تیر خلاص به گلگسی نوت هفت

سامسونگ قصد دارد آخرین تیر خلاص را به گوشی‌های گلکسی نوت هفت که در بازار باقی مانده‌اند شلیک کند و با به‌روز رسانی نرم‌افزار، این گوشی‌ها را برای همیشه خاموش کند.

هنوز ده درصد از گوشی‌های گلکسی نوت هفت به سامسونگ بازگرداننده نشده‌اند و این شرکت قصد دارد با این کار باقی گوشی‌هایش را هم از بازار خارج کند. با به‌روزرسانی جدید این شرکت، هیچ اپراتوری اجازه استفاده از این گوشی را به کاربران نمی‌دهد. به‌روزرسانی قرار است در تاریخ ۱۹ دسامبر (۲۹ آذر) انجام شود.

در حال حاضر بیش از ۹۳ درصد از افرادی که گلکسی نوت هفت را در ایالات متحده تهیه کرده بودند، گوشی خودشان را به شرکت سامسونگ بازگردانده‌اند.

۳۵ گزارش رسیده به سامسونگ مبنی بر انفجار گوشی گلکسی نوت هفت این شرکت کره‌ای را مجبور کرد پس از تایید وجود مشکل در باتری گوشی‌های گلکسی نوت هفت، اعلام کند که گوشی‌های نوت هفت فروخته شده به مشتریان را تعویض می‌کند. با وجود اینکه سامسونگ می‌گوید تمام باتری‌های این سری از محصولاتش معیوب نیستند اما این را هم مشخص نکرده است که چه تعداد از حدود دو و نیم میلیون نوت هفت فروخته شده در سراسر جهان ممکن است به دلیل مشکل باتری آتش بگیرند و یا منفجر شوند.

سامسونگ که تولید این مدل از گوشی‌های خود را متوقف کرده برای جلوگیری از ضرر و زیان، گزینه تعویض را در کنار پس گرفتن، پیش روی مشتریان خود گذاشته است. به این معنی که مشتریان می‌توانند گوشی نوت هفت خود را با یکی از جدیدترین محصولات سامسونگ یعنی گلکسی اس هفت، گلکسی اس هفت اج تعویض کنند و در ازای این کار ۹۵ دلار هدیه بگیرند.

فبلت گلکسی نوت ۷ – ترکیب فون و تبلت – با ویژگی کار کردن زیر آب حتی با قلم، مشتری‌های زیادی را جذب کرد. این مدل ۵.۷ اینچی با ۶۴ گیگا بایت حافظه داخلی و بهره‌گیری از دوربین ۱۲ مگاپیکسلی گزینه مناسبی برای علاقمندان به گوشی‌های بزرگ در نوع نوت بود.

برای جبران خلا گلکسی نوت هفت این شرکت به زودی گلکسی اس هشت را عرصه خواهد کرد. زمان معرفی نسل بعدی گوشی‌های این شرکت کره‌ای یعنی گلکسی اس هشت روز ۲۶ فوریه (۸ اسفند ماه) و در نمایشگاه ام دبیلو سی در شهر بارسلون اعلام شده است. ظاهرا دو مدل مختلف از این سری تولید می‌شود که یکی دارای نمایشگری ۵.۱ اینچی و دیگری دارای نمایشگری ۵.۵ اینچی خواهد بود.

از طرفی گوشی هوشمند گلکسی اس ۸ مجهز به دوربین دوگانه‌ی پشتی خواهد بود که یکی ۱۶ مگاپیکسلی و دیگری ۸ مگاپیکسلی است.

گفته می‌شود که پردازنده‌های این مدل قدرت بسیار زیادی نسبت به مدل‌های فعلی خواهد داشت و علاوه بر این در مصرف انرژی نیز بهینه‌تر عمل می‌کند. از طرفی برخی اخبار نیز از ضد آب بودن این گوشی حکایت دارد.

در این مدل جدید دکمه فیزیکی هم حذف می‌شود و یک دکمه مجازی در زیر صفحه نمایش، جای آن را می‌گیرد.

یکی از پردازنده‌های مورد استفاده در گلکسی اس هشت پردازنده‌ی اسنپ‌دراگون ۸۳۵ خواهد بود. این کمپانی در گلکسی اس هشت از نمایشگری با رزولوشن دو کی استفاده خواهد کرد.

سامسونگ قرا است در این مدل از حافظه رم ۶ گیگابایتی استفاده کند و حافظه داخلی گوشی جدید خود را نیز افزایش داده و به ۲۵۶ گیگابایت برساند.

شرکت سامسونگ قصد دارد تا پیش از عرضه محصول جدید خود یعنی گلگسی اس هشت تمامی محصولات گلکسی نوت هفت را از بازار جمع آوری کند تا دوباره آتش سوزی این گوشی‌های باقی مانده در بازار سبب به خطر افتادن فضای رسانه‌ای لازم برای رونمایی از گلکسی اس هشت نشود .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *