دانشمندان می‌گویند چهار تمدن بیگانه متخاصم و شرور در کهکشان راه شیری وجود دارد

یوفو

موجودات بیگانه

پژوهشگران مدت‌هاست در تلاش برای یافتن موجودات فضایی هستند. حالا نیز صحبت‌هایی در رابطه با حضور چهار تمدن بیگانه متخاصم در کهکشان راه شیری مطرح شده است.

قطعا اگر روزی یک تمدن بیگانه از کهکشان راه شیری تصمیم بگیرد به کره زمین بیاید و از انسان‌ها بازدید کند، زندگی بشر برای همیشه تغییر خواهد کرد. هرچند که اگر موجودات فضایی بازدید کننده متخاصم باشند و رویکرد مثبتی نسبت به ما نداشته باشند، شرایط بسیار ترسناکی رقم می‌خورد.

 

یک دانشجوی دکتری در اسپانیا تصمیم گرفته احتمال وقوع چنین سناریویی را بررسی کند و در نهایت به این نتیجه رسیده که چهار تمدن فرازمینی شرور در کهکشان ما زندگی می‌کنند. در مقاله تخمین میزان حضور تمدن‌های فرازمینی متخاصم که توسط Alberto Caballero منتشر شده، احتمال حمله موجودات فضایی به زمین بسیار پایین است. به باور وی به احتمال زیاد انسان‌ها به خاطر برخورد یک سیارک بزرگ نابود خواهند شد.

Caballero که دانشجوی رشته حل منازعه در دانشگاه Vigo است، پذیرفت که تخمین وی محدودیت‌های خاصی دارد. به عنوان مثال ما هنوز نمی‌دانیم که موجودات فضایی چگونه فکر می‌کنند. وی در این رابطه گفت:

 

من این مقاله را صرفا بر اساس نحوه نگرش خودمان به زندگی ارائه کرده‌ام. ما از نحوه کار موجودات فرازمینی خبر نداریم. شاید ترکیبات شیمیایی مغز تمدن های بیگانه حاضر در کهکشان راه شیری با مغز ما فرق داشته باشد. آنها شاید همانند ما چیزی به نام همدلی را درک نکنند و یا حتی رفتارهای آزارگرایانه بیشتری داشته باشند.

این دانشجوی اسپانیایی از تعدادی معادله ریاضی برای رسیدن به نتیجه استفاده کرده است. وی در ابتدا احتمال حمله کشورهای مختلف کره زمین به همدیگر را مورد محاسبه قرار دارد و سپس به بررسی احتمال حمله کره زمین به یک سیاره دیگر پرداخت. به باور Caballero بشر تا ۲۵۹ سال دیگر خواهد توانست به راحتی به سفرهای بین ستاره‌ای بپردازد و در آن زمان نیز احتمال حمله انسان‌ها به یک تمدن دیگر تنها ۰.۰۰۱۴ درصد خواهد بود.

 

البته مسئله اینجاست که احتمالا ۴.۴۲ تمدن بیگانه و جنگ طلب نیز در کهکشان راه شیری حضور دارند. این تمدن‌ها ممکن است همانند انسان‌ها وقتی به توانایی علمی لازم برای سفرهای فضایی برسند، تصمیم به نابودی ساکنین کره زمین بگیرند. وی در ادامه توضیحات خود گفت:

من عدد ۴.۴۲ تمدن بیگانه را به دو دلیل در مقاله خود عنوان نکردم. اول از همه اینکه ما نمی‌دانیم همه تمدن‌ های حاضر در کهکشان راه شیری مثل ما هستند یا خیر. دوم اینکه تمدنی همچون ما احتمالا برای یک تمدن دیگر خطرناک نخواهد بود؛ زیرا ما نیز فناوری لازم برای سفر به سیاره آنها را در اختیار نداریم.

 

Caballero در محاسبات خود از مقاله دانشمندی به نام Clasudio Maccone نیز استفاده کرده است. در این مقاله (منتشر شده در سال ۲۰۱۲) عنوان شده بود که احتمالا ۱۵.۷۸۵ تمدن بیگانه در کهکشان راه شیری وجود دارد. این دانشجوی دکتری پیشتر نیز مقاله‌ای در رابطه با منشاء سیگنال Wow نوشته بود که پس از بررسی در مجله International Journal of Astrobiology منتشر شد. سیگنال رادیویی اشاره شده در سال ۱۹۷۷ دریافت شد و برخی معتقدند که به موجودات فضایی تعلق دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *