو – نین خورسک یا نین هورسک –  لیلیث  – ونوس – آفرودیته- » آستارته-  ایزیس – دینگیر – نانانا و..  در میان تمدنهای مختلف شناخته شده است.

» ایشتر» یا » اینانا « خدایی هرمافرودیته است به این معنی که می تواند به صورت مونث  و مذکر وجود داشته باشد و قادر به تغییر جنسیت بر حسب نیاز می باشد. از این رو در برخی موارد به صورت مردی زیبا رو بر فرد برگزیده ظاهر می شود و در سایر موارد ظاهر زنی وسوسه انگیز به خود می گیرد.

ایشتر مهمترین نقش را در جن زدگی ها و همچنین ارتباط با پیامبران و پیشگویان باستانی داشته است. چرا که ایشتر پل ارتباطی خدایان با خدایان دیگر و همچنین خدایان با آدمیان است.

axl2dd

مرکب شیر

نحوه ارتباط خدایان:

پیشگویان معابد افرادی بودند که یا استعداد ذاتی و خانوادگی داشتند و یا تحت تعلیم قرار گرفته بودند که خود را به حالت خلسه فرو ببرند. در حالیکه تعداد معدودی از پیشگویان استثنایی می توانستند سریعا به حال خلسه و ترنس وارد شوند سایرین نیاز به تنفس گازها و نوشیدنی های خلسه آور داشتند.

ورود جن و خدایی به بدن یا فکر انسان و القای پیام یا سخن گفتن از دهان فرد تسخیر شده یکی از شناخته شده ترین انواع جن زدگی در سراسر دنیاست و در تمدنهای مختلف به طور  یکسان و مشابه اتفاق افتاده است.

تسخیر شدن به معنی » از دست دادن آگاهی و هوشیاری به طور موقت ( کوتاه مدت و گاهی طولانی مدت) به دلیل ورود موجودی بیگانه به بدن انسان است به شرطی که فرد تسخیر شده هیچ خاطره ای از این حادثه به یاد نداشته باشد».

در سومر به هنگام اجرای مراسم ازدواج مقدس ، اینانا ( ایشتر) بدن کاهنه معبد را تسخیر می کرد و از طریق او مراسم را اجرا و از قربانی ها استفاده می نمود.

«پیامبر» در زبان سامی » راگیمو » (raggimu برای مذکر)  و » راگینتو » (raggintu برای مونث) به معنی «فریاد زننده «است. چرا که این پیشگویان در حال خلسه فریاد بر می آوردند.

نوع دیگری از پیامبر در زبان سامی » ماهّو» (Mahhu برای مذکر) و » ماهّوتو» ( Mahhutu برای مونث) گفته می شود که به معنی » در خلسه» می باشد. چرا که وقتی این پیشگویان سخن می گفتند در حال خلسه بودند.

گزارشات ترجمه شده از پیشگویی های این پیامبران باستانی به دو دسته تقسیم می شوند.

١- نامه های ماری The Mari Letters

٢- مجموعه نینوا  The Nineveh Collection 

اولین گروه مربوط به گزارشات ١٠٠٠  قبل از میلاد است در حالیکه مجموعه نینوا مربوط به ٢ تا ٣ هزار سال قبل از میلاد می باشد.

nq2c1

نقاشی کشف شده در » ماری» شمال غرب سومر- خدایان آنوناکی،اینانا در نقاشی بالایی و انکی در نقاشی پایینی توسط خدمتگزاران خود که خدایان ایگیگی هستند پذیرایی می شوند. این نقاشی پیش از خلقت آدم را نشان می دهد.

نامه های ماری حاوی گزارشات مرتب و متعدد از پیشگویان معابد به پادشاه ماری است. پیشگویان با نامهای زیر شناخته شده اند :

-شیبتو  Shibtu

-ملکه زیمری- لیم  Queen of Zimri-Lim

-کاهنه اینیب- شینا ، خواهر پادشاه King’s sister priestess Inib-shina

– آدّو- دوری , بانوی درباری   Royal lady Addu-duri

این افراد با تعدادی از خدایان ارتباط داشتند که مهمترین آنها همان ایشتر یا » آنو نیتا» بوده است.

در مجموعه نینوا مشخص می شود که تعداد کثیری از پیشگویان از شهری به نام » آربلا» Arbela که مکان اصلی ظهور ایشتر است بر می خاسته اند. طبق این اسناد ایشتر رابطه بسیار صمیمی با شاه آشور» اسرحدون» و پسرش » آشور بانیپال» داشته است.

o9r0bp

اینانا و پادشاه

ایشتر در مواقع خطر این دو را حفاظت می کرده است و تعداد زیادی از پیامهای ثبت شده از زبان ایشتر چنین است :

( ایشتر از دهان زنی به نام سینقیشا-آمور از آربلا) : » ای پادشاه آشور، هیچ مترس! من تمامی دشمنان شاه آشور را به سوی قربانگاه می فرستم…»

( خدای تسخیر کننده سپس خودش را چنین معرفی می کند):  » من، بانوی بزرگ هستم، من ایشتر از آربلا هستم».

(در جای دیگری از دهان همین کاهنه، ایشتر پادشاه را مطمئن می کند): » من، پدر و مادر تو هستم. من تو را در میان بالهایم پرورش دادم».

این لغات و نحوه گفتگوی مادرانه و پدرانه با پادشاه در چندین جا تکرار شده اند.

در مجموعه نینوا از دهان پیشگویی گمنام ایشتر از آربلا سحن می گوید:  «من، قابله ی تو هستم، من، دایه ی تو هستم «.

در زیر یک مورد از سخنان ایشتر با آشوربانیپال از دهان کاهنه ای به نام  مولّیسو- کبت آورده شده:

» تو، که مادرت مولّیسو* [ است]، هیچ مترس! تو، که دایه ات همان بانوی  آربلا است، هیچ مترس !»

در برخی از پیشگوییها الهه ایشتر از پادشاه به عنوان » گوساله»**  یاد می کند یک پیشگو می گوید:

» ایشتر از آربلا به دشت رفته است اما پیامی از صحت و سلامتی برای گوساله اش می فرستد». (گوساله در اینجا اشاره به شاه دارد.)

در جای دیگری می گوید:  مترس! ای گوساله ی من».

در اینجا به یاد بت ها و مجسمه هایی از عاج فیل می افتیم که در تل نمرود از سومر باستان به جا مانده است و گوساله ای را در حال شیر خوردن از مادرش نشان می دهد.

مجموعه نینوا حاصل گزارشات ١٣ مدیوم آشوری است که ٩ نفر از آنها زن و ٢ نفر مرد و ٢ نفر هرمافرودیت بوده اند.

nn419h

معبد اینانّا در اور-عراق

os4t9s

معبد ایشتر-ایزیس در کینگتن-انگلستان

ایشتر نه تنها خدای جنگ بود بلکه واسطه بین خدایان و آدمیان نیز بود. از این رو غالبا ایشتر است که کاهنان را تسخیر می کند. در سایر موارد خدایان دیگری از طریق پیشگویان سحن گفته اند اما این ارتباط باز از طریق تونل یا کانالی است که ایشتر از آن استفاده می کرده است.

پرستندگان ایشتر پیرو آزادی روابط جـنـسـی بودند و روسپی گری برایشان مقدس بود . پیروان ایشتر غالبا به هر دو جـنـس گرایش داشتند چرا که ایشتر الهه و خدایی هرمافرودیت است. ایشتر این قدرت را دارد که جنسیت یک فرد را تغییر دهد و گرایش و امیال را در انسانها زیاد کند.

در سومر و آشور  قراردادها و عهدنامه ها با نام ایشتر آغاز می شدند و به این صورت:

» باشد که ایشتر، الهه ی مردان، بانوی زنان، قدرت جـنـسـی آنها را از بین ببرد و عقیمشان کند اگر خلاف عهد نامه عمل کنند…».

ایشتر خطی را که زن و مرد را از هم متفاوت می کند پاک می کند. قادر است بین دو نسل و دو نژاد فاصله بیندازد و بین انسانها  جنگ راه بیندازد.

ایشتر، خدای جنگ، عشق و شهوت است.

پانوشت

* مولّیسو = Mullissu نام آشوری الهه بزرگ و قدرتمند » نین لیل» است. نینلیل همسر خدای بزرگ سومر انلیل بود. نام آشوری انلیل همان «آشور» است. حیوان همراه نینلیل شیر بود.نام  نینلیل بعدها جایگزین نام ایشتر شد و تصور بر این قرار گرفت که ایشتر با برادر خود انلیل ازدواج کرده است.

ng6cti

انکی خدای زمین به صورت گاو

**گوساله مقدس- گوساله یکی از فرمهای خدایان انکی و ایشتر می باشد که به وسعت مورد پرستش و احترام اقوام مختلف در مصر- هند و خاور میانه بوده و هست.

مطالب مرتبط

۴ دیدگاه‌

  1. ناشناس گفت:

    من یه دوست جن زده دارم آره خیلی جنه رو مخی‌ه همش بهم میگه کمکم کن دوستتو بکشم ولی من قبول نمی‌کنم می‌دونم تا الان چهار تا همدست داره و با من و خودش میشیم شش نفر اون جن می‌خواد منو متقائد کنه دوستم مرده یا به هر روشی که شده کمکش کنم خیلی سخته آخه بخاطر کنجکاوی من دوستم به این روز افتاده دوستم میگفت ولش کن اهمیت نده ولی من ادامه دادم من شروعش کردم ولی…..چیزی یادم نمیاد فقط از دست نوشته هام فهمیدم می‌خواستم چیزی رو ثابت کنم که همه بدونن و بفهمن چون حق همست که درموردش بدونن ولی من یادم نمیاد اینا به کنار من وقتی بین مرگ و زندگی قرار می‌گیرم از هوش میرم ولی……به گفته کسایی که پیشم بودن میگفتن تو کاملا هوشیار بودی و کار هایی رو برای نجات خودت و ما میکردی ولی من چیزی یادم نمیاد جز صحنات خیلی کوچک و یه بار با همین جن دعوامون شد سر اینکه داشت با حرکت چشم جای خودش و دوستمو عوض می‌کرد و کلا قاطی کرده بود اومد منو گرفت و بهم گفت تو چته دو نفر دیگه هم اونجا بودن ولی حواسشون نبود که من دوباره از هوش رفتم وقتی به خودم اومدم هیچی یادم نمیومد دردی نداشتم هیچی!و دو زانو رو به روی جن دوستا از تعجب میگفتن در گوش هم این چشه؟ داره چی میگه؟ و اون جن با تعجب و ترس همینطور که دست و پاش میلرزید به عقب میرفت منم سرم رو به زمین بود و موهام جلو صورتم بعد اون جن همش میگفت می‌خواد بره و اگه میرفت میرفت پیش یکی از همدستانش ولی خب بالاخره رفت من از بچگی اینا رو میبینم و اتفاقات برام افتاده که خیلی چیزا برام عادی شده

    اما من هنوز خیلی بچم! لطفا لطفا اگه چیزی می‌دونید
    لطفا خواهش میکنم من هنوز بچم من کمک می‌خوام این جن می‌خواد یه بلایی سرم بیاره من خیلی ترسیدم لطفا کمکم کنید

  2. کاترین گفت:

    سلام ممنون از متن کاملتون، راستش من هیچ اطلاعی از این متون نداشتم و چند وقت پیش خوابی دیدم، کسی تو خواب چیزی در گوشم گفت و من فریادی از سر درد زدم اما من نبودم! اون شخص بهم گفت که یک خدای سومری همراه جسم من زندگی میکنه، من تا اون لحظه سومری‌ها رو فقط تو کتابای تاریخی مدرسه خونده بودم و هیچ اطلاعی از خدایان یا آیین هاشون نداشتم، خیلی سعی کردم یه کابوس تلقی کنم اما اومدم سرچ کردم و به این متن برخوردم، اگه کسی هست اطلاعات بیشتری بهم بده یا بتونه کمکم کنه لطفا بهم اطلاع بده چون از کودکی زندگی غیرطبیعی ای نسبت به بقیه داشتم و یه سری گفتن مدیوم هستم اما فکر می‌کنم به این موضوع ربطی داشته باشه.

  3. سلطان بانو گفت:

    سلام
    جناب نویسنده این متن
    درسته که جنیان سالهای سال مردم احمق باستان را گول می‌زدند و خودشان را بجای خدا و خالق انسان جا می‌زدند

    اما هرگز آنها خالق انسان نبودند بلکه این خداوند هستش که انسان و اجنه و سایر چیز ها را آفریده
    پیشنهاد میکنم درباره ایلومیناتی و فراماسونری و رابطه این دو سازمان مخوف با شیطان و شیاطین تحقیق کنید همچنین راجع به پروژه دروغین یوفو و رائیلیسم.
    پیشنهاد میکنم تحلیل و رمز گشایی انیمیشن استراتژیک و شیطانی و ماسونی I pet goet 2 که به صورت خیلی دقیق و موشکافانه در سایت موسسه وعده صادق به صورت فیلم و مقاله قرار داره سر بزنید تا آگاه شوید کاملاً مستندات قوی دارد میتونید امتحان کنید.

    بله در یهودیت انحرافات بسیار زیادی رخ داده اما شما نمیتوانید بدون هیچ سند و مدرکی حضرت موسی (ع) که نام ایشان در قرآن آمده به جن پرستی متهم کنید.
    درضمن قرآن پشتوانه کاملاً علمی داره میتونید تحقیق کنید یا مدارک آن را از من بگیرید.

    همانطور که جنیان در گذشته خودشان را خدایان جا می‌زدند الان به لطف دست نشانده های ماسون خود ، دارند خود را موجود فضایی جا میزنند.

    درضمن اجنه دارای تکنولوژی و علم نیستند چون به آن احتیاجی ندارند

  4. میلاد گفت:

    بسیار بسیار زیبا.لذت بردم.آفرین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *