بهبود و آماده سازی سئو سایت برای سال ۲۰۱۸

سئو

 

بهبود و آماده سازی سئو سایت برای سال ۲۰۱۸ را از همین امروز باید شروع کنید. این مطلب  را بخوانید تا با نکات مهم سئو در سال ۲۰۱۸ آشنا شوید. ما این آموزش را در قالب ۵ نکته برای شما بیان می کنیم تا با جدیدترین نکات سئو و بهینه سازی آشنا شوید.

در سال ۲۰۱۶ تغییرات زیاد و چشمگیری اتفاق افتادند و ۲۰۱۷ برای دنیای سئو سالی آرام و کم اتفاق بود. حالا ما باید بدانیم که چه چیزهایی در سال جدید اهمیت پیدا خواهند کرد، کدام نکات اهمیتشان را از دست می دهند و کدام ها اهمیت دو چندانی پیدا می کنند! چیزی که مشخص است این است که همچنان تجربه ی کاربر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در این بین بهینه سازی برای موبایل نقش مهمی را برای شما بازی خواهد کرد. در ادامه به بررسی نکات مهم سئو در سال ۲۰۱۸ می پردازیم.

موبایل ها مهم تر هستند!

تقریبا می توانیم مطمئن باشیم که همه ی شما از اهمیت سازگاری سایتتان با موبایل آگاهی دارید. بیش از ۵۵% ترافیک سایت ها از طریق موبایل ها می باشد و همین کافیست تا بار دیگر به اهمیت موبایل ها و تلفن های همراه در بازدید و ترافیک سایتتان پی ببرید. اما نکته ای مهم در این بین وجود دارد! گوگل اعلام کرده است که موبایل ها در اولویت هستند. یعنی شما به جای آن که سازگاری با موبایل را به عنوان یک ویژگی برای سایتتان در نظر بگیرید، باید از ابتدا سایتتان را برای تلفن های همراه طراحی کنید. اصلا بعید نیست که چند سال دیگر هماهنگی با رایانه ها به عنوان یک ویژگی جانبی به حساب بیاید!!!

در زیر چند راهکار در رابطه با بهینه سازی سایت برای موبایل ارائه می کنیم:

  • اقدام به آزمایش و تست کردن سایت برای سازگاری با موبایل کنید
  • لینک های خراب را پیدا و اصلاح کنید
  • تصاویر را از نظر حجم بهینه سازی کنید
  • کدهایی که دارای مشکل هستند را اصلاح کنید تا هیچ قسمتی از سایتتان برای نمایش مشکل نداشته باشد
  • کارایی برای موبایل را بالا ببرید (اندازه ی تصاویر، فونت متن، اندازه ی عنوان ها و متن و …)
  • سایت را بررسی کنید تا امکان دسترسی موبایل به همه ی قسمت ها وجود داشته باشد

جستجوی معنایی

از سال ۲۰۱۳ با آپدیت Hummingbird روز به روز جستجوی معنایی و در واقع درک بهتر منظور کاربران رو به پیشرفت است. جستجوی معنایی برای درک بهتر هدف کاربر و فهم زبان و مقصود اصلی کاربران است.

جهت آشنایی بشتر با مفهوم جستجوی معنایی می توانید این مطلبرا مطالعه کنید: مفهوم جستجوی معنایی (Semantic Search) چیست ؟

شما می بایست سایت و محتوای سایتتان را برای جستجوی معنایی آماده کنید تا بتوانید از این موقعیت بهترین استفاده را برای پیشرفتتان ببرید. در این بخش چند پیشنهاد برای شما داریم:

  • یک موضوع کلی و گسترده را برای سایت و کارتان انتخاب کنید تا دامنه ی بزرگی را شامل شوید
  • سوالات و موضوعاتی که کاربران ممکن است جستجو کنند را بیابید و از آن ها استفاده کنید تا تطابق بیشتری با ذهن آن ها داشته باشید
  • بعد از پیدا کردن سوالات کاربران، در محتوا و مطالبتان به آن ها پاسخ دهید. همچنین از منابع معتبر استفاده کنید
  • محتوای کامل و دائمی تولید کنید تا بتوانید همیشه از آن استفاده کنید و کارایی اش را از دست ندهد.
  • صفحات فرود دیگری بسازید تا سایر جستجوها را هم بتوانید به خودتان جذب کنید
  • از Google’s Knowledge Graph برای پیدا کردن یک نهاد در زمینه کاری خودتان پیدا کنید تا اعتبار و ارتباط بیشتری به مطالب شما بدهد

یادگیری ماشین

این یک گونه هوش مصنوعیست که به موتورهای جستجو کمک می کند که مفهوم عبارت یا جمله ی جستجو شده را بهتر درک کنند و نتیجه ی بهتری را ارائه دهند. در واقع از این مورد به عنوان مکمل و همراه جستجوی معنایی استفاده می شود. در این بین ما می دانیم که این سیستم ها الگوریتم های جستجوگر ها را در بر می گیرند. گوگل در سال ۲۰۱۶ اعلام کرد که RankBrain سومین سیگنال رتبه بندی آن ها است.

RankBrain و سایر سیستم های یادگیری ماشین باعث ارائه نتایج بهتر جستجو می شوند. متاسفانه نتایج یکسان برای درخواست ها همیشه خوب نیست و همین موضوع کار را برای یادگیری ماشین سخت می کند.

با توجه به این موضوع، بهترین کار برای بهره مندی و عملکرد خوب در این زمینه، ادامه به بهینه سازی برای جستجوی معنایی و بهینه سازی تجربه ی کاربر می باشد.

Featured Snippet یا پاسخ ویژه

پاسخ های ویژه به صورت تکه ای جدا و مشخص در بالای نتایج گوگل نمایش داده می شوند. Featured Snippetها پاسخ هایی کوتاه و کامل برای سوالات و جستجوی های کاربران هستند تا آن ها بدون نیاز به کلیک بتوانند به هدفشان برسند. هیچ راه مشخصی برای این که از اطلاعات و مطالب سایت شما در آن بخش ها استفاده شود وجود ندارد و تنها کاری که می توانید انجام دهید تولید محتوای با کیفیت و ارتباط آن به جستجوهای کاربران با اسفاده از بهینه سازی و رعایت نکات جستجوی معناییست. برای این منظور پیشنهادات و راه حل هایی داریم که آن ها را در زیر برایتان آورده ایم:

  • کلمات کلیدی مناسب و موضوعات مناسب را پیدا کنید تا بتوانید محتوای مفید تولید کنید
  • پرسش ها و جستجو ها را در زمینه و موضوع سایتتان پیدا کنید
  • اطلاعات را به عنوان یک منبع محلی ارائه کنید و به طور کلی معیارهای مربوط به موقعیت مکانی را تنظیم کنید
  • موضوع سایت و مطالبتان را کاملا بررسی و بهینه کنید
  • تعریف و توضیح کامل و مختصری را در بالای هر صفحه قرار دهید (تا جایی که امکان دارد و به ظاهر و محتوای صفحه آسیب نمی زند)
  • پاسخ های بهتر و با کیفیت تری ایجاد کنید. از منابع بزرگ تر و معتبرتر استفاده کنید

جستجوی صوتی و دستیار مجازی

امروزه استفاده از سیستم ها و ابزارهای جستجوی صوتی و دستیاران مجازی مانند Siri, Cortana, و Alexa بسیار رایج شده است. روزانه ۵۵% از نوجوانان و ۴۰% از بزرگسالان از جستجوی صوتی استفاده می کنند و این موضوع اهمیت خودش را به رخ می کشد. همچنین پیشرفت و بالا رفتن تعداد این سیستم ها نیز نشان از اهمیت و کاربردی بودن آن ها دارد.

در سال ۲۰۱۶ هشت میلیون سیستم جستجوی صوتی مانند Amazon Echo و Google Home وجود داشت اما امروزه نزدیک به ۳۳ میلیون سیستم صوتی در حال اجرا و استفاده است.

بر اساس تحقیقات و بررسی ها، بیشترین میزان بهره برداری از جستجوهای صوتی برای کسب و کارهای محلی می باشد پس بهتر است که سایت و کسب و کارتان را برای موقعیت مکانی که در آن هستید بهینه کنید تا بتوانید از این مورد بهره برداری کنید. پیشنهادهای ما برای بهینه سازی بهتر در رابطه با جستجوی صوتی را در زیر می بینید:

  • Google My Business را بسازید و تنظیم کنید
  • کلمات کلیدی بلند را اولویت بندی کنید و برای زبان اصلی موقعیت مکانی بهینه سازی کنید
  • صفحه ی سوالات متداول را مشخص کنید
  • اطلاعات را نشان گذاری کنید تا از دستیاران مجازی بیشتر بهره  ببرید
  • در شبکه های اجتماعی از ابزارهای مناسب برای دیدن و شنیدن کاربران و نگرانی های آن ها استفاده کنید

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Protected with IP Blacklist CloudIP Blacklist Cloud