افت ۱۱٫۱ درصدی فروش نسخه‌های فیزیکی بازی‌های کنسول ایکس‌باکس وان در بازار بریتانیا

ایکس‌باکس وان

به تازگی و در تحلیلی که صورت گرفت، مشخص شد که میزان فروش نسخه‌های فیزیکی بازی‌های کنسول ایکس‌باکس وان در بازار بریتانیا به نسبت سال گذشته، با افت ۱۱٫۱ درصدی مواجه بوده است. البته لازم به ذکر است که فروش نسخه‌های دیجیتالی بازی‌های این کنسول به نسبت پارسال، افزایش پیدا کرده است.

 

فروش خود کنسول‌های ایکس‌باکس وان در سال ۲۰۱۷ متزلزلتر از همیشه بود و نسخه‌های فیزیکی بازی‌های این کنسول هم با افت ۱۱٫۱ درصدی مواجه شدند. اما نباید این را فراموش کنیم که کنسول ایکس‌باکس وان ایکس، عملکرد موفقیت‌آمیز و حتی به گفته برخی کارشناسان، فراتر از انتظاری داشته و فروش نسخه دیجیتالی بازی‌های این کنسول هم نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است. در کل سال ۲۰۱۷ سالی پر فراز و نشیب برای بخش ایکس‌باکس مایکروسافت بود.

اما تحلیلی که در رابطه با نسخه فیزیکی بازی‌های کنسول‌های مختلف در بازار بریتانیا صورت گرفته است، نشان می‌دهد که میزان فروش فیزیکی بازی‌های ایکس‌باکس وان با افت قابل توجه ۱۱٫۱درصدی مواجه شده است. این موضوع زمانی بیشتر به چشم می‌آید که متوجه می‌شویم فروش فیزیکی بازی‌های پلی استیشن ۴ به نسبت پارسال، افزایشی ۶٫۶ درصدی داشته است و نسخه‌های فیزیکی بازی‌های نینتندو سوئیچ هم در بازار بریتانیا، فروش بسیار خوب و قابل توجهی داشته‌اند.

البته یک نکته بسیار مهم در رابطه با افت فروش فیزیکی بازی‌های ایکس‌باکس وان وجود دارد و آن هم تمرکز مایکروسافت در فروختن نسخه‌های دیجیتالی بازی‌هایش بوده است. حتما می‌دانید که مایکروسافت با برنامه‌هایی مانند Play Anywhere و Game Pass و قابلیت‌هایی مانند Backward Compatibility و همین‌طور تخفیفات گوناگون و هدیه‌های مختلفی که برای فروش دیجیتالی بازی‌هایش در سال ۲۰۱۷ در نظر گرفت، تمام کاربران خود را به خرید دیجیتالی بازی‌های کنسول ایکس‌باکس وان تشویق کرد و همین موضوع باعث شده که میزان فروش نسخه‌های دیجیتالی بازی‌های ایکس‌باکس وان به نسبت سال گذشته افزایش پیدا کرده باشد.

به هر حال باید باید ببینیم مایکروسافت در سال ۲۰۱۸ هم تمرکز خود را بر فروش دیجیتالی بازی‌های کنسول ایکس‌باکس وان می‌گذارد یا اینکه برنامه‌هایی برای فروش بیشتر نسخه‌های فیزیکی بازی‌هایش نیز در سر دارد.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *