حمل و نقل عمومی در گوا؛ هند

گوا یکی از شهرهای بندری حاشیه جنوب غربی هندوستان است که طبیعتی بکر و زیبا دارد و در فصل تابستان به یکی از مقاصد اصلی گردشگران تبدیل می‌شود.

گوا، شهری بندری در کشور هندوستان با طبیعتی بکر و زیبا است که در تورهای هند می‌توانید از این شهر بازدید کنید. که مساحتی برابر با ۳,۷۰۲ کیلومترمربع دارد و به‌عنوان کوچک‌ترین ایالت هند شناخته می‌شود. قدمت شهر گوا به قرن سوم پیش از میلاد بازمی‌گردد و به مدت ۴۵۱ سال تحت سلطه پرتغالی‌ها بوده است. گوا در سال ۱۹۶۱ از سلطه پرتغال بیرون آمد و این کار را می‌توان یکی از دستاوردهای «جواهر لعل نهرو» دانست.

بندر گوا سواحل شنی زیبا و بزرگی دارد و پوشش گیاهی و نخل‌ها زیبایی این منطقه را دوچندان کرده است. یکی از دلایل اصلی که گردشگران زیادی در فصول گرم سال به گوا سفر می‌کنند، هزینه پایین برای سفر به این منطقه است.

 

به دلیل سلطه طولانی‌مدت پرتغال بر گوا، بسیاری از سالمندان این بندر زبان پرتغالی بلد هستند و در حال حاضر زبان کونکی به‌عنوان زبان رسمی گوا شناخته می‌شود.

با توجه به فصل گرما و افزایش سفرها به گوا، در این مطلب به سراغ بررسی حمل و نقل عمومی در گوا رفته‌ایم تا اگر قصد سفر به این شهر زیبا را داشتید، با کمترین هزینه از بهترین وسیله حمل و نقل استفاده کنید:

اتوبوس

گوا

حمل و نقل عمومی در گوا بیشتر در انحصار شرکت‌های خصوصی است و چند شرکت خصوصی اتوبوس‌هایی را برای حمل و نقل در شهر اختصاص داده‌اند. اتوبوس‌های عمومی در گوا بیشتر مسیرهای پر رفت و آمد را پوشش می‌دهند. تعدادی از اتوبوس‌ها به شهرهای ساحلی نزدیک گوا هم تردد می‌کنند و اگر قصد دارید یک روز را خارج از شهر بگذرانید، کافی است تا از اتوبوس‌های عمومی استفاده کنید.

اتوبوس‌های گوا تمیز نیستند و کرایه آن‌ها ارزان است، این اتوبوس‌ها قانون خاصی برای توقف در ایستگاه‌های مشخصی را ندارند و اگر در مسیر حرکت اتوبوس مقصد مشخصی را مدنظر داشتید، کافی است به‌محض رسیدن به مقصد از راننده بخواهید تا توقف کند. کابین اتوبوس‌های گوا کوچک است و تعداد نفرات کمی در آنجا می‌شوند.

تاکسی

گوا

تاکسی یکی از اصلی‌ترین وسایل حمل و نقل عمومی گوا است و برای دسترسی به بسیاری از نقاط شهر مجبور هستید از تاکسی استفاده کنید. تاکسی‌های شخصی زیادی در سطح شهر گوا تردد می‌کنند، تاکسی‌های متعلق به دولت و شرکت‌های خصوصی با رنگ‌های مخصوصی در سطح شهر حرکت می‌کنند.

قیمت تاکسی در شب و نزدیک محدوده هتل‌ها بالا است و قبل از سوار شدن حتما باید قیمت مشخصی را تعیین کنید. کرایه تاکسی‌ها در گران‌ترین حالت از ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ روپیه است.

یکی از خدمات بسیار خوبی که تاکسیرانی گوا در اختیار مسافران و گردشگران قرار داده است، تاکسی‌های مخصوص بانوان است که راننده‌های آن خانم‌ها هستند و تنها به خانم‌ها، خانواده‌ها و زوج‌ها سرویس می‌دهند. امکان پرداخت کرایه تاکسی با کارت‌های اعتباری وجود دارد.

تاکسی‌های موتوری

گوا

تاکسی‌های موتوری یکی از بهترین و ارزان‌ترین وسایل حمل و نقل عمومی هستند که از طرف دولت هند هم تائید شده‌اند. قیمت تاکسی موتوری نصف تاکسی‌های شخصی است و مسیر اصلی حرکت آن‌ها سواحل گوا است. برای پیدا کردن تاکسی‌های موتوری کافی است نسبت به رنگ زرد حساس باشید، لباس فرم و موتورهای تاکسی در گوا زردرنگ هستند

موتور سه‌چرخ (اترویکشا)

موتور سه‌چرخ (اترویکشا)

موتورهای سه‌چرخ یا اترویشکا، یکی از محبوب‌ترین وسیله‌های حمل و نقل هندوستان است که با رنگ‌های زرد و سیاه در سطح کشور هندوستان حرکت می‌کنند. قیمت کرایه موتورهای سه‌چرخ تقریبا یک‌سوم کرایه تاکسی‌ها است و بهترین گزینه برای سفرهای کوتاه داخل شهری محسوب می‌شود. کرایه موتورهای سه‌چرخ از ۵۰ تا ۱۰۰ روپیه است و مسافت شما در میزان کرایه تأثیرگذار است. دقت کنید در هر شهری از هند بودید، قبل از سوار شدن موتورهای سه‌چرخ در رابطه با قیمت با راننده صحبت کنید و به توافق برسید.

تاکسی‌های فرودگاه

موتور سه‌چرخ (اترویکشا)

زمانی که از فرودگاه خارج می‌شوید، تاکسی‌های زیادی پیدا می‌شوند تا شما را به هتل و یا اقامتگاه‌تان ببرند، ولی باید توجه داشته باشید که از تاکسی‌های شخصی استفاده نکنید، چون در این صورت مجبور به پرداخت هزینه بیشتر می‌شوید. قبل از سوارشدن در رابطه با قیمت با راننده صحبت کنید و به توافق برسید، معمولا راننده‌های تاکسی‌های فرودگاه در بیشتر اوقات کرایه بیشتری از توریست‌ها می‌گیرند.

قطار محلی

موتور سه‌چرخ (اترویکشا)

در شهر گوا، دو ایستگاه قطار محلی با نام‌های مارگاو و واسکو داگاما، وجود دارد. این مسیر قطار شهرهای مختلف هندوستان را به هم متصل می‌کند و در گوا هم دو ایستگاه دارد.

کرایه وسیله نقلیه

در گوا می‌توانید اتومبیل و موتورسیکلت کرایه کنید و بدون محدودیت در سطح شهر تردد کنید؛ البته داشتن گواهینامه بین‌المللی اولین لازمه کرایه وسیله نقلیه است. شرکت‌هایی برای کرایه اتومبیل و موتورسیکلت در گوا فعالیت می‌کنند و حتی می‌توانید به‌صورت آنلاین وسیله نقلیه خود را کرایه کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *