بارش بارانی از پرندگان مرده بر آسمان کانادا

۲۰۱۳-۰۸
کارشناسان محیط زیست در حال تلاش اند برای کشف آنچه که ممکن است باعث سقوط ده ها تن از پرندگان سیاه  از آسمان وینیپگ در روز چهارشنبه شده است.

ماموران حفاظت از حیات وحش تاکنون بیش از ۵۰ پرنده مرده را در نزدیکی تقاطع خیابان کینگ و خیابان «Dufferin» یافته اند ، ولی این در حالی است که ساکنان شهر مذکور حداکثر ۱۱ پرنده که هنوز زنده بودند را می یابند.

Local Input~ Over 60 dead birds were discovered on King Street between Jarvis and Dufferin today. Several live birds were picked up by the Humane Society and the rest were taken to the dump by a a city animal disposal contractor. About 20 of the birds were found on top on the Ma Mawi Wi Chi Itata Centre Inc. building at 445 King Street. In the bag are piles of dead birds. The almost dead ones were on the grass and sidewalk. BORIS MINKEVICH / WINNIPEG FREE PRESS. August 7, 2013

دکتر «Erika Anseeuw»، جامع شناس  و مدیر بررسی سلامت  و رفتار حیوانات، در این باره اذعان دارد: تمام پرندگان کشف شده معقولانه و طبیعی در حال زندگی کردن و فعالیت خود بوده اند، اگر چه دلیلی ندارد تا پرندگان سقوط کنند.

پرندگان کشته شده پس از جمع آوری  برای کالبد شکافی به آزمایشگاه پاتولوژی فرستاده شدند.

Anseeuw در مورد آنچه که ممکن است دلیل کشته شدن پرندگان شده باشد اظهار نظری نداشته ، اما او مشکوک است که احتمال دارد این پرندگان به طور تصادفی کشته شده باشند.

به گفته Anseeuw، عواملی که می تواند در کشته شدن آنها ایفای نقشی داشته باشند، ممکن است شامل قرار گرفتن در معرض یک بیماری واگیری و یا ویروس یا مسموم شدن پرندگان باشد.

او در مصاحبه ای با رادیو CBC به برنامه می گوید»به گمان من این همان چیزی است که می توان آنرا به هر نوع پیشگویی آخرالزمانی از پرندگان در حال سقوط از آسمان نسبت داده شود،».

مردم به تلویزیون محلی می گویند ، زمانی که مشغول رفتن به محل کار بوده اند به طور عجیبی شاهد افتادن صد ها پرنده «grackle» بر زمین ، خودروها و حتی درختان بوده و زمان دقیق این مشاهده ۷:۳۰ تا ۸ بوده است.

li-dead-bird-wpg-130807

بعد از سپری شدن این زمان بار دیگر ده ها پرنده به یک باره از اسمان بر زمین سقوط می کنند و مکان آن در  خیابانی در نزدیکی تقاطع کینگ و Dufferin بوده، که به کلی پوشیده از لاشه پرندگان مرده شده بود.

Susan Tiganagis که در فروشگاه فروش قطعات یدک الکترونیکی در خیابان محل حادثه کار می کند، ابراز دارد، که وی در کوچه پشت فروشگاه شاهد پوشش گسترده ای از پرندگان مرده بر روی زمین بوده است.

«Tiganagis گفت:» از دیدن این صحنه دلخراش کاملاً سردرگم مانده و نمی تواند دلیل این موضوع را فهمیده و ابراز دارد که  چیزی مثل این حادثه را هیچ گاه به چشم ندیده است.

«Tiganagis  در ادامه می افزاید»شما در هر مکان قدم بگذارید به علت ازدحام بی شمار پرنده مرده قادر به دیدن هیچ جائی نخواهید بود.

کارگران در نزدیکی یک سازمان دولتی اذعان دارند: که آنها شاهد بارش ده ها تن از پرندگان در حدود ۱۰:۳۰ صبح همان روز از آسمان بوده اند.

«این مانند بارش قطرات باران بود، گفت:» گفته یکی از کارگران

کارگران مشغول در منطقه ای از شهر وینیپگ، با تماس های متعدد به کمیته حفاظت و محیط زیست کانادا  خواهان این موضوع بودند که اشخاصی برای برسی و پژوهش به این منطقه فرستاده شوند و نهایتا بدانند که چه چیزی روی داده است.

Local Input~ Over 60 dead birds were discovered on King Street between Jarvis and Dufferin today. Several live birds were picked up by the Humane Society, left, and the rest were taken to the dump by a a city animal disposal contractor. About 20 of the birds were found on top on the Ma Mawi Wi Chi Itata Centre Inc. building at 445 King Street. BORIS MINKEVICH / WINNIPEG FREE PRESS. August 7, 2013

در نهایت، با عبور یک افسر پلیس از منطقه و تماس با مقامات حفاظت در بعد از ظهر چهارشنبه تیم حفاظت از راه رسیده و در نهایت توانستند ۵۰ مورد از مرگ و میر پرندگان را به ثبت برسانند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *