ایجاد تغییر در زندگی

 

چگونه تغییر کنیم؟

چگونه تغییر کنیم؟

 

یک قانون کلی بر زندگی حاکم است و آن این است که برای اینکه زندگیتان تغییر کند باید خود را تغییر دهید. اما مسئله ای که وجود دارد تغییر کردن برای بسیاری از افراد کار دشواری است. در اینجا نکاتی را بیان می کنیم که با استفاده از آنها بتوانیم تغییر کردن را آسان تر کنیم.
۱ـ نکته حائز اهمیت این است که تغییر در سنین پایین تر بسیار آسان تر است. بنابراین اگر در سنین جوانی یا نوجوانی هستید این پست را جدی تر بگیرید.
۲ـ سعی کنید از ایجاد قالب های ذهنی جلوگیری کنید. همیشه پیش فرض ها را زیر سوال ببرید و از خود بپرسید که آیا به گونه ای دیگر هم می توان فکر کرد؟ آیا به گونه ای دیگر هم می توان رفتار کرد؟ و …
۳ـ سعی کنید چیزهای جدید را تجربه کنید. از تجربه کردن نترسید. سفرهای جدید، راه های جدید، ارتباط با افراد جدید و … همه این ها می تواند تغییرات را برای شما آسان تر کند.
۴ـ بسیار سفر کنید. سفر کردن و به خصوص سفرهای طولانی مدت تغییر کردن را برای انسان آسان می کند.
۵ـ سعی کنید از شکل گیری عادت های بیهوده در خود جلوگیری کنید. اگر می بینید به مسیر خانه خود عادت کرده اید آن را تغییر دهید. عادت هایی که ارزش افزوده ای برای ما ایجاد نمی کنند بعد از مدتی برای ما دست و پا گیری خواهند شد و تغییر کردن را برای ما سخت می کنند. بنابراین بهتر است از هر زمانی که متوجه این عادت ها می شویم جلوی آنها را بگیریم.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *