سه کیف دستی از بهشت

بهشت

یک طرح عجیب وجود دارد که هرازگاهی در نقطه ای از جهان پیدا می شود. این طرح شبیه یک کیف دستی کوچک بوده که معمولا در دسته ای سه تایی قرار داشته که در هوا معلق هستند و هیچ کس نیز معنای این طرح های سنگی را نمی داند.

قدیمی ترین این طرح ها سه کیف دستی را نشان می دهد که بر سر تمام بشریت معلق مانده اند. این تنها طرحی نیست که در سراسر دنیا بدین شکل وجود دارد. کیف دستی های مشابهی در آثار هنری تولید شده در دیگر نقاط جهان از جمله هند، مصر و حتی آمریکای مرکزی نیز یافت شده است. به نظر می رسد که این سنت از فرهنگ باستانی خاورمیانه نشات گرفته که به این مناطق سفر کرده اند.

در کمال تعجب جالب است بدانید که قوم مائوری در نیوزیلند نیز از سه کیف دستی استفاده می کردند. آن ها افسانه ای در مورد یک قهرمان به نام «تَین» (Tane) دارند که به بهشت رفت تا ۳ سبد دانش را با خود بیاورد که شباهت بسیار عجیبی با حکاکی صورت گرفته بر روی سنگ های پیدا شده در کشور ترکیه دارد.

شاید این موضوع فقط یک تصادف ساده باشد، اما می توان آن را دلیلی بر این ادعا دانست که نیاکان مائوری ها قبل از این که به نیوزیلند نقل مکان کنند روزگاری در خاورمیانه زندگی می کرده اند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *