چگونه با همسرمان درباره رابطه جنسی صحبت کنیم؟

چگونه با همسرمان درباره رابطه جنسی صحبت کنیم؟

به جرأت می توان گفت که درصد بالایی از رضایت شما در رابطه با همسرتان (چه در رابطه عاطفی و چه در رابطه جنسی و چه در هر رابطه دیگری) بستگی به میزان مهارت های شما دارد. اگر شما بهترین همسر دنیا را هم داشته باشید اما ارتباط برقرار کردن با او را بلد نباشید باید گفت که از رابطه خود لذت نخواهید بود و برعکس این موضوع نیز صادق است. یعنی حتی اگر در انتخاب همسر خود دچار اشتباهاتی شده باشید اما اکنون مهارت ارتباطی با او را داشته باشید، مطمئن باشید زندگی بسیار بسیار شیرین خواهد شد.
روابط بین زوجین دارای ابعاد مختلفی می باشد. بعد جنسی در این روابط یکی از مهمترین ابعاد می باشد که به طور مستقیم بر دیگر ابعاد رابطه شما با همسرتان تأثیر می گذارد. اگر شما یک رابطه جنسی ارضا کننده و لذت بخش با همسرتان داشته باشید، می توان گفت بسیاری از مشکلات عاطفی شما نیز حل خواهد شد و داشتن یک رابطه جنسی موفق، داشتن مهارت در این رابطه می باشد. اما رابطه جنسی خود نیز بحث ها و «چگونه های» متفاوتی دارند که در یک پست نمی توان به همه آنها پرداخت. یکی از موضوعاتی که درباره رابطه جنسی بسیار مهم و مطرح است بحث «خودآگاهی جنسی» می باشد. این بدان معناست که من مهارت های جنسی خود و همسرم بشوم و ارضا شدن یا نشدن خود و او را تشخیص دهم و بتوانم در این باره با او صحبت کنم. به شما توصیه می شود هر دفعه ای که رابطه جنسی برای شما ارضا کننده نبود، این موضوع را با همسرتان در میان بگذارید تا بتوانید با کمک یکدیگر این مسئله را حل کنید. اما سوال اساسی اینجاست که چگونه با همسرمان درباره رابطه جنسی صحبت کنیم؟ در این مورد به نکات زیر توجه نمایید:
۱ـ قبل و بعد از رابطه جنسی فرصت مناسبی برای مطرح کردن مسائل مربوط به رابطه جنسی نیست. سعی کنید مکان دیگری غیر اتاق خواب برای حل این مسائل انتخاب کنید و اتاق خواب را فقط به آرامش و لذت اختصاص دهید.
۲ـ حتما برای بیان مسائل مربوط به رابطه جنسی برنامه ریزی کنید. به همسرتان اطلاع دهید که در فلان فرصت قصد دارید در این رابطه با او صحبت کنید تا او آمادگی روانی مناسب برای این بحث را داشته باشد.
۳ـ به او شور و اشتیاق روابط جنسی اول ازدواج را یادآوری کنید و بگویید که می خواهید دوباره همان حرارت و شور را داشته باشید.
۴ـ با او رک و راحت درباره آن چیزی که می خواهید صحبت کنید. انتظار نداشته باشید که او ذهن شما را بخواند و درباره نیازهای شما آگاهی داشته باشد. این مستلزم آن است که شما خودتان درباره انتظاری که از رابطه جنسی دارید به جمع بندی رسیده باشید.
۵ـ جوری صحبت نکنید که انگار او را در ضعف رابطه جنسی مقصر می دانید. طوری بحث را پیش ببرید که القا شود هر دو با هم باید برای بهبود رابطه تلاش کنید.
۶ـ به او نیز اجازه صحبت و بیان خواسته هایش را بدهید و تنها شما درباره نیازهایتان صحبت نکنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *