جزیره اسرار آمیز برازیل

جنگل رندلشام

جزیره اسرار آمیز ” های برازیل” و ارتباطش با حادثه رویت شی پرنده ناشناس در جنگل رندلشام . جزیره ای که هر هفت سال ظاهر می شود .

شاید یکی از اسرار آمیزترین مکان های جهان در جایی در سواحل ایرلند ، جزیره ای بنام “های برازیل” است . این جزیره عجیب و غریب تقریبا در بیشتر زمان ها و در تمام فصول در هاله ای غلیظ از مه است . هنوز هیچکس به درستی نمی داند در آنجا چه خبر است و جالب اینست که تا بحال تلاش اندکی در راستای شناخت این مکان صورت گرفته است .

اما داستان های عجیبی از افرادی که به آنجا رفته اند یا از کنار آن عبور کرده اند دهان به دهان می شود.به عنوان مثال  گفته شده در سال ۱۸۲۷ یک دریانورد پرتغالی و همراهان وقتی با کشتی خود به آنجا رسیده اند ، جزیره ای زیبا را می بینند ، دقایقی بعد مه غلیظی همه جا را در بر می گیرد و این افراد که خود را آماده می کردند تا پیاده شوند ، اما به محض از بین رفتن مه ، هیچ اثری از جزیره نمی بینند .

این دریانورد در خاطراتش نوشته همه ما آنجا را دیدیم و شاید فقط ۱۰ دقیقه طول کشید تا مه غلیظ ناپدید شود ، اما جزیره ناپدید گردید . آن ها به ناچار در حالی که شدیدا متعجب شده بودند به راهشان ادامه می دهند ، چند ماه بعد وقتی از سفرشان بر می گشته اند ، دوباره همان جزیره را می بینند و همه آن را به خاطر می آورند که آن جا دقیقا همان جزیره اسرار آمیزی است که ناپدید شده بود .

جنگل رندلشام

اما دوباره مه غلیظی همه جا را فرا می گیرد، آن ها اطمینان می یابند که باز همان اتفاق خواهد افتاد . اما این بار که مه کنار می رود ، یک مرد مسن با ریش سفید بلندی را با شنل قرمز رنگ می بینند که به آن ها خوش آمد گفته و آن ها را دعوت می کند تا در جزیره گردش کرده و به قلعه آن ها بیابند تا از آن ها پذیرایی نماید .

او در خاطراتش نوشته که ما خرگوش هایی سیاه به اندازه یک سگ بزرگ دیدیم که در این جزیره به تعداد زیاد بودند . آن مرد که شبیه جادوگران بود ما را به قلعه اش برد و به ما جواهراتی از طلا و نقره داد . جزیره های برازیل با یک حادثه بسیار معروف نیز گره خورده است و آن حادثه رندلشام است .

در آن حادثه  چند افسر پلیس انگلیسی ، در جنگل رندلشام نورهایی می بینند وقتی به آنجا می روند ، مشاهده می کنند که یک وسیله لوزی شکل عجیب فرود آمده است ، یکی از افسران بنام جیمز پیستون حتی به آن شی دست می زند . آن شی سپس ناپدید می شود . اما اتفاق عجیب روز بعد می افتد به این صورت که جیمز پنیستون متوجه می شود که در مغزش اعداد و ارقامی ثبت شده اند که مرتب در ذهنش رژه می روند . او شروع به نوشتن آن اعداد می نماید . اعدادی باینری یا دو دویی ، تقریبا یک دفترچه ۵۰ برگی از اعداد را می نویسد . آن ها سپس به نزد یک متخصص کدگشایی رفته و از او می خواهند آن اعداد را رمزگشایی نماید.

اما حاصل رمز گشایی اعداد این جملات است . ” ماموریتی از آینده، سال ۳۵۰۰ ، تلاش برای پیشرفت انسان ” و یک درجه جغرافیایی . آن ها وقتی مکان درجه جغرافیایی را پیدا می کنند ، متوجه می شوند که همین جزیره اسرار آمیز های برازیل است . پنیستون و دوستانش ، متوجه می شوند ، آن وسیله ناشناس در جنگل رندلشام هیچ ارتباطی با بیگانگان فضایی و فرازمینی ندارد ، بلکه وسیله ای است مربوط به آیندگان ، که توانسته اند به گذشته سفر کنند . اما بسیاری معتقدند های برازیل در واقع همان جزیره باستانی و شگفت انگیز آتلانتیس است که افلاطون از آن صحبت کرده بود . جزیره ای که به قول افلاطون بسیار تمدنی پیشرفته داشته است . اما به دلایل نامعلومی از بین رفتند .

اما آیا هنوز جزیره برازیل سرجایش می باشد ؟ چند سال پیش عده ای برای بررسی این موضوع به سواحل جنوبی ایرلند رفتند اما هیچ اثری از آن نیافتند ، گفته شده آخرین باری که رویت شده در سال ۱۸۲۷ بوده است . برخی دانشمندان گفته اند بر اساس مشاهدات ، این جزیره عجیب هر هفت سال یکبار ظاهر می شود . بر اساس مشاهدات آخرین باری که عده ای گزارش نموده اند که جزیره ای را دیده اند که قبلا وجود نداشته در سال ۲۰۱۲ بوده است و احتمالا در سال ۲۰۱۹ باید مجددا ظاهر شود . بنابراین اگر دو سال بعد در سواحل جنوبی ایرلند بودید ممکن است آن را نببیند .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *