جیمز ون پراگ

جیمز ون پراگ

جیمز ون پراگ (James Van Praagh)

.

جیمز ون پراگ (متولد ۲۳ آگوست ۱۹۵۸) روشن بین و مدیوم روحی است. او کتاب های بسیاری در زمینه ی ارتباط با ارواح نوشته است. جیمز با مقامات دولتی و بین المللی، رهبران مذهبی و افراد سرشناس هنری کار کرده است. پراگ به علت طرح جزئیات مستندی از شخصیت های مشهور درگذشته از جمله مرلین مونرو، پرنسس دایانا، مایکل جکسون، ادگار کیسی، بنجامین فرانکلین و… به شهرت رسید. وی برنامه ی تلویزیونی خود به نام “ماورا” را سال ۲۰۰۲ به روی آنتن برد. سال ۲۰۱۴ با برنامه ی هفتگی “گفتگو با ارواح” تبدیل به یکی از محبوب ترین مجریان رادیو شد. پراگ دستیار تهیه کنندگی سریال “زمزمه گر روح” (Ghost Whisperer)، تهیه کنندگی مینی سریال “زندگی با مرده گان” (living with the dead) و مینی سریال “مرده می گوید” (The Dead Will Tell) که همگی بر مبنای زندگی وی ساخته شده اند را بر عهده داشته است.

. از زبان جیمز پراگ

زمانی که پسربچه ای بیش نبودم فهمیدم که با همسالان خود تفاوت دارم. حتی وقتی در گهواره بودم وجود ارواح را در اتاقم حس می کردم. هر چند که نمی دانستم چه هستند و چرا هستند. وقتی بزرگ تر شدم فهمیدم که حتی صحبت در این باره هم مشکل ساز است چون دیگران نمی توانستند آنچه را که من حس می کردم حس کنند یا ببینند. برای خودم هم سال ها طول کشید تا این حس را درک کردم و فهمیدم که ارواح هم دارای خصوصیات شخصی متفاوت اند. برخی شجاع، برخی ترسو، برخی شرور و برخی مهربان اند ولی اکثراً خوب و مهربان اند و همچنین دنیای آنها بسیار زیبا و سازنده است. درست برخلاف آنچه که در داستان ها درباره ی آنها گفته شده، بشر تنها با پرورش و رشد ذهنی می تواند به واقعیت ها درباره ارواح و دنیای آنها پی ببرد.

اولین باری که وجود موجودات دیگری را کنارم حس کردم هرگز فراموش نمی کنم. شبی که در گهواره بودم و بزرگترها در اتاقی دیگر مشغول صحبت و خوش و بش بودند بسیار مشتاق بودم که در کنار آنها باشم. صدای گریه ام که بلند شد، مادرم به کنارم آمد و در آغوشم گرفت و نوازشم کرد ولی متأسفانه پس از چند دقیقه دوباره مرا در گهواره گذاشت و به دیگران پیوست.

بله، شب های بسیاری به تنهایی در گهواره بودم تا اینکه به تدریج متوجه نقطه های نورانی درخشانی در اتاقم شدم که حرکت می کردند و از خود شکل های جالبی بر روی دیوارها می ساختند که مرا شیفته می کرد، به حدی که دیگر خودم را تنها حس نمی کردم. شبی این نقطه های نورانی به هم پیوستند و به شکل مردی بلندقد در گوشه ی اتاق با چشمان آبی که در تاریکی می درخشیدند، تبدیل شدند. با دیدنش احساس شادی و آرامش کردم. آن مرد با لبخندی به گهواره ام نزدیک شد. آشنا نبود ولی با این وجود دوستش داشتم. مهم تر اینکه برایم شکل های گوناگون قشنگی مانند کره اسب، سگ و گربه و گل و گیاه درست می کرد که بسیار برایم جذاب بود. دیگر شب ها گریه نمی کردم. متأسفانه وقتی کمی بزرگتر شدم دیگر آن مرد به دیدنم نیامد.

روزی مادربزرگم آلبوم عکس خانوادگی را آورد. وقتی به عکس مردی که در گهواره به دیدنم می آمد رسید، بی اختیار گفتم :” مادربزرگ، او را می شناسم. وقتی خیلی کوچک بودم اغلب شب ها به دیدنم می آمد و برایم داستان می گفت.” مادربزرگ لبخندی زد و گفت :” این عکس پدربزرگت است ولی متأسفانه پیش از تولدت درگذشت و عاشق گفتن داستان برای بچه ها بود.”

در طول سال هایی که در راه کسب مهارت در واسطه گری بین روح و جسم بشر بودم، در جلسه ای با آشنا شدن با شخصی به نام برایان ای هورست، تجربه ی فوق العاده ای کسب کردم. او اولین نفری بود که پی به قابلیت های ذاتی من برد و مرا به تعدادی از جلساتی که هر تابستان در خانه اش به افتخار حضور خانم لسلی فلینت تشکیل می شد دعوت کرد. خانم لسلی یکی از واسطه های فیزیکی بسیار شناخته شده و معتبر در جهان است. وقتی بار اول لسلی را ملاقات کردم، هفتاد سالش بود.

در یکی از جلسات که حدود ساعت ۷ شب بود دور هم جمع شدیم. کلا ده نفر بودیم که در گوشه اتاق در تاریکی جمع شدیم. اواسط تابستان بود و هوا هنوز گرم. حدود بیست دقیقه طول کشید تا یک نمای غیرطبیعی به آرامی و ظرافت از درون بینی و دهان لسلی ظاهر شد. یک حنجره مصنوعی. بلافاصله پشت گردنم احساس سرما کردم که سپس تمام بدنم را فراگرفت، به حدی که بدنم به لرزه افتاد. همه چنین احساسی داشتند. سپس صدایی بسیار بلند و کرکننده در فضا شنیده شد. به حدی بلند بود که چند نفر بی اختیار از جا پریدند. صدا گفت :” صدای مرا می شنوید؟” لسلی جواب داد :”بله” و به ما گفت که این صدای روح راهنمای اوست و نامش میکی است که در اوایل دهه ی ۱۹۰۰ در زندگی جسمانی اش یک پسربچه ی روزنامه فروش بود که در اثر برخورد با اسب زیر لگد اسب کشته شد.

احساس کردم که سوار بر اسبی در زمینی بکر و دست نخورده چهار نعل در حرکتم. یک احساس و تجربه ی جدید و عجیب که شاید یک بار در طول عمر پیش بیاید. میکی با همه چند کلمه ای صحبت کرد. به من که رسید گفت :” بله، جیمز تو هستی؟ آیا تا به حال کسی به تو گفته که یک واسطه روحی هستی؟” دستپاچه شده بودم و نفس زنان گفتم :” بله” جواب داد :” پس چرا کاری نمی کنی؟” جواب دادم :” اینجا هستم تا بیشتر بیاموزم.”

اوایل کار مدیومی را به صورت انفرادی برای هزاران نفر در سراسر دنیا انجام دادم. آدم های مختلف با داستان های پر از غم و عشق، برای گرفتن راهنمایی و التیام پیدا کردن از طریق ارتباط با اشخاصی که دوستشان داشته اند و فوت کرده اند، پیش من آمده اند. این انرژی ماورای روحی در گیاهان و قلمرو حیوانات نیز در کار است. گیاهان بی اندازه حساس هستند. هنگامی که مشغول کار در یک اداره بودم، روزی یکی از همکارانم را به خانه اش رساندم. هنگامی که به آپارتمانش رفتم، صدای کاملاً بلند و واضحی به گوشم رسید. آن ارتعاش بلند که چون فریاد بود، در اطراف من وجود داشت. درست مثل آن بود که شخصی مجروح بود و درخواست کمک می کرد. نگاهی به اطرافم انداختم و سرانجام متوجه قضیه شدم. تمام گیاهان آپارتمانش تشنه و رو به مرگ بودند. آنها همه درخواست آب داشتند. من این موضوع را به سرعت به آن خانم گفتم و او پاسخ داد که بیش از دو هفته بود که آنها را آب نداده بود.

توانایی من برخلاف نظر عموم مردم یک توانایی مافوق نیست. به نظر من همه انسان ها دارای قدرتهای روحی هستند، اما تعداد کمی از افراد صبر، پشتکار و آرزوی لازم را برای پرورش این توانایی داشته اند. حقیقت این است که هر چیزی که شما می خواهید بدانید، درون شما است.

. کتـاب ها

 

۱- ماجراجویی های روح  (ADVENTURES OF THE SOUL)

۲- ارواح در میان ما  (GHOSTS AMONG US)

۳- رشد یافتن در بهشت  (GROWING UP IN HEAVEN)

۴- شفای اندوه  (HEALING GRIEF)

۵- آسمان و زمین  (HEAVEN AND EARTH)

۶- شفای قلب سوگوار  (HOW TO HEAL A GRIEVING HEART)

۷- نگاه به ماورا  (LOOKING BEYOND)

۸- مدیتیشن با جیمز ون پراگ  (MEDITATIONS With James Van Praagh)

۹- گفتگو با آسمان  (TALKING TO HEAVEN)

۱۰- کارهای ناتمام  (UNFINISHED BUSINESS)

.

:: کتاب های ترجمه شده در ایران :

۱- ارواح میان ما هستند کشف حقیقت درباره دنیای دیگر – مترجم : مهین قهرمان- نشر پیکان

۲- هر دردی را درمانی است (احیای زندگی پس از هر فقدان) – مترجم : توراندخت تمدن- نشر البرز

۳- نگاه به ماورا راهنمای جوانان به سفر معنوى – مترجم : مینا رضایی- نشر نقش و نگار فلسفه

۴- راز و ن‍ی‍از ب‍ا آس‍م‍ان‌- مترجم :‌ ف‍ری‍ده‌ م‍ه‍دوی‌‌دام‍غ‍ان‍ی‌ – نشر تیر

۵- مدیتیشن – مترجم : نادیا شمس – نشر بین المللی شمس

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *