تقدیر مدیرعامل مرسدس بنز از پورشه، فورد و جیپ به مناسبت معرفی G CLASS جدید

آن چیزی که امروزه به اسم اتومبیل می شناسیم، نتیجه سلسله اتفاقاتی است که از اواخر قرن نوزدهم شروع به رخ دادن کرده اند. در میانه های دهه ۱۸۸۰ بنز با اختراع Patent-Motorwagen پایه گذار عصری نو در عرصه حمل و نقل شد.

اندکی بعد و در سال های آغازین قرن بیستم فورد با تولید انبوه مدل T، اسب ها را از رده خارج و وسیله نقلیه ای کاملا جدید به جهانیان معرفی نمود. بعد از آن هم شرکت های دیگری مثل فولکس واگن و مینی عموم مردم را صاحب این وسیله نقلیه جدید کردند.

Carl Benz at the tiller of the improved 1887 Benz Patent Motorwagen

در مراسم رونمایی از مرسدس G کلاس ۲۰۱۹ که چندی پیش در نمایشگاه خودروی دیترویت برگزار شد، یکی از تاثیرگذارترین مردان کنونی صنعت خودروی جهان یعنی دکتر دیتر زچه که سمت ریاست هیئت مدیره دایملر و مدیر عاملی کمپانی مرسدس بنز را بر عهده دارد، بر روی سن آمده و در بخشی از سخنرانی جالب و جذاب خود به چهار اتومبیل شاخص در طول تاریخ پرداخت.

World premiere of the new G-Class the legend remains true to itself

در این بخش آقای زچه به ترتیب از جیپ رانگلر، پورشه ۹۱۱، فورد ماستنگ و البته مرسدس بنز ۳۰۰ SL افسانه ای یاد کرد. وی اصالت، عملکرد و کاربرد این مدل ها را ستوده و در نهایت به مرسدس G کلاس رسید، شاسی بلندی که به اعتقاد آقای زچه از سال ۱۹۷۹ نماد یک اتومبیل آفرود تمام عیار بوده است.

mercedes-benzs-dieter-zetsche-lists-four-of-his-automotive-icons

نسل جدید G کلاس با کد W464 به لحاظ فنی کاملا از نو توسعه یافته و اشتراکات کمی با W463 که در سال ۱۹۹۰ معرفی شد، دارد.

G کلاس W464 از لحاظ طول و عرض به ترتیب ۵۳ و ۱۲۱ میلی متر رشد ابعاد داشته، اما در عین حال وزن آن به لطف بهره گیری از مواد پیشرفته تر ۱۷۰ کیلوگرم کاهش یافته است.

Mercedes Benz G Class 2019

اگر چه مواردی که آقای زچه بر شمرده، همگی جزو شاخص ترین مدل های تاریخ صنعت خودرو به شمار می روند، اما می توان از مدل های دیگری مثل فولکس واگن بیتل، لامبورگینی میورا و کانتاش، فورد GT40، جگوار E-Type، فراری F40، سیتروئن DS، لندرور دیفندر، فراری انزو، فولکس واگن گلف و حتی مینی نام برد.

land-rover-defender

اما اگر بخواهیم چنین فهرستی را با توجه به شرایط بازار ایران تنظیم کنیم، نتیجه چه خواهد بود؟

از میان مدل هایی که در صنعت خودروی کشور متولد شده اند، بی تردید پیکان شاخص ترین و به یادماندنی ترین مدل برای بسیاری از ایرانیان است. در کنار آن وانت نیسان نیز دیگر خودرویی است که احترام ویژه ای نزد ایرانیان داشته و برخلاف پیکان قرار نیست به این زودی ها به خاطرات بپیوندد. “جابجایی های غول آسا”، مقاومت در برابر هر نوع تغییر مثبت و شخصیت ترافیکی خاص این وانت از جمله رموز ماندگاری آن در اذهان هستند!

در نهایت هم به پراید می رسیم که می تواند مسافرانش را با کمترین هزینه راهی سفر دنیوی یا اخروی کند، چنین کاری با این کیفیت بالا و هزینه اندک، از هیچ خودرو دیگری در جهان ساخته نیست.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *