روش ساخت کلیپ ویدیویی

روش ساخت کلیپ

چگونه کلیپ ویدیویی بسازیم؟

کلیپ در واقع به تصاویر همراه موزیک یا فیلم موزیکال اطلاق می شود. در واقع کلیپ هایی که امروزه در گوشی های موبایل پخش می شود و در آنها انسان هایی حرف می زنند و خبری از موزیک هم نیست نام درتشان شو(SHOW) می باشد.

اولین قدم در ساخت کلیپ انتخاب آهنگ است. ابتدا موزیکی که می خواهید بر روی آن کار کنید را مشخص کنید. برای ایده گرفتن توصیه می شود به ترانه آهنگ دقت کنید و ترجیحا آن را یادداشت نمایید. موضوع کلیپ شما به احتمال زیاد مربوط به محتوای ترانه مورد نظر است. ترانه را یادداشت کرده و سعی کنید برای تک تک کلمات آن تصویر سازی کنید و به کمک این کار فیلمنامه کلیپ را بنویسید. حتی می توانید مهمترین کلمات کلیدی ترانه را در موتورهای جستجو سرچ کرده و از روی تصاویری که پیدا می شود به ایده پردازی درباره محتوا و فیلمنامه کلیپ بپردازید. سپس لوکیشن یا همان مکان هایی که می خواهید کلیپ را فیلمبرداری نمایید را مشخص کنید. برای این کار می توانید در مکان های مختلف به گوش دادن ترانه بپردازید تا با توجه به حسی که در شما ایجاد می شود مکان را تعیین کنید. در مرحله بعد، فیلمنامه تان را دکوپاژ کنید . نوع لنزها ، نوع دوربین ، شرایط نوری (نور کم ، نور زیاد و …) و رنگ زمینه مناسب در محل فیلمبرداری را تعیین نمایید و نورافکن ها و لنزها و در صورت نیاز فیلترهای مناسب را تهیه کنید .سپس به طراحی صحنه فکر کنید. چه عناصری در صحنه مورد نظر شما باید تغییر کنند؟ این تغییرات را اعمال نمایید. سپس شروع به فیلمبرداری کنید. به زاویه ها، باز و بسته بودن تصویر و حرکات دوربین توجه کنید.

نرم افزار تدوین مناسب خود را انتخاب نمایید . یک ترکیب مناسب می تواند شامل Adobe Premiere برای برش فیلم و تدوین آغازین و نهایی ، Adobe After Effect برای طراحی جلوه های ویژه کامپیوتری و Uleed Video Studio برای طراحی ترانزیشن ها و جلوه های تصویری باشد . استفاده از نرم افزار تری دی مکس نیز می تواند شما را در طراحی جلوه ها و مدل های سه بعدی یاری دهد . در صورتی که نیاز به ویرایش صدا داشتید می توانید از Adobe Audition استفاده نمایید Light Wave . نیز می تواند در خلق برخی جلوه های تصویری به کار شما بیاید .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *