گران ترین ساختمان سفارت خانه در دنیا

 

گران‌ترین سفارت‌خانه دنیا با هزینه‌ای حدود ۱ میلیارد دلار در لندن ساخته شده است.

ساختمان سفارتخانه جدید آمریکا در انگلستان قرار است فوریه آینده در یکی از محله‌های لندن و در جنوب رودخانه تایمز افتتاح شود؛ یک ساختمان ۱۲ طبقه مدرن با زیربنای ۸۰۰ متر و هزینه ساختی در حدود ۱٫۳ میلیارد دلار! که به عنوان گران قیمت‌ترین سفارت دنیا، با الهام از قلعه های اروپایی طراحی شده است.

 تصمیمات اولیه ساخت این ساختمان مکعب‌شکل شیشه‌ای در سال ۲۰۰۸ گرفته شد و در زمان خود به دلیل هزینه‌های بالای برآوردشده، با انتقادات فراوانی روبرو شد.

سفارت قدیمی واقع در میدان گرفنور که در سال ۱۹۵۰ ساخته شده بود به دلیل کوچک بودن فضا، قدیمی بودن تاسیسات و نبود فضاهای امنیتی کافی نیاز به تغییر داشت. بنابراین به صندوق سرمایه گذاری دولتی قطر فروخته شد تا تبدیل به یک هتل شود.آمریکا ادعا کرده که با فروش املاک این کشور در لندن هزینه‌های مورد نیاز را تامین کرده است.

یکی از موارد امنیتی در نظر گرفته شده برای گران‌قیمت‌ترین سفارت دنیا، فاصله ۱۰۰ فوتی ساختمان از خیابان است. دیوارهای سه لعابه ضدانفجار که در زیر زمین کار گذاشته و روی زمین هم با شیشه‌های ضد گلوله مجهز شده‌اند. سقف مجموعه با سلولهای فتوولتائیک پوشانده شده تا در مقابل بارندگی و رطوبت قادر به تبخیر آب جمع شده باشد، یک سربازخانه برای تفنگداران دریایی آمریکایی با۲۱ اتاق و یک باشگاه از دیگر امکانات این سفارت‌خانه است.

این ساختمان ۸۰۰ کارمند دارد و بنا بر پیش بینی های صورت گرفته روزانه حدد ۱۰۰۰ بازدیدکننده خواهد داشت.

ساختمان سفارتخانه جدید آمریکا در انگلستان ساختمان سفارتخانه جدید آمریکا در انگلستان ساختمان سفارتخانه جدید آمریکا در انگلستان

 

مطالب مرتبط

۱ دیدگاه

  1. ایران گفت:

    چه جالب! ۱ میلیارد دلار هزینه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *