دانشمندان دانشگاه هاروارد به دنبال تعبیر سیگنال‌های دریافتی از موجودات فضایی

«اَوی لئوب» پروفسور دانشگاه هاروارد معتقد است ممکن است انسان‌ها در گذشته پیام‌هایی را از موجودات فضایی دریافت کرده باشند ولی متوجه آن نشده باشند. این امکان وجود دارد که پیام‌های رادیویی عجیبی که بارها در زمین دریافت شده از سوی یک سفینه فضایی نوری ارسال شده باشد.

لئوب می گوید پیام‌های رادیویی (FRB) که از سال ۲۰۰۷ دریافت شده‌اند گواهی بر وجود فناوری پیشرفته موجودات فضایی است. این در حالیست که دانشمندان هنوز از منبع این امواج رادیویی مطمئن نیستند و نمی‌توانند آن را با اطمینان به بیگانه‌ها نسبت دهند.

لئوب در این خصوص می‌گوید: «پیام‌های رادیویی که دریافت می‌شود بسیار سریع است و به نظر می‌رسد فاصله منبع آن تا زمین بسیار زیاد است. ما درباره منبع این امواج مطمئن نیستیم اما فکر کردن به یک منبع مصنوعی (نه طبیعی) ارزشمند است».

امواج رادیویی دریافت شده فقط یک میلی‌ثانیه طول می‌کشند و منبع آنها مشخص نیست. این امواج نخستین بار در سال ۲۰۰۷ دریافت شدند و تعداد دفعات ارسال آنها محدود است. همچنین دانشمندان می‌گویند این امواج در فواصل زمانی معینی دریافت می‌شوند.

از نظر لئوب چنین موجی فقط می‌تواند از طریق یک ژنراتور خورشیدی به اندازه یک سیاره ارسال شود. با اینکه چنین فناوری در اختیار انسان نیست اما در قوانین فیزیک می‌گنجد و ممکن است یک تمدن توسعه‌یافته فرازمینی به آن دست یافته باشد.

لئوب و همکارش در دانشگاه هاروارد بر این باورند که چنین ژنراتوری به انرژی زیادی نیاز دارد که ممکن است به ذوب شدن آن بیانجامد. برای اینکه این ژنراتور ذوب نشود باید با آب خنک شود و اندازه‌اش دو برابر سیاره زمین باشد. لئوب می‌گوید از آنجاییکه علم بر پایه شواهد است نه تصورات، فرضیه وی باید ابتدا اثبات شود.

سیگنال‌های دریافتی از موجودات فضایی

تصویری تخیلی از این فرستنده رادیویی
ترجمه :  باشگاه خبرنگاران جوان
منبع :  ایندیپندنت

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *