آموزش مقدماتی و شروع وردپرس

 آموزش وردپرس

آموزش وردپرس

مقدمات آموزش وردپرس

سایت اینفو برنامه ای را برای افراد مبتدی آماده کرده است که در تعداد جلسات کمی بتوانید به شکل کامل با وردپرس، اصطلاحات وردپرس ، ابزار ها و افزونه های آن آشنا شوید. پیشنهاد میکنم چه مبتدی ها و چه کسانی که اطلاعاتی هم در این زمینه دارند با ما همراه شوند تا به شکل گسترده به معرفی و آموزش این سیستم مدیریتی و ویرایشی بپردازیم.

از صفر کیلومتر شروع میکنیم و کم کم مسایل رو تخصصی تر و پیچیده تر میکنیم تا کسانی که مبتدی هستند هم بتوانند با اصطلاحات و کلماتی که در جلسات بعد به کار میره آشنا بشن.

سایت چیست؟

سایت در دنیای مجازی به معنی جایگاهی برای فعالیت های شماست و در معنی لغوی به معنی مکان است.سایت مانند یک مغازه است که از چندی بخش متشکل شده است.

بخش های مختلف این مغازه اعم از:دکوراسیون مغازه، متراژ مغازه، نام مغازه و مکان آن.تمامی این اقسام به توضیحات ما مربوط هستند.حال میخواهیم ببینیم معانی تخصصی این بخش بندی های مغازه چه چیزهایی هستند؟

اسم سایت

اسم مغازه در واقع همان دامنه سایت شماست دامنه ها به پسوند هایی که پس از نقطه نام سایت قرار میگیرند گفته میشوند.برای نمونه:com،org،ir،co،net،inو…..

اینا نمونه هایی از دامنه ها هستند که برای سایت ها توسط سایت های ارائه دهنده خریداری میشوند.با خرید دامنه میتوانید نام سایت خود را انتخاب کرده و یک آدرس ایجاد کنید.

مکان سایت

هاستینگ و سرور وبسایت شما در واقع همان مکان مغازه شماست.این شما هستید که باید ببینید مکان مغازه شما در کجا بهتر است و بیشترین و بهترین کیفیت را در دسترستان قرار میدهد.به این نکته توجه کیند که هاستینگ شما باید دارای کیفیت،سرعت و امنیت باشد گزینه قدرت بسیار مهم است باید سعی کنید هاستینگ شما دارای قدرت بالایی باشد و suphp  فعال باشد.

در صورت عدم فعال بودن suphp هر بار که میخواهید قالب و افزونه های خود را آپلود میکنید از شما رمز هاست میخواهد و این موضوع بری شما مشکل ایجاد میکند و هنگام آپلود ماهانه یا سالانه به مشکل بر میخورد برای قالب هم باید مقدار دسترسی تعییین کنید که اگر suphp فعال باشد اینهمه دردسر نیازی نیست.

متراژ کسب و کار در اینترنت

متراز در واقع حکم میزان فضای هاست شمارا دارد همانطور که یک مغازه بسته به نوع و اجنساش نیاز به فضا دارد هاست شماهم نقش فضای شما را دارد که بسته به نوع و موضوع وبسایتتان باید تهیه نمایید.

دکوراسیون سایت

اینجا دکوراسیون سی ام اس ها یا مدریت محتوا و قالب وبسایت شما هستند. برخی سفارشی ان را تهیه میکنند یا خودشان آن را مینویسند و طراحی میکنند.برخی هم از رایگان ها که بهترین آن ها وردپرس است انتخاب میکنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *