بازاریابی کافی شاپی: چرا نیاز داریم مشتریان خود را درک کنیم؟

مشتریان! آن ها نیروی محرک تجارت شما هستند. زمانی که تجهیزات کافه را با بهترین کیفیت خریداری کرده و سعی می کنید بالاترین خدمات را ارائه دهید، تنها ورود مشتریان به کافی شاپ نتیجه ای ست که مایل به کسب آن بوده اید.

مشتریان کافی شاپ ها با سفارش دادن انواع دمنوش، قهوه های ترک و فرانسه و دسرهای کاکائویی یا میوه ای می توانند خط فکری و سلیقه ی خود را نشان داده و تثبیت نمایند.

اما در واقع شما باید مشتریان خود را درک کرده و آن ها را بشناسید. باید بدانید سلیقه ی مشتریانتان بر چه خطی قرار دارد تا بهتر بتوانید آن ها را به مشتریانی وفادار تبدیل سازید.

هنگامی که سلیقه ی مشتریانتان را بشناسید و به آن آگاهی یابید، آن ها تبدیل به دوستانتان خواهند شد. دوستانی که می توانند فروش کافه را به میزان قابل توجهی افزایش دهند.

به خاطر داشته باشید؛ شما چطور با دوستانتان صحبت می کنید؟ و این چه تفاوتی با لحنی دارد که با یک غریبه خواهید داشت؟

تن صدای شما، واژگان و انتخاب موضوعات مکالمه بارها متفاوت خواهد بود. شما باید به طور موفقیت آمیز با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید. باید آن ها را همان طور که دوستانتان را درک می کنید، فهمیده و درک نمایید. شما باید انگیزه ها، اندیشه ها و احساسات آن ها را بشناسید.

اما دوستی بدون تلاش ساخته نمی شود. دوستی ها بر روی اعتماد، تجربیات و گفتگوها ساخته می گردند. به عنوان صاحب یک کافی شاپ باید این سه هدف را در ارتباط با مشتریانتان دنبال کنید و به آن ها برسید.

از آن ها سوالاتی بپرسید و با ارائه ی پیشنهادهای ویژه، کارت های تخفیف و کیفیت بالاتر در نوشیدنی ها و خوردنی هایی که مورد علاقه شان هست، ارتباط باکیفیت تر و عمیق تری ایجاد نمایید.

روح اداره ی کافی شاپ به شکلی ست که باید ارتباط عمیق و صمیمانه ای میان کافه دار و مشتریان شکل بگیرد، تا آن ها به مشتریانی وفادار تبدیل شده و همیشه به کافه ی شما سر بزنند.

مشتریان کافی شاپ همیشه علاقه مند هستند که به محض ورود به کافه احساس صمیمیت زیادی داشته و خود را در محیطی گرم و دوستانه بیابند

چطور مشتریان کافی شاپی وفادار داشته باشیم؟

فراموش نکنید:

مکالمات!

شما باید با مشتریان خود صحبت کنید و آن چه که در کافه ی شما می گذرد را دریابید. آن ها چه نوع قهوه ای را دوست دارند و چه نظری درباره ی نحوه ی آماده سازی قهوه در کافه ی شما را ارائه می کنند؟ چه پیشنهاداتی دارند و ترجیح می دهند چه تغییراتی ایجاد شود؟

دقت کنید که آن ها چه زمانی از قهوه ای که نوشیده اند احساس رضایت داشته و تشکر ویژه ای بابت آن می کنند.

هدف شما باید ایجاد شخصیت های خریدار باشد: نمایش های داستانی از بخش های مشتریان کافه. با این حال، حتی اگر آن ها تنها داستان هستند، باید این داستان بر اساس اطلاعات و حقایق باشد.

این داستان ها با صحبت کردن، نظرسنجی ها، تجزیه و تحلیل و بازخوردها به دست می آید و شکل می گیرد.

شخصیت خریدار به شما می گوید که چه چیزی باعث ایجاد انگیزه مشتری در سفارش بیشتر خواهد شد. چرا آن ها می خواهند دوباره به کافی شاپ شما بازگشته و سفارش انواع قهوه را بدهند.

با این اطلاعات شما می توانید تلاش های ارتباطی خود را بهبود بخشیده و در بازاریابی و بازدهی به سمت مثبت حرکت نمایید.

شما می توانید در درک سرمایه گذاری های پیشرفته تر از اطلاعات آنلاین و آفلاین و بازخوردهایی که از این طریق به دست می آید استفاده نمایید.

افزایش وفاداری مشتریان کافی شاپ

با ایجاد شخصیت های خریدار و شناخت مشتریان خود، می توانید به آن ها خدمات بهتری ارائه دهید. پیشنهادات شما از قهوه تا موسیقی، طراحی کافی شاپ، خدمات و موارد دیگر و … نیازهایی از مشتریان را برطرف خواهد کرد. و روابطی که در این میان شکل می گیرد، برای بازدهی و سوددهی کافه اهمیت زیادی خواهد داشت.

مشتریانی که با کافه احساس دوستی می کنند، تبدیل به یک ابزار تبلیغاتی شده و حتما به اطرافیان خود، کافی شاپ شما را معرفی خواهند کرد. این بازاریابی دهان به دهان بهترین نوع بازاریابی برای کافی شاپ به شمار می رود.

به علاوه آن ها در کافی شاپ شما مدت زمان بیشتری به سر خواهند برد و سفارشات افزون تری می دهند. این فرمول به سادگی به افزایش درآمد منجر خواهد شد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *