بازگشت پژو به ایالات متحده؛ آیا شیر پیر فرصتی برای عرض اندام پیدا می کند؟

پس از سال ها غیبت در ایالت متحده، مدتی است که اخبار و شایعاتی از حضور مجدد گروه پژو-سیتروئن در این کشور پهناور به گوش می رسد.

در این راستا اخیرا آقای ژان فیلیپه ایمپراتو (Jean-Philippe Imparato) مدیر عامل پژو نیز از علاقه خود برای حضور در بازار آمریکا خبر داده تا این شایعات بیش از بیش به واقعیت نزدیک شوند.

Peugeot 405 in the USA

این مدیر ۵۱ ساله در مصاحبه ای که چندی پیش با سایت AutoRAI داشته، گفته سرانجام پژو به بازار ایالات متحده باز خواهد گشت. البته وی در ادامه صحبت های خود افزوده که ممکن است پژو اولین برند از گروه PSA نباشد که در سال های آتی راهی خاک آمریکا خواهد شد.

Peugeot-2008-2017

همانطور که پیش تر نیز به اطلاعتان رسانده ایم، برند لوکس DS یکی از کاندیداهای اصلی است که گروه پژو-سیتروئن برای فروش در ایالات متحده در نظر گرفته و احتمال دارد این برند زودتر از بقیه وارد این کشور شود.

پژو-سیتروئن در جهت هموار کردن مسیر و فراهم کردن پیش زمینه های حضور در آمریکا اقداماتی را انجام داده است. استخدام آقای لری دومینیک (Larry Dominique) مدیر سابق نیسان و انتصاب وی به سمت معاونت ارشد PSA در آمریکای شمالی یکی از این اقدامات مهم است که سال قبل انجام شد.

Larry Dominique

آقای دومینیک در مصاحبه که اندکی پس از انتصاب با پایگاه خبری Automotive News داشت، اظهار کرده بود “پروژه حضور پژو-سیتروئن در ایالات متحده یک پروژه ده ساله بوده و قرار نیست که این کمپانی برای در اختیار گرفتن سهمی از بازار به سرعت وارد عمل شود.”

Peugeot-308-2018

توسعه سرویسی برای به اشتراک گذاری خودروها دیگر اقدام مهم فرانسوی ها برای بازگشت به بازار خودروی آمریکا به شمار می رود. این سرویس تحت اپلیکیشنی به نام Free2Move ارایه شده و به واسطه آن کاربران می توانند از خودروهای در دسترس در دیگر سرویس ها – مثل Car2go، Zipcar، Spin، Limebike و Ofo – اطلاع پیدا کنند.

آنطور که اعلام شده در آینده Free2Move، مدل های ساخت پژو-سیتروئن را نیز برای کاربران ارایه خواهد کرد. با تکیه بر این استراتژی، PSA دیگر مجبور نیست که پیش از ورود به ایالات متحده شبکه فروش گسترده و کامل ایجاد کند.

Peugeot-3008_GT-2017

محصولات پژو-سیتروئن برای چندین دهه است که در آنسوی دنیا عرضه نمی شوند. سیتروئن در سال ۱۹۷۴ به نوعی از آمریکا فرار کرد! با تنگ تر شده عرصه رقابت پژو نیز در سال ۱۹۹۱ تصمیم به خروج از بازار خودروی این کشور گرفت.

اما پرسش جالب توجه در این زمینه این است که در صورت ورود جدی پژو سیتروئن به بازار آمریکا، سرنوشت حضور این برند در بازار ایران چه خواهد شد؟

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *