آیا ماه واقعا از چند هزار سال پیش به مدار زمین آورده شده یا قرار گرفته است؟

در مورد ماه این قمر زیبا و منحصر بفرد زمین ما ممکن است یک قمر طبیعی نباشد بلکه به مدار زمین آورده شده باشد زیرا ماه ویژگی هایی دارد که آنرا از تمام اقمار منظومه شمسی متمایز می کند.در زمینه پیدایش ماه نظریات علمی می گویند که ماه تقریبا کمی بعد از پیدایش زمین بوجود امده است اینطور که جسمی عظیم با زمین برخورد کرده و ماحصل غبار ناشی از ان ماه را شکل داده است. اما جالب است بدانید در متون کهن فرهنگ ها و تمدن های باستانی از زمانی سخن بمیان امده که ماه وجود نداشته است. بعناون مثال دیمقراطیس و انتاگوراس فلاسفه یونانی از زمانی سخن گفته اند که ماه در آسمان وجود نداشته است. حتی ارسطو وقتی در مورد ناحیه آرکادیای یونان صحبت می کند می گوید که پلاسیگان ها از ادوار بسیار کهن در انجا می زیسته اند از زمانیکه ماه وجود نداشت. حتی آپولونیس می گوید قبل از دوران دیوکلایون و پیرا (قبل از سیل بزرگ) اجسام سماوی مانند ماه و سایرین که اکنون با چشم غیر مسلح دیده می شوند وجود نداشته اند. پلوتراخ در کتابش بنام مورالز (اخلاقیات) از آرکادی ها با نام مردمان قبل از ماه نام می برد. در بولیوی دیواره ای سنگی بنام کالاساسیا با قدمت ۱۳۰۰ سال قبل از میلاد وجود دارد که نمادهای روی آن نشان می دهد که ماه در هزاران سال پیش به مدار زمین آمده است. سرخپوست های ساکن در ارتفاعات بوگوتا،کلمبیا نیز می گویند که نیاکان شان شنیده اند که در زمانی ماه در آسمان وجود نداشته است. در افریقا بنابر گفته های اساطیر زولو ماه صدها نسل قبل توسط دو موجود بیگانه برادر بنام های ووانه و امپانکو به آسمان زمین اورده شده است. اکنون سوالی که در این رابطه مطرح می شود اینست که آیا واقعا این گزارشات از فرهنگ های کهن در مورد ماه درست است؟ چرا در فرهنگ های مختلف چنین روایاتی وجود دارد؟ چه دلیلی وجود داشته که آنها را واداشته تا چنین ادعایی در مورد ماه داشته باشند؟ چرا باید یک واقعیت محض را کتمان کنند؟
دانشمندان:هیچ توجیه علمی برای بودن ماه وجود ندارد.ماه نباید آنجا می بود.حوزه جاذبه زمین خیلی ضعیف تر از آن است که بتواند چنین قمری داشته باشد.موضوعی که با قوانین فیزیک جور در نمیاید.
آیزاک آسیموف نویسنده و استاد دانشگاه بوستون : ماه اسرارآمیزترین سیاره کیهان است. اما چرا چنین است؟ مگر چه فرقی با باقی سیارات دارد؟ ماه اساسا نباید در آنجایی که است باشد. اینکه ماه قمر زمین باشد یا شانس محض است یا نتیجه هوشمندی….. زمین دارای حوزه جاذبه ضعیفی می باشد

سیاراتی مانند زمین با جاذبه ضعیف نمی توانند اساسا قمر داشته باشند تا چه برسد به اینکه قمرهای بزرگ (به اندازه ماه) داشته باشند. یعنی اگر قرار بود قوامین فیزیک و کیهان اجرا شود باید قمر بسیار کوچکی با قطر حداکثر ۵۰ کیلومتر می داشتیم نه قمری با قطر بیش از ۳۰۰۰ کیلومتر ….. خب این یعنی چه؟ منم مثل شما نمی دونم، هیچ توضیحی وجود ندارد. اساسا اگر چنین قمری نداشتیم حیاتی هم وجود نداشت. ادوین شاپیرو فیزیک دان آمریکایی می گوید : ماه بزرگتر،قدیمی تر و بسیار سبک تر از آنچیزی است که باید باشد. مداری بسیار عجیب دارد و آنقدر منحصر بفرد است که تمام توجیهات در مورد وجودش با قوانین فیزیک جور در نمی آید. به قمر مریخ فوبوس نگاه کنید چقدر کوچک است و شبیه یک سیب زمینی، اما ماه بطور غیر قابل باوری گرد است و مسافتش با زمین و خورشید چنان دقیق است که باعث کسوف می شود. آیا واقعا اکنون وقت آن نیست که به این بیندیشیم چه قدرتی آنرا به مدار زمین آورده است؟ آیا نتیجه شانس است یا قدرتی که مافوق تمام قدرت هاست؟. به عقیده بسیاری از محققان ماه یک قمر مصنوعی است به عبارت دیگر وجودش غیر طبیعی بنظر می رسد و احتمالا بوسیله چیزی یا کسی به موقعیت فعلی اش آورده شده است. اینکه چرا ماه وجود دارد قرن ها علامت سوال بزرگی برای دانشمندان بوده است. تا کنون هیچ نظریه ای نتوانسته توضیح دهد چگونه ماه به مدار زمین کشیده شده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *