جایی که جاذبه تاثیری ندارد!

در بعضی از کشور های دنیا مکان های خاصی وجود دارند که به نام Mystery Spot معروف شده اند. در این مکان های خاص اتفاقات بسیار عجیبی رخ می دهند. اتفاقاتی که اکثر قوانین فیزیک را زیر سوال می برند.

Mystery Spot

Mystery Spot

وقتی وارد این اتاق عجیب می شوید، چیزهایی می بیند که شاید در نگاه اول باورتان نشود. جسم هایی را می بینید که بدون افتادن روی دیوار قرار گرفته اند. جریان آبی را می بینید که به جای پایین ریختن به سمت راست می ریزد. افرادی را می بینید که تا زاویه ی ۴۵ درجه خم شده اند ولی به زمین نمی افتند. همه ی این شگفتی ها با هزینه ی کمی که به صاحبان این کلبه ها پرداخت می کنید، فراهم می شوند!

داستان هایی که خود صاحبان تعریف می کنند بسیار عجیب تر از خود اتفاقات هستند. آن ها می گویند قرن ها پیش یک سفینه ی فضایی در این نقطه سقوط کرده است و باعث تغییر نیروی جاذبه شده است یا این که هزاران سال پیش جادوگری به اینجا آمده و طلسمش کرده است. خیلی از این جور افسانه ها درباره ی Mystery Spot گفته شده اند اما آیا واقعا این داستان ها واقعیت دارند یا این که کلکی در کار است؟

کل این قضیه یک خطای دید بزرگ است! هر چیزی که این اتاق ها می بینید، قصدی انجام می شود. این خانه ها بسیار هوشمندانه طراحی شده اند. کلا این خانه ها کج هستند! کف آن ها نسبت به سطح زمین تقریبا ۲۰ درجه انحراف دارند. همین انحراف باعث نقض قوانین فیزیک می شود.

وقتی که آدم وارد اتاق می شود، تصور می کند که کل اتاق صاف است و هیچ انحرافی ندارد. افرادی را می بیند که بدون افتادن روی دیوار ایستاده اند. ولی در حقیقت این ذهن خودش است که او را گول می زند.

چیزی که بازدیدکننده فکر می کند می بیند:

چیزی که واقعا وجود دارد:

همین اتفاق برای جریان آب هم می افتد. درحقیقت جریان آب مثل همیشه به طرف پایین می ریزد و این بیننده است که کج ایستاده است!

چیزی که بازدیدکننده فکر می کند می بیند:

چیزی که واقعا وجود دارد:

می گویند وقتی آدم مدت زیادی را در این اتاق ها بگذراند، دچار خستگی، سردرد و گاهی هم سرگیجه می شود. می گویند علتش هم ضعیف بودن جاذبه و متغییر بودن نیروی مغناطیسی زمین و از این جور چیزهاست. ولی در حقیقت این خود آدم است که بی اختیار سعی می کند در برابر نیروی جاذبه مقاومت کند و نسبت به اتاق منحرف صاف بایستد!

در بعضی از این مکان ها، کجی این اتاق ها را به خوبی می پوشانند، به طوری که از بیرون هیچ چیز قابل تشخیص نیست. در داخل هم با استفاده از کفپوش، انحراف را آهسته آهسته زیاد می کنند. با حواس پرتی هایی که راهنما ایجاد می کند و اشتیاق خود بیننده برای دیدن اتفاقات خارق العاده دارد، هیچ کس متوجه چیزی نمی شود ولی در بعضی ها واقعا همه چیز تابلو است!

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *