بیش از۱۵۰دورگه انسان – حیوان در آزمایشگاههای بریتانیا پرورش یافته اند !

بیش از۱۵۰دورگه انسان – حیوان در آزمایشگاههای بریتانیا پرورش یافته اند ! دانشمندان بیش از ۱۵۰ جنین هیبرید ( انسان –  حیوان ) در آزمایشگاه های بریتانیا به وجود آورده اند.

این هیبرید ها طی سه سال گذشته تحت تدابیر امنیتی و محرمانه شدید توسط محققان و به منظور بررسی راههای درمان ممکن برای طیف وسیعی از بیماری ها محافظت شده اند.

article-2017818-0D1F06B200000578-115_468x286

(مرکز تحقیقات: دانشگاه   warwich   که از سه سال پیش شروع به بوجود آوردن هیبریدهای انسانی – حیوانی کرده است.)

افشاگریهای اخیر در مورد هیبریداسیون از کابوسی خبر میدهد به نام سیاره میمونها که در پی تولید بیش از حد هیبریدهای انسانی – حیوانی صورت خواهد پذیرفت.شب گذشته یکی از افراد باسابقه درباره افراط تحقیقات پزشکی در این مساله اظهار انزجار کرد . آمار مشاهده شده توسط دیلی میل بیان کننده بیش از ۱۵۵ جنین ‘دورگه’ است که حاوی عناصر ژنتیکی هم انسان و هم حیوان میباشند و از زمان وضع قانون لقاح مصنوعی جنین انسان در سال ۲۰۰۸ بوجود آمده اند . این قانون ایجاد انواع دورگه ها شامل لقاح تخم حیوانات توسط اسپرم انسان میشود . ‘cybrids’ که در آن یک هسته انسانی در سلول های حیوانی کاشته میشود و ‘chimeras’کایمرا که در آن سلول های انسانی با جنین حیوانات مخلوط میشود .

دانشمندان می گویند این تکنیک می تواند به منظور توسعه سلول های بنیادی جنینی مورد استفاده قرار گیرد که برای درمان طیف وسیعی از بیماری های علاج ناپذیر مفید است.

به سه آزمایشگاه در انگلستان — کینگز کالج لندن  دانشگاه نیوکاسل و دانشگاه وارویک — مجوز برای انجام دادن پژوهش اعطا شد و پس از آن به مرحله اجرا رسید . در حال حاضر ایجاد جنین هیبرید به دلیل کمبود بودجه متوقف است ، اما دانشمندان معتقدند که امکان چنین کاری در آینده وجود خواهد داشت.این رقم در پی سوال مجلس از عضو مجلس اعیان لرد آلتون افشا شد .

article-2017818-0D1F139200000578-250_233x368

( مرکز آزمایشات: دانشگاه نیوکاسل که یکی دیگر از مراکزی است که در آن آزمایشات روی هیبریدهای انسانی – حیوانی در حال انجام میباشد.)

شب گذشته، او گفت : “من در پارلمان در برابر ایجاد دورگه انسان حیوان به عنوان یک اصل مهم ایستادم و هیچ یک از دانشمندان هیچگونه توضیحی از شرایط پیش از درمان به ما ارائه نکردند .این مساله هیچ توجیه اخلاقی ندارد و کشورمارا به زیر سوال خواهد برد .این هیبریداسیون بسیار مشمئز کننده است .هرموقع از دانشمندان توضیحی خواسته شده آنها آنرا اینگونه توجیه کرده اند که اگر شما فقط به ما اجازه این کار را بدهید ما راه درمان بسیاری از بیماریهای ناشناخته بشری را کشف خواهیم کرد !!ولی این یک باج خواهی عاطفی است!!از ۸۰ راه درمانی که با سلولهای بنیادی صورت میگیرد ،از سلولهای بنیادی بالغ می آیند و هیچ کدام آنها جنینی نیستند!این مساله هم به دلایل اخلاقی و معنوی مطرود است وهم به دلایل علمی و پزشکی.”

Josephine Quintavalle از گروه طرفداران زندگی در مورد اخلاق باروری اظهار نظر کرد که ” من مبهوت مانده ام که این روند در جریان است و ما هنوز هیچ چیزی از آن نمیدانیم !! “ “چرا آنها این مساله را مثل یک راز بیان میکنند و اگر آنها به کاری که میکنند اطمینان دارندچرا ما برای شفاف سازی آن نیاز به پرسشهای پارلمانی داریم ؟” “مشکلی که با بسیاری از دانشمندان داریم این است که آنها میخواهند این کار را انجام دهند صرفا برای تجربه آن !واین یک دلیل منطقی خوبی نیست!”

اوایل این هفته ، یک گروه از دانشمندان برجسته در مورد” آزمایش سیاره میمونها “هشدار دادند .آنها خواستار قوانین جدیدی شدند که از بوجود آمدن حیوانات آزمایشگاهی با ویژگیهای انسانی جلوگیری کند .به عنوان مثال تزریق سلولهای بنیادی انسان در مغز پستانداران! اما  پروفسور Robin Lovell-Badgeاز شورای پژوهش موسسه ملی تحقیقات پزشکی در گزارش خود گفت که “دانشمندان نگرانی بابت هیبریدهای انسانی – حیوانی بوجود آمده در آزمایشگاهها ندارند چرا که به موجب قانون٬ این هیبریدها ظرف مدت ۱۴ روز نابود میشوند .”

او گفت ” دلایل انجام چنین آزمایشهایی ٬درک بیشتر از نحوه تکامل اولیه بشر و نیز رسیدن به راههای درمان بیماریهای ناعلاج است . و من به عنوان یک دانشمند، احساس می کنم که ضرورت اخلاقی در دنبال کردن این تحقیقات وجود دارد. تا زمانی که به اندازه کافی کنترل روی آزمایشاتی داریم که در این کشور انجام میشود باید به این پژوهشها افتخارکنیم .” با این حال وی خواستار کنترل شدیدتری در مورد نوع دیگری از آزمایشات جنینی شد که در آن مقادیری از عناصر ژنتیکی انسان در جنین حیوانات به کار برده میشود .

این هیبریدهای انسان – حیوان در حال حاضر در کشورهای زیادی بوجود میآیند که شاید قوانین ضعیفتری در این رابطه دارند یا اینکه اصلا قوانینی در این موارد ندارند!

منبع : روزنامه دیلی میل

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *