آنتونی رابینز و دوازده فرمول مهم در کارآفرینی
آنتونی رابینز کارآفرین مشهور آمریکایی و صاحب چندین کمپانی بزرگ، امروز از آموزه های خود ما را به ۱۲ فرمول مهم از کار آفرینی که درسش را گرفته میهمان خواهد کرد.
۱- فرد قوی فقط افراد قوی را میشناسد
اگر هنوز مطمئن نیستید که کجا به دنبال شریک کاری خود بگردید حتما این نکته را در نظر داشته باشید که به دنبال کسی بروید که در زمینه کاری شما متخصص باشد و مطمئن شوید که شما را به اهدافتان نزدیکتر خواهد کرد.
۲- شش نیاز اساسی خودتان را به خاطر داشته باشید
همه ما به اطمینان٬ قطعیت٬اهمیت ٬عشق و همچنین تجربه رشد شخصی و احساسی نیاز داریم گاهی مواقع لازم است همین نیازهای به ظاهر ساده را با دیگران به اشتراک بگذاریم.
۳- یک انتخاب خوب کافی نیست
به دنبال افرادی باشید که کاربلد باشند و بتوانند با اهداف بلند مدت شرکت خودشان را مطابقت دهند اگر شما فقط یک نفر را انتخاب کنید و همه مسئولیتها را به او بسپارید در بلند مدت به مشکل برخواهید خورد.
۴-صاحب تجارت باشید نه فقط یک اپراتور
اگر نسبت به کاری که انجام میدهید نامطمئن باشید واسترس داشته باشید قطعا فقط یک اپراتور هستید نه صاحب واقعی کسب وکار. زمانی که کار کردن را متوقف میکنید ینی کسب و کار خود را متوقف کرده اید شما مجبورید خودتان را به چالش بکشید و استراتژیک برخورد کنید تا در کارتان پیشرفت کنید.
۵-برندگان پیش بینی میکنند بازندگان واکنش نشان میدهند
فقط کافی نیست که کاری را درست انجام دهید بلکه باید آنرا در زمان مناسب انجام دهید. برخی افراد قبل از اینکه اقدام به کاری کنند موانع را میبینند و از انجام آن سرباز میزنند ( این یک چالش کلاسیک است).
۶-سود را فراموش کنید همه چیز فقط پول نقد است
بله درسته شما به یک حسابدار نیاز دارید که سودتان را برای شما محاسبه کند اما به یاد داشته باشید که سود فقط یک تئوری حسابداری است .
آنچه که مهم است داده هایی است که بتوان با کمک آن کارتان را تفسیرکنید مثل پول و اسکناس
۷- داستان مل فیشر را به خاطر داشته باشید
مل فیشر به مدت ۱۷ سال در جستجوی طلا بود او مطمئن بود که به طلا میرسد و هر روز به دنبال طلا میرفت چون میدانست ۱- طلا وجود دارد ۲- حتما آن را پیدا میکند ۳- وقتی طلا را پیدا کرد ارزش بالای برایش خواهد داشت. بدون این سه جز هیچ صاحب کسب و کاری به موفقیت نمیرسد.
۸- فرصتها را از دست ندهید
اگر زرنگ باشید از فرصتهای پیش رویتان به نحو احسن استفاده میکنید باید در کارهایتان نظم داشته باشید تا بتوان شما را یک کارآفرین خطاب کرد.
۹- مشتری ایده آل خود را شناسایی کنید
اگر نمیدانید که چه کسانی مشتری واقعی شما هستند هنوز تا رسیدن به هدف اصلیتان راه طولانی در پیش دارید.
۱۰-مشتریان راضی شما طرفداران واقعیتان هستند
مشتری فقط یک مشتری است ممکن است برگرد و یا ممکن است برنگردد اما اگر مشتری از شما راضی باشد نه تنها شما را به دیگران معرفی خواهد کرد بلکه طرفدار واقعی شما خواهد شد.
۱۱-نقاط کلیدی را بشناسید
زمانی که من برند کوره طلا را داشتم حدود ۲۰ درصد از مشتریانم از کشورهای مختلف بودند اما ۸۰ درصد باقیمانده از چهار ایالت جنوبی بودند که همیشه در کنارم بودند اینها همان نقاط کلیدی هستند که باید بر روی آنها تمرکز کنید و به آنها حمله ور شوید.
۱۲- نوع دوستی را تمرین کنید
اینکه ما فقط در حوزه منافع شخصی خودمان عملی انجام میدهیم افسانه است در واقع ما بیشتر از آنکه برای خودمان کار انجام دهیم به دیگران کمک میکنیم داشتن اهداف نوعدوستانه در رسیدن شما به موفقیت در کسب وکار کمک خواهد کرد.