نحوه شستن شلوار جین با دست

شستن شلوار جین و لی با دست، باعث افزایش عمر آن شده و دوام بیشتری را برای لباس به ارمغان میاورد و در مقایسه با ماشین لباسشویی، لباس دیرتر دچار رنگ پریدگی شده و بافت و الیاف آن دوام بیشتری خواهند داشت. در مورد شستشوی لباس های جین خود می توانید از دو روش شستشوی کلی با دست و آب سرد و یا چرک زدایی موضعی استفاده نمایید.

روش اول: شستشوی لباس جین با دست در سینک یا وان

۱- سینک شستشو را با آب سرد و یا ولرم پر نمایید.

قبل از هر چیز از تمیزی وان شستشو اطمینان یابید سپس آنقدر آب در وان شستشو بریزید تا لباس جین شما به طور کامل در آن غوطه ور گردد. لباسهای جین تازه و یا تیره رنگ را، جهت جلوگیری از رنگ پریدگی، حتما با آب سرد بشویید.

۲- محلولی رقیق از مایع لباسشویی را به مقدار کم به آب اضافه نمایید.

– به هیچ عنوان از پودر لباسشویی دستی استفاده نکنید زیرا در آب سرد حل نشده و روی لباس شما رسوب می نماید.
– اکثر مایع های لباسشویی قابل استفاده می باشند اما ترجیحا از مایعی استفاده نمایید که در آب سرد عملکرد خوبی داشته و از همه مهمتر محافظ رنگ لباس شما بوده و باعث رنگ پریدگی نگردد.
– در صورت عدم دسترسی به مواد شوینده، می توانید از شامپوی بچه، مایع ظرفشویی و یا حتی از سرکه سفید نیز استفاده نمایید.

۳- لباسهای جین خود را در وان شستشوی پر از آب قرار داده و به اطراف بگردانید.

با دست به مدت ۱ الی ۲ دقیقه، لباسهای جین را به اطراف وان شستشو گردانده و به دیواره آن بکشید و آب مالی نمایید. مراقب باشید که الیاف لباس را به یکدیگر ساییده نشوند. اگر لکه خاصی را در لباس خود سراغ دارید، بعدا توسط لکه بری موضعی آن را بر طرف نمایید.

۴- به مدت ۱۵ الی ۳۰ دقیقه لباسهای جین خود را در آب صابون خیس کنید.

برای رسیدن به بهترین نتیجه ممکن، از غوطه وری کامل لباس های خود در محلول آب صابون اطمینان حاصل نمایید و اگر احیانا بخشی از لباس به سطح مایع آمد و به طور کامل در آن قرار نگرفت، از یک بطری شامپو یا هر ظرف سنگینی برای غوطه ور نمودن دوباره و کامل آن در محلول آب صابون استفاده نمایید.

۵- آب کثیف را تخلیه کرده، وان شستشو را با آب تازه و تمیز پر نمایید.

مجددا لباس های جین خود را در این آب تازه و تمیز آبکشی نموده و اجازه دهید ۵ الی ۱۰ دقیقه در آن باقی بمانند.

۶- شلوار جین خود را لوله یا تا نموده، با فشار، آب اضافی آن را بگیرید.

بعد از چلاندن و آبگیری، شلوار را در طول آن تا کرده و یا لوله نمایید، سپس با هر دو دست و با تمامی وزن خود، آن را در ته وان شستشو، جهت آب گیری بیشتر، تحت فشار قرار دهید. چند بار این کار را تکرار نموده تا هرچه بیشتر آب آن گرفته شود. هرگز لباسهای جین خود را نچلانید زیرا باعث نابودی الیاف و استهلاک سریع آنها می گردند.

روش دوم: خشک کردن لباس جین

۱- برای جلوگیری از آب رفتگی و رنگ پریدگی، لباس های جین را با استفاده از جریان طبیعی هوا خشک کنید.

برای خشک کردن، شلوار جین را مطابق شکل روی بند یا هر سطح مناسب دیگر جهت پهن کردن لباس قرار داده تا به این ترتیب سریعتر از حالت تا شده و یا آویزان شده بر روی صندلی خشک شوند.
– خشک شدن با جریان هوا به نسبت خشک کردن با ماشین، طول عمر بیشتری برای الیاف لباس به ارمغان می آورد.
– علاوه بر آن، خشک شدن لباس توسط جریان هوا از آب رفتگی و رنگ پریدگی آن جلوگیری می نماید.

۲- در صورت کمبود وقت، از ماشین خشک کن با دمای کم استفاده نمایید.

اگر از خشک کن استفاده می نمایید، حرارت آن را روی کم تا متوسط تنظیم کنید. هیچ چیزی به اندازه حرارت بالای الکتریکی دستگاه خشک کن باعث نابودی الیاف پارچه و البسه جین نمی گردد.
– هیچ چیزی مثل ماشین های خشک کن باعث جمع شدگی و آبرفتگی و رنگ پریدگی تدریجی پارچه های کتانی نمی شوند.
– اگر شلوار جین محبوب شما گشاد شده است، استفاده از ماشین خشک کن آن را به وضعیت مطلوب اول در خواهد آورد.

روش سوم: لکه بری موضعی از لباس جین

۱- با استفاده از لکه گیری موضعی از استهلاک بیش از حد لباس جلوگیری نمایید.

لکه گیری موضعی روشی مطلوب جهت مراقبت از البسه جین بوده و از فرسایش بیش از حد آنها به واسطه شستشوی مکرر جلوگیری می نماید. اگر لباس جین شما کاملا تمیز است و فقط یک گوشه آن لک و آلوده شده است، بجای شستشوی کامل، از لکه بری موضعی استفاده نموده و از استهلاک بیهوده لباس و مصرف بی مورد آب پرهیز نمایید.

۲- از پارچه ای مرطوب به مواد ملایم و رقیق پاک کننده استفاده نمایید.

به عنوان ماده پاک کننده می توانید از مایع لباسشویی، شامپو بچه و یا مایع ظرفشویی استفاده نموده، آنها را روی یک تکه پارچه کتانی ریخته و مورد استفاده قرار دهید.

۳- محل آلودگی و چرک شدگی موضعی را با این پارچه مرطوب به مواد پاک کننده به خوبی تمیز نموده تا لکه از بین برود.

پارچه مرطوب به مواد پاک کننده را در محل آلودگی و چرک شدگی به حالت دورانی حرکت دهید. برای بهتر دیدن اینکه لکه برطرف شده یا نه، می توانید محل آلودگی را با کمی آب شستشو دهید تا صابون به کار گرفته شده جهت زدودن چرک، برطرف شده و براحتی بتوان وضعیت را بررسی نمود.

۴- بهتر است از یک کاغذ یا پارچه آب خشک کن پشت محل لک شدگی استفاده کنید.

همینطور که مشغول بر طرف کردن لکه با پارچه ای خیس از مواد لکه بر و شستشو دهنده می باشید، کاغذ و یا پارچه آب خشک کن مایعات تمیز کننده اضافی رو به خود جذب کرده و مانع پخش شدن آنها می گردد. اگر پارچه آب خشک کن ندارید می توانید حوله کاغذی را چند لا کرده و مورد استفاده قرار دهید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *